Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Telefoni zagušeni

Ban Toskić o problemima zbog pada sustava, a uputila i upozorenje: "Primjećujemo porast broja novooboljelih od korone, najčešće nisu ni svjesni da su zaraženi"

Aktualno Galerija Nataša Ban Toskić - 1 Nataša Ban Toskić - 1 Foto: DNEVNIK.hr Nataša Ban Toskić - 3 Nataša Ban Toskić - 3 Foto: DNEVNIK.hr Martina Bolšec Oblak Martina Bolšec Oblak Foto: DNEVNIK.hr +0 Nataša Ban Toskić - 2 Galerija 1/4 >>
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) objavio je u srijedu poslijepodne da je normaliziran rad Centralnog zdravstvenog informatičkog sustava (CEZIH), pa se u ljekarnama ponovno mogu podizati lijekovi putem e-Recepta.

Zbog kvara na sustavu, na vađenje krvi ili po lijek u srijedu ujutro se išlo kao nekad - s papirnatom uputnicom. HZZO je poslijepodne otklonio kvar.

Pročitajte i ovo Zdravstvo u Hrvatskoj - 3 Problemi u zdravstvu Pobuna zbog rasta cijena: ''HZZO djeluje po logici koju mi uopće ne razumijemo'' Imaš pravo, ostvari ga IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA! I nezaposleni roditelji imaju pravo na novčanu naknadu, ali bez nje mogu ostati ako se ne drže ovih rokova

Oko 15 sati je proradio sustav, ali liječnici kažu - i u utorak navečer je proradio da bi ih opet dočekalo jutro s problemima.

Radi li sve doista, s liječnicom obiteljske medicine Natašom Ban Toskić provjerila je reporterka Dnevnika Nove TV Martina Bolšec Oblak.

Kako je rekla Ban Toskić, iako se na prvu nije činilo da je dan i pol dugo razdoblje, obiteljski liječnici su imali puno problema.

"Polovicu liječnika je zahvatilo na dva radna dana, jedan poslijepodne, drugi ujutro. Osvijestili smo koliko smo beskonačno ovisni o informatičkoj podršci", kazala je.

Imali jako puno problema

"Imali smo jako puno problema, recepti i uputnice se nisu mogle poslati elektronskim putem, a sve one uputnice koje već mjesecima čekaju jer su pacijenti na listama čekanja - nisu bile u bolnicama vidljive. Svi koji su se javili na pregled u bolnicu - bilo im je rečeno da nemaju uputnicu", dodala je Ban Toskić.

"To nas jako opterećuje, kanalizira se ljutnja pacijenata prema nama, obiteljskim liječnicima. Pacijenti su zvali, telefoni su nam bili zagušeni s upitima. Stigli su bezbrojni mailovi, postojala je potencijalna opasnost da ne budu testirani ni oni naručeni na PCR testiranje i na BAT", istaknula je.

"Mislimo da bi bilo korektno u ovakvim situacijama hitno obavijestiti sve zdravstvene ustanove i zdravstvene radnike kako ne bi došlo do nesporazuma s pacijentima", rekla je Ban Toskić.

Radilo se s papirnatim uputnicama

Navodi da se radilo s papirnatim uputnicama, kao i u svim drugim izvanrednim situacijama, poput nestanka struje.

"To nije nikakav problem, ali za tako nešto pacijent mora biti fizički prisutan u ordinaciji. Mogu se stvarati gužve, miješaju se s pacijentima koji su naručeni", rekla je.

Dolaze im pozitivni pacijenti, ne znaju da imaju koronu

Ban Toskić kaže kako obiteljskim liječnicima u ordinacije dolaze pozitivni pacijenti koji ne znaju da su inficirani koronom.

"Korone ima, već nekoliko tjedana primjećujemo porast broja novooboljelih, najčešće pacijenti nisu ni svjesni da imaju COVID", rekla je.

"Dođu iz nekog potpuno drugog razloga, boli, kronične bolesti, usput napomenu da ih možda malo grebe grlo ili šmrcaju. Ako su preboljeli ili cijepljeni imaju lažni osjećaj sigurnosti. Iako su to blage kliničke slike, moramo i dalje biti oprezni", zaključila je Ban Toskić.  

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene