U izbor HAK-a su ušli proizvodi koji pokrivaju tržišnu ponudu - manja dimenzija 185/65 R15 H i veća 225/45 R17 Y. Osim o financijama, vozači trebaju razmisliti i o uvjetima korištenja izabrane gume. Vozačima iz unutrašnjosti prioritet bi trebali predstavljati rezultati vožnje po mokrom, dok će se oni koji žive u priobalnim područjima u kojima nema previše padalina, prilikom izbora ponajviše voditi rezultatima na suhom. Oni pak koji godišnje prelaze veliki broj kilometara, obratit će pažnju na trajnost gume i njezin utjecaj na potrošnju goriva.
U manjoj dimenziji, 185/65 R15 H, ove je godine testirano 17 ljetnih proizvoda. Rezultati su prilično dobri iako odlikaša i dalje nema. Od tih 17 kandidata, sedam modela zaslužilo je ocjenu vrlo preporučljivo, sedam ih je prošlo s ocjenom preporučuje se, jedan se djelomično preporučuje, a jedan je potpuno podbacio i pao na testiranju.
Pročitajte i ovo
Nedjelja na autocesti
FOTO Kolona u Lučkom, na Demerju nastao kaos zbog pada sustava: "Ljudi su pokušavali podići rampu"
stanje u prometu
VIDEO Ogromne gužve pred tunelom u smjeru Zagreba
Vredesteinov Sportrac 5, Continentalov ContiPremiumContact 5, Dunlopov Sport Blue Response, Goodyearov EfficientGrip Performance, Hankookov Kinergy Eco K425, Nokianov Line i Kumhov Ecowing ES01 KH27 spadaju u skupinu najbolje ocijenjenih guma kod kojih nisu uočeni nikakvi veći nedostaci. Pritom je Vredesteinov Sportrac 5 pokazao najviše na mokrom, dok je u karakteristikama na suhoj cesti najbolji rezultat ostvario Continentalov
ContiPremiumContact 5. Od ostalih s ocjenom vrlo preporučljivo Dunlop Sport BluResponse pokazuje kvalitetu na suhom i pri utjecaju na potrošnju goriva, dok je Goodyear EfficientGrip na mokrom tek mrvicu slabiji od Vredesteina koji je pokazao najviše. Ostale gume iz ove skupine, proizvodi Hankooka, Nokiana i Kumha, prezentirale su izuzetnu ujednačenost u svim kriterijima i opravdano su se našli među najbolje ocijenjenim proizvodima, iako njihov rezultat u pogledu trajnosti zaslužuje tek prosječnu ocjenu.
Podbacili na mokroj podlozi
Kao i obično kad je riječ o ljetnim gumama, najviše guma podbacilo je u vožnji po mokroj podlozi. Sava je jedina kojoj je ukupna ocjena umanjena samo zbog rezultata na suhom, Infinity je podbacio i na suhom i na mokrom, dok su svi ostali imali problema isključivo na mokrom i to ih je stajalo boljeg ukupnog plasmana. Primjerice, Michelinov Energy Saver+ pobijedio je ovogodišnje konkurente najboljim performansama u pogledu trajnosti i utjecaja na potrošnju goriva, no te su kvalitete ovdje dobivene nauštrb „mokrog“ rezultata što je u slučaju francuskog premium proizvoda dovelo do smanjenja ukupne ocjene koja ne može biti bolja od preporučuje se.
Slična je situacija primijećena i kod Baruma, koji u pogledu trajnosti zaslužuje izvrsnu ocjenu, no posljedica toga je i ovdje slabiji rezultat na mokrom koji dovodi do ukupnog smanjenja. Nešto je drugačije s proizvodima Bridgestonea i Nexena. Oni su tako pokazali najviše na suhoj podlozi, no značajni nedostaci na mokrom i ovdje su doveli do sveukupnog podbačaja. S druge strane, Semperitov problem bila je neujednačenost u svim kriterijima jer se u njegovu slučaju radilo o izvrsnom rezultatu u trajnosti, ali istodobno i znatno lošijim rezultatima na mokrom.
Automobil opremljen Nankangovim proizvodom Green-Sport Eco 2+ trošio je najviše goriva i mogao se tek djelomično preporučiti na mokroj cesti. Radialov Champiro VP1 pokazao je nedostatke na suhom i ne može se preporučiti na mokrom pa ni njegova ukupna ocjena ne može biti bolja od čiste jedinice.
Kod Pirelli Cinturata P1 uočene velike razlike u performansama s obzirom na različite tvornice iz kojih su stizali testirani primjerci. Primjerice, isti proizvod napravljen u tvornici u Rumunjskoj imao je vrlo preporučljive performanse na mokrom, dok je isti taj model, ali proizveden u pogonu u Turskoj, na istoj podlozi zaradio tek „dvojku“. Upravo zbog toga, Pirellija nema u ovogodišnjem testiranju.
Nema odlikaša
Paralelno s testom ljetnih guma, ovaj je put napravljen i test jednog cjelogodišnjeg proizvoda. Michelinov CrossClimate pritom se pokazao pravim iznenađenjem. Najbolja trajnost, vrlo preporučljiv na suhom i preporučljiv na mokrom. Kad bi rezultat CrossClimatea u hidroplaningu bio bolji, ukupna ocjena ove gume bila bi vrlo preporučljivo i time bi cjelogodišnji proizvod potpuno zasjenio drugi model ovog proizvođača, Energy Saver+. Ipak, ovaj rezultat treba uzeti s rezervom jer je CrossClimate imao malu prednost u odnosu na ostale zato što je to bila jedina guma testirana s indeksom brzine „V“ jer se ovaj proizvod ne proizvodi s indeksom „H“, kakvog su imale ostale gume. Svoju pravu vrijednost Michelin će u cjelogodišnjem segmentu moći pokazati već ove jeseni kad ćemo testirati upravo cjelogodišnji program.
U većoj dimenziji, od ukupno 16 testiranih proizvoda, najveći broj uklopio se u prosjek pa je srednju ocjenu preporučuje se ovdje zaslužilo čak 11 pneumatika. Odlikaša ni ovdje nije bilo, četiri gume dobile su ocjenu vrlo preporučljivo, dok je apsolutno najlošija guma u ovoj dimenziji s ocjenom djelomično se preporučuje proizvod Maxxis Victra Sport VS01 s potpunim izostankom lateralnoga gripa na mokroj cesti.
Continentalov ContiSportContact 5, Esa-Tecarov Spirit 5 UHP, Pirellijev P Zero i Vredesteinov Ultrac Vorti nemaju nikakvih nedostataka i na ovom su testu pokazali najviše. Continenta je ostvario najbolji rezultat i na suhom i na mokrom te je apsolutni pobjednik ljetnog testa, i to u obje dimenzije. S druge strane, Pirelli se među najboljima našao ponajviše zbog odličnog rezultata na mokrom koji je vrlo blizu onom Continentala, tek neznatno slabiji u području hidroplaninga. Vredesteinove prednosti do izražaja su došle na suhom kolniku, a najveće iznenađenje među najbolje ocijenjenim proizvodima jest ulazak u elitu ESA-Tecarova Spirit 5 UHP-a koji je imao izuzetno ujednačene rezultate u svim kriterijima i najbolji uspjeh u pogledu utjecaja na potrošnju goriva. Tako će automobil opremljen Esa-Tecarovim gumama uštedjeti otprilike 7,4% goriva više ili 0,2 litre na 100 kilometara u odnosu na Yokohamu koja se pokazala najrastrošnijom.
Samo dvije gume vrlo preporučljive
Od guma s ukupnom ocjenom preporučuje se najveći broj, čak 9 od ukupno 11, i ovdje je pokazao nedostatke na mokrom. Samo dvije gume, Uniroyal (nedostaci na suhom) i Michelin (nedostatna trajnost) na mokrom su vrlo preporučljive. Proizvodima Hankooka, Save, Nokiana i Yokohame do boljeg rezultata na mokrom nedostajalo je vrlo malo, dok su uz značajne nedostatke podbacili Toyo, Firestone, Fulda, Semperit i GT Radial.
U sportskim modelima guma, kakvim se može smatrati i dimenzija 225/45 R17, vozači očekuju najvišu razinu sportskih performansi, no samo Continental, Yokohama, Vredestein, Michelin i GT Radial odgovaraju visokim očekivanjima s izvrsnim rezultatima u ovoj kategoriji. S druge strane, na suhom su potpuno podbacili Uniroyal i Semperit s uočenim nedostacima u voznim svojstvima i sigurnosti. Povratna informacija s kolnika kod Uniroyala i Semperita prilično kasni, a to može predstavljati problem, posebno pri naglim skretanjima na brzoj prometnici ili pak na zavojitim otvorenim cestama. Lošija razina gripa utječe na sigurnost te kod ovih proizvoda može dovesti do zanošenja prednjeg ili stražnjeg kraja i potencijalno vrlo opasnih situacija.
Detaljni prikaz rezultata
185/65 R15 88H
VRLO PREPORUČLJIVO
Vredestein Sportrac 5
+ najbolja na mokrom
-
Continental ContiPremiumContact 5
+ najbolja na suhom, dobra na mokrom
-
Dunlop Sport BluResponse
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
-
Goodyear EfficientGrip Performance
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
- nešto bučnija
Hankook Kinergy Eco K425
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, jedva dobra trajnost
-
Nokian Line
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, niža potrošnja goriva, jedva dobra trajnost
-
Kumho Ecowing ES01 KH27
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, jedva dobra trajnost
-
PREPORUČUJE SE
Sava Intensa HP
+ dobra na mokrom
- nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
Infinity Ecosis
+ jedva dobra trajnost, prilično tiha
- nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin Energy Saver+
+ najbolja trajnost, najmanja potrošnja goriva
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Barum Brillantis 2
+ vrlo dobra trajnost, dobra na suhom
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Bridgestone Turanza T001
+ najbolja na suhom, dobra kod potrošnje goriva, prilično tiha
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Nexen N Blue HD Plus
+ najbolja na suhom
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
Semperit Comfort-Life 2
+ vrlo dobra trajnost
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
Nankang Green-Sport Eco 2+
+
- slaba na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORUČUJE SE
GT Radial Champiro VP01
+ vrlo dobra trajnost
- nedostaci na suhom, loša na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
PREPORUČUJE SE
Michelin CrossClimate
+ najbolja trajnost, dobra na suhom
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
225/45 R17 Y
VRLO PREPORUČLJIVO
Continental ContiSportContact 5
+ najbolja na suhom, najbolja na mokrom
-
Esa-Tecar Spirit 5 UHP
+ najmanja potrošnja goriva, jedva dobra na mokrom
-
Pirelli P Zero
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
-
Vredestein Ultrac Vorti
+ vrlo dobra na suhom, jedva dobra na mokrom
-
PREPORUČUJE SE
Hankook Ventus s1 evo2
+ dobra na suhom, niža potrošnja goriva
- manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Intensa UHP
+ najbolja trajnost, dobra na suhom
- manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian zLine
+ dobra na suhom
- manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Yokohama Advan Sport V105
+ vrlo dobra na suhom, vrlo dobra trajnost
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), najveća potrošnja goriva (smanjenje ukupne ocjene)
Uniroyal Rainsport 3
+ jedva dobra na mokrom, jedva dobra trajnost, niža potrošnja goriva
- nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin Pilot Sport 3
+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, prilično tiha
- nedostaci kod trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)
Toyo Proxes T1 Sport
+ dobra na suhom
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod trajnosti
Firestone Firehawk SZ90μ
+ dobra na suhom
- nešto bučnija, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Fulda SportControl
+ vrlo dobra trajnost, niža potrošnja goriva, prilično tiha
- nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Semperit Speed-Life 2
+ dobra trajnost, niža potrošnja goriva
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
GT Radial Champiro HPY
+ vrlo dobra na suhom
- nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), manji nedostaci kod trajnosti
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
Maxxis Victra Sport VS01
+ dobra na suhom
- slaba na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)