Hrvatska je od samostalnosti do danas izgradila respektabilnu cestovnu infrastrukturu. Mnogi su krajevi zemlje zbog toga oživjeli, no tijekom euforije izgradnje prometnica našlo se tu i mnogo kilometara cesta, mostova i tunela koji ne služe baš ničemu.
Pročitajte i ovo
Milijunski projekt
FOTOGALERIJA Most iznad Omiša pušten u promet, na otvaranje stigli i prosvjednici
HGSS upozorava
Sezona je otvorena i omiške stijene već su prepune penjača svih uzrasta: "Teren je zahtjevan, a oni si žele kratiti put"
Most na Korani možda je najpoznatiji primjer apsurdne gradnje. Građevina duga 304 metra koštala je 50 milijuna kuna no most nema pristupnih cesta ni s jedne, ni s druge strane.
Most usred ničega propada već šest godina, a trebao je biti dio karlovačke brze ceste od Mostanja do Vukmaničkog Cerovca. Za dovršetak cjelokupnog projekta trebalo je izdvojiti još 250 milijuna kuna. Čini se da planova za dovršenje projekta nema.
Imamo i tunel bez ceste
Možda bi se na istome tragu mogao iskoristiti i Omiški tunel. S obzirom na to da izlazi ravno nad liticu trenutačno može služiti jedino padobrancima. Gotovo kilometar i pol tunela dio je Omiške obilaznice koja je do sada, uključujući i tunel, stajala 300 milijuna kuna. O njegovoj se sudbini još odlučuje, i trenutačno se tek radi studija što i kako dalje.
VLADA UVODI 3 SOCIJALNE MJERE Tiču se oko 125 tisuća ljudi
Više od 300 milijuna kuna po kilometru
Iduća cesta ne ide baš iz nigdje u ništa, no iako se zove Zagreb - Sisak, niti počinje u Zagrebu niti završava u Sisku. Neriješeni imovinsko-pravni odnosi, nedostatak novca - sve su to opravdanja za to što se već 9 godina gradi, a nikako da se dovrši, a dosad napravljeni kilometri stajali su više od 3 milijarde kuna. Ništa još ne zarađuje, a mnogo troši.
Dionicama koje su puštene u promet malo se vozača koristi, cestarina se ne naplaćuje, a samo njihovo održavanje stoji milijun i 900 tisuća kuna na godinu.
Donosimo potresne snimke situacije na terenu i upozoravamo da su uznemirujuće
Cesta za naselje koje nikad nije izgrađeno
U samome Zagrebu pak dvije velike prometnice nemaju previše smisla. Izgrađane su kao dio infrastrukture velikih projekata Pročistača otpadnih voda na Žitnjaku te POS-ovog naselja Podbrežje. Od oba se projekta odustalo, no ceste su izgrađene.
Riječ je o milijunima kuna poreznih obveznika koji su, sigurni smo, mogli naći bolju namjenu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook