Hrvatski su vagoni 25-godišnjaci, i to spori. Prosječna im je brzina kretanja 36 kilometara na sat. Krvna je to slika putničke flote hrvatskih željeznica.
Sve se mora sada izmijeniti, jer moramo dostići Europu. U HŽ-u je u proteklom desetljeću uloženo 30 milijardi kuna. Očito nedovoljno.
'Do 2015. planiramo uložiti 10 milijardi, a do 2017. godine 25 milijardi u Željeznice', rekao je Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.
>> Čime se HŽ može 'podičiti': Putnički vlakovi voze 46 km/h, a teretni 23 km/h!
Novac uložen u obnovu pruge pokrio bi cijelu Hrvatsku, s jasno određenim prioritetima. 'Slavonija je elektrificirana, magistrala je elektrificirana, a pruga za Osijek je jedan od prioriteta', rekao je Peričić. No, jedan od prioriteta, za samo petnaestak minuta, postao je veliki problem.
'Kompletan dio pruge Virovitica – Osijek je u vrlo teškom stanju i potrebna su velika sredstva. Prijeti nam i zatvaranje i preostalih dijelova pruge, to je privremena mjera koja nažalost često preraste u trajnu', objašnjava Peričić. Trajna je želja imati europske željeznice. Za početak - barem ne pisati putničke karte rukom.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.
-
Zaštitnici hrvatskog neba
Dnevnik Nove TV doznaje kad će Rafalei sljedeći put proparati nebo. Zamjenik zapovjednika HRZ-a: "Situacija nije ista kao s MiG-ovima"
-
Neće biti mandatar
Nakon što je od njega odustao i SDP, što je preostalo Milanoviću? "Operacija nije uspjela, ali..."
-
Iz minute u minutu
Je li HDZ blizu dogovora s DP-om? Grbin otkrio tko mu je sve dao podršku, analitičar o Milanoviću: "Napravio je grešku"