HŽ Putnički prijevoz mora ukidati dio linija jer bi inače otišao u stečaj, rekao je danas na konferenciji za novinare u Vladi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Pročitajte i ovo
Želi biti premijer
Hajdaš Dončić: "Bolji sam od Plenkovića"
poruka šefa stranke
SDP skupio potpise za opoziv Vlade nakon afere koja je zaprepastila zemlju: "Možeš se u životu zeznuti, ali brate mili 30 puta..."
On tvrdi da se željeznički putnički prijevoz u Hrvatskoj održava zahvaljujući državnim subvencijama koje nisu dovoljne za neke pruge kojima se vozi premali broj putnika pa su nerentabilne. Najavljuje da da će HŽ Putnički promet nastaviti s redukcijom linija, da će se neke pruge ukidati za putnički promet kako bi sustav opstao nakon što je došao u probleme zbog velikih neracionalnosti.
'Raspraviti stanje na željeznici, neka Hajdaš dođe u Sabor!'
Na pitanje koje se linije ukidaju odgovorio je da je to pitanje za upravu HŽ Putničkog prijevoza te dodao da to ne zna niti ga zanima. Pojasnio je da prijedlog racionalizacije HŽ Putničkog prijevoza u konačnici mora doći na reviziju u ministarstvu, a da ga taj proces ne zanima na operativnoj razini.
Ministar kaže da će HŽ Putnički prijevoz za tjedan-dva poslati program restrukturiranja Agenciji za zaštitu tržišnog nadmetanja u kojem se predviđa racionalizacija i smanjivanje broja zaposlenih. Bunit će se sindikati i lokalna samouprava, ali to je normalno, kaže Hajdaš Dončić te dodaje da je cilj kao i kod Croatia Airlinesa učiniti tvrtku održivom na tržištu.
Najavio je da će početkom sljedeće godine lokalnim samoupravama biti omogućeno financiranje željezničkog putničkog prijevoza prugama za koje su zainteresirane, i to u dogovoru s privatnim partnerom, a država će osigurati određeni, minimalni iznos subvencija.
Kosor: Gdje je 200 milijuna kuna Zagrebačke zračne luke?
Ministar je opovrgnuo tvrdnje da se neke pruge ukidaju, rekavši da se njima neće prevoziti putnici, već samo teret. Uzeo je primjer pruge Metković - Ploče koja će, kako je rekao, i dalje služiti za prijevoz robe i država će povećati ulaganja u nju.
Upitan kakvi su najnoviji planovi za Croatia Airlines, kazao je da su iz vlasničke strukture istisnuti neki povlašteni dioničari što će rezultirati smjenom nekih članova nadzornog odbora te da će se nastaviti potraga za strateškim partnerom. Dodao je kako ne može reći kad će javni natječaj biti raspisan.
Smatra da Croatia Airlinesu ne treba 'predator' nego strateški partner, te da je Vlada, ako bude trebalo, u tom smislu spremna donijeti posebna zakon o privatizaciji domaćeg avioprijevoznika.
Na novinarska pitanja o ukidanju putničkih željezničkih linija, ispred zgrade Vlade odgovarali su ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a Branko Grčić.
Hajdaš Dončić: Nema alternative smanjenju broja radnika u HŽ Cargu!
Maras kaže da na poduzetnike u udaljenima mjestima mogu povoljno utjecati investicije u pružnu infrastrukturu te da se na tome intenzivno radi. Hoće li biti jedna ili dvije putničke linije više ili manje, mislim da neće previše utjecati na poduzetnike, rekao je Maras.
Grčić pak drži kako živimo u vremenu kada tvrtke u državnom vlasništvu treba ozbiljno restrukturirati, a to znači da se neke potpuno nerentabilne linije jednostavno teško mogu održati.
Vlada odobrila kreditno zaduženje HŽ Carga od 250 milijuna kuna
Vlada je d u četvrtak odobrila kreditno zaduživanje HŽ Cargu od 250 milijuna kuna radi pokrića troškova financijske konsolidacije i zbrinjavanje viška zaposlenih. HŽ Cargo zadužuje se kod zajednice ponuditelja Hrvatske poštanske banke i Croatia banke, za što će Vlada izdati državno jamstvo o čemu je danas također odlučila.
Od ukupnog iznosa kredita, 120 milijuna kuna namijenjeno je financijskoj konsolidaciji, a 130 milijuna kuna za zbrinjavanje viška zaposlenih. Otplata kredita je jednokratna, odnosno godinu dana od zadnjeg korištenja kredita, uz redovnu kamatnu stopu u visini 6,55 posto godišnje s tim da je ugovoren obračun i plaćanje kamata polugodišnje primjenom proporcionalne metode.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao je na sjednici Vlade da je kredit dio plana restrukturiranja HŽ Carga. Sukladno tom planu, kredit bi se u roku godine dana trebao zamijeniti dugoročnim kreditom bez državnog jamstva.
Sindikat je prihvatio plan i za mene je ta priča završena
Vlada je dala i suglasnost na smjernice plana restrukturiranja HŽ Carga za razdoblje od 2014. do 2018. godine. Plan će HŽ Cargo uputili Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, a treba ga odobriti Europske komisija. Ostvarenje plana restrukturiranja je uvjet opstanka HŽ Carga, kaže ministar Hajdaš Dončić.
Prema tom planu, država će preuzeti 800 milijuna kuna obveza HŽ Carga, broj zaposlenih bit će smanjen, odnosno bit će zbrinuta 804 radnika tako da se za 300 daje otpremnina, 44 radnika raspoređuje se u Željeznički fond, a razlici će biti ponuđena otkazni rok uz otpremninu. Planira se i smanjenje plaća, a dio ovisnih društava bit će privatiziran ili pripojen matici.
Plan je rađen vrlo konzervativno, uz pretpostavku daljnjeg pada prometa od 14 posto pa se očekuje da će ga Europska komisija odobriti. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook