Iako rijetko gdje na svijetu ima ljepšeg i čišćeg, gosti nam sve manje u Hrvatsku dolaze zbog mora. Najnoviji podaci o tome kakav nam je prosječan gost ruše neke utabane iluzije i otvaraju nove vidike.
Pročitajte i ovo
Za Dnevnik Nove TV
HNB demantira turističke pesimiste: Prihodi od sezone bit će rekordni
uključena poslovna i privatna putovanja
Objavljeno koliko su Hrvati potrošili na putovanja, posebno volimo jednu susjednu zemlju
Sve smo manje zemlja za obiteljski turizam. Još prije dvije godine udio takvih gostiju pao je sa 60 na 38 posto, a značajno raste broj onih koji u Hrvatsku dolaze udvoje, odnosno s partnerom. Takvih je 48 posto. Raste i broj gostiju koje dočekujemo prvi put. Takvih je 2014. bilo 11 posto, 2017. godine 16, a 2019. 21 posto.
Za porast dolazaka svakako su zaslužne povoljne cijene aviokarata, ali i sve češće linije prema Hrvatskoj kao hit-destinaciji. No to za sobom povlači i problem. Gosti se prosječno zadržavaju od 4 do 7 dana. Desetljećima prisutan trend boravka gostiju od subote do subote tako možemo zaboraviti.
Ipak, gosti troše sve više. Prema podacima Hrvatske narodne banke, u prvih 9 mjeseci 2019. od stranih smo gostiju utržili 9 milijardi i 447 milijuna eura. To je u odnosu na godinu ranije 769 milijuna eura više.
Turistima more više i nije visoko na listi prioriteta. Mijenjaju odredišta, idu na izlete, žude za aktivnim odmorom i naglasak sve više stavljaju na gastronomsku ponudu.
Također, možemo zaboraviti na siromašne goste. Prosječan gost u Hrvatskoj ima 40 godina, obrazovan je i zarađuje 3500 eura, pa bismo pogled u turističku budućnost mogli usmjeriti prema dobro situiranim Europljanima te gostima iz Azije, Amerike i Australije koji Hrvatsku biraju za odmor iz snova.