Mjesec dana poslovanja po novim pravilima poduzetnicima stvara glavobolje. Svi obećavaju da će im biti bolje i lakše, ali to baš i nije tako.


Novi Zakon o računovodstvu obvezuje ih na ovlaštenog likvidatora za račune, a time im rastu i troškovi poslovanja. Tako  umjesto da smišlja nove projekte, Denis se u svom uredu svakodnevno bori s milijunima papira, propisa i novih zakonskih odredbi. Posljednju promjenu u nizu donosi novi Zakon o računovodstvu - Denis mora imenovati osobu koja će likvidirati račune i lupati pečate.

Vezani članci Indonezijski policajac, ilustracija (Foto: AFP) Bombaš samoubojica raznio se u policijskoj stanici zbog zakona koji zabranjuje seks izvan braka Slika nije dostupna Vlada ima novi plan za privlačenje investicija, u kojem je glavni "igrač" ICT industrija. Ipak postoji jedan veliki problem

"Ti moraš svaki račun koji ti ulazi pregledati, potpisati, definirati mjesto troška tog računa, napisati gore datum i dalje ga poslati u svoje knjigovodstvo, koje može biti interno ili eksterno, koje još jednom kontrolira tu istu ispravu", pojašnjava poduzetnik Denis Čupić.

Likvidatora može glumiti i sam, ali u tom slučaju, može doći do situacija u kojima će dva puta potpisivati isti papir. "Ako imate ulazni račun za toner, vi morate napisati da je to potrošni materijal, mislim da je svatko dovoljno bistar da jedan toner ne možeš knjižiti kao motorno vozilo, pa je to i malo apsurdno da se sada poduzetnik mora baviti takvim nekim stvarima, jer to je ionako bio zadatak knjigovodstva", smatra Čupić.

Čak i ako za posao likvidatora unajmite vanjskog knjigovođu, pravna odgovornost i dalje ostaje na vama kao poduzetniku. Pa u tom slučaju, opet sami morate pregledati sve papire koje ste povjerili nekom drugom, i za to mu još i platili.

"Glavobolje idu sigurno, i ovo su materijalne glavobolje. Definitivno svaka promjena, svaki razvoj nosi svoj trošak. Sada je sasvim jasno da će trošak promjene softvera, trošak kvalitetnije usluge s aspekta licenciranih računovođa u jednom dijelu snositi i poduzetnici", kaže poslovni savjetnik Nikola Nikšić.

Dodatne troškove prouzročit će i dulji rokovi čuvanja dokumenata. Denis već traži nove prostore za arhiviranje računa. "Ako tebi račun dođe emailom on se smatra vjerodostojnom ispravom tek onda kada si ga isprintao, kada si ga likvidirao, i takav likvidirani račun onda moraš čuvati 11 godina, što znači ne možeš ga onda skenirati i staviti u folder na kompjuteru", pojašnjava.

Novi Zakon o računovodstvu stupio je na snagu za vrijeme mandata bivše Vlade. Novi ministar poduzetništva, Darko Horvat, na ovu temu, u petak je bio bez komentara.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju