Kako navode iz Ine, GSP Falcon impozantno je višenamjensko plovilo norveškog standarda koje kombinira mogućnost dizanja teških tereta i intervenciju ronilaca. Izgrađeno je 1989. godine, dugo 111,4 metra, teško 9158 bruto tona i kapacitet joj je 139 osoba, a u pulsko brodogradilište uplovilo je u nedjelju.
Prema riječima Inina operativnog direktora istraživanja i proizvodnje nafte i plina Nikole Mišetića, predviđeno je da plovilo na lokaciji bude oko dva mjeseca, tijekom kojih će 28 ronilaca obavljati saturacijsko ronjenje.
GSP Falcon - 3
Foto:
Goran Sebelic / CROPIX
"Riječ je o posebnoj vrsti ronjenja koje podrazumijeva da ronioci i tijekom boravka na brodu budu pod tlakom, što anulira vrijeme koje bi svakodnevno trebali provoditi u dekompresiji. Time im je omogućeno vrijeme za dulje aktivnosti pod vodom jer ne moraju zaranjati i izranjati, nego se u dubinu spuštaju posebnim zvonom", izjavio je Mišetić.
Dodao je kako je primarna zadaća posade i broda obaviti planirane radove napuštanja plinske bušotine Ivana D-1 Dir te njezino dovođenje u trajno sigurno stanje.
Pročitajte i ovo
GREENPEACE UPOZORAVA
''Ivana D – dvije godine nebrige'': ''Planira li Ina oboriti i preostalih 19 platformi na dno Jadrana?''
Nikola Mišetić
(Foto:
Goran Sebelic / CROPIX)
"Za radove trajnog napuštanja bušotine odabrali smo pouzdanog i iskusnog izvođača. Svi planirani radovi bit će obavljeni u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske i najboljim industrijskim praksama, što je ujedno i jamstvo da nikada neće predstavljati opasnost za ljude i okoliš", istaknuo je Mišetić.
Dodao je kako je Ina kontinuirano nadzirala bušotinu i lokaciju havarije, poštovala sve propise i zakone koji reguliraju takve situacije i postupala prema odlukama i rješenjima nadležnih tijela.
"Tako će biti i ubuduće. Planirani radovi odvijat će se na dubini od 41 metra, a tijekom izvođenja plovilo će se opskrbljivati Ininim brodskim gorivom", rekao je Mišetić.
Bušotina Ivana D-1 Dir trajno će se napustiti u skladu sa zakonskom i podzakonskom regulativom Republike Hrvatske postavljanjem triju cementnih barijera.
Berislav Jakovac
(Foto:
Goran Sebelic / CROPIX)
"Zadatak radova je zamijeniti oštećene dijelove ušća bušotine, provjeriti integritet kanala bušotine, odrezati oštećene kolone zaštitnih cijevi, montirati novu bušotinsku glavu te trajno izolirati proizvodno ležište i kanal bušotine postavljanjem cementnih barijera u skladu s propisima. Na taj način bušotina se trajno dovodi u sigurno stanje", rekao je voditelj projekta sanacije Ivane D Berislav Jakovac.
Pročitajte i ovo
DVIJE ISTRAGE
Otkriven vjerojatni uzrok pada INA-ine platforme u Jadranu: "Do sada nisu uočena nikakva propuštanja plina niti negativni utjecaji na okoliš"
Dodao je kako će se sve operacije izvesti pomoću opreme raspoređene na brodu, zbog čega nema potrebe za dodatnim angažmanom bušaćeg postrojenja.
"Po završetku radova bušotina će biti trajno napuštena te neće predstavljati opasnost za ljude i okoliš", zaključio je Jakovac.
Inina plinska platforma Ivana D bila je u pogonu od siječnja 2001. godine, a potonula je u prosincu 2020. godine u sjevernom Jadranu.