Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Katastrofalno stanje

Čime se HŽ može 'podičiti': Putnički vlakovi voze 46 km/h, a teretni 23 km/h!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kako bi se provelo restruktururiranje Hrvatskih željeznica 2700 ljudi će dobiti otkaz. Hoće li to spasiti državnu tvrtku koja se može 'podičiti' s prosječnom brzinom teretnih vlakova od 23 kn/h?

Stanje željeznice je snimljeno, plan restrukturiranja gotov, a za prenošenje loše vijesti radnicima bio je zadužen predsjednik Uprave HŽ Holdinga kojem je za spas supruge stranačkog kolege u aferi mail pisala bivša ministrica Holy.

Pročitajte i ovo Ilustracija IPAK SE KREĆE Možete li vjerovati? U Hrvatskoj će vlakovi voziti brzinom do 160 kilometara na sat Slika nije dostupna Izvješće Svjetske banke Hrvatska među najlošijim zemljama eurozone po intenzitetu željezničkog prometa

Objava loših vijesti jedno mu je od posljednjih zaduženja, jer se ministrovim planom holding koji vodi ukida. 'Kroz tu racionalizaciju procesa očekuje se da će biti višak oko 2700 ljudi', rekao je spomenuti Rene Valčić.

Sindikati su odmah najavili prosvjede. 'U slučaju da se ode golo na otpuštanje ljudi mi smo spremni na sve akcije', kažu u Sindikatu.

Plan uštede Vlada je prihvatila. Ovo je restrukturiranje poduzeća koje ima 17 tisuća 482 zaposlena. Sada! Dakle nama je cilj da bude efikasnije, da bude racionalnije da bude bolje. Neću reći da je 5 do 12 nego je već i 12 i 5 za dovršetak procesa restrukturiranja', kaže resorni ministar Hajdaš Dončić.

Učinkovitost hrvatskih željeznica trenutačno je katastrofalna. Ovim tračnicama teretni vlakovi prosječno sada voze 23 kilometra na sat. Putnički vlakovi prosječno 46 kilometara na sat. Ambicioznim planom restrukturiranja te brzine na pojedinim dijelovima pruga trebali bi se podići na za sada nezamislivih 200 kilometara na sat.

>> Do kraja godine u HŽ-u bez posla ostaje 2.700 ljudi!

Konkurentnost će se podizati uštedama. Najavljeni otkazi smanjit će troškove za više od pola milijarde kuna. Na otpremnine radnicima će se potrošiti oko 420 milijuna kuna. Kreditima Svjetske banke i Europske banke za obnovu i razvoj financirat će se i ulaganja. Kupit će se 44 nova vlaka, obnavljati pruga i modernizirati sustav.

Ušteda će biti i u idućim godinama pa bi broj otkaza do 2016. mogao narasti na 4 i pol tisuće radnika. HŽ-ov scenarij uskoro kreće i u drugim javnim poduzećima najavljuje ministar Hajdaš Dončić.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene