Stravična nesreća nedaleko od Zaboka. Dvije mlade djevojke poginule su u naletu lokomotive na osobni automobil. Još dvije su ozlijeđene, od kojih se jedna bori za život.
Pročitajte i ovo
Cilj je skratiti putovanje
HŽ kupuje nove vlakove za liniju Zagreb-Split: Do kraja 2027. bit će uloženo 100 milijuna eura
Što im samo pada na pamet
HŽ uputio važno upozorenje: 'Građani, ne činite to na mjestu željezničke nesreće'
Neiskustvo vozačice, kiša, ali nepregledan i slabo osiguran pružni prijelaz uzroci su ove tragedije. U dva dana to je već drugo podlijetanje pod vlak. Istražili smo zato, koliko opasnih pružnih prijelaza ima u Hrvatskoj. Sneni Poznanovec sinoć je razbudio silovit udar lokomotive u automobil pun djevojaka. Tragediju je trebao spriječiti Andrijin križ i upozorenje na cesti. Nedovoljno i za mnogo iskusnije vozače od stradalih smatra Blanka koja živi pokraj prijelaza.
'Nepregledno je i s ove strane s koje dolaze vozači. Često je nepregledno jer se ne održava redovito ni trava ni sve, okolo nema nikakvih svjetlosnih signala i lako se dogodi nesreća,' rekla je Blanka Ban iz Poznanovca. Posljednja nesreća sa stradalom osobom ovdje se dogodila prije osam godina. 'Naravno da ćemo povodom ovog slučaja sjesti i razgovarati sa HŽ-om i vidjeti što se tu još može učiniti. Mada je prijelaz propisno obilježen. Radi se nažalost o propustu vozača,' rekao je Robert Pavić, načelnik prometne policije u Krapini.
Hrvatsko zagorje prepuno je opasnih pružnih prijelaza poput ovoga koje je označeno samo sa Andrijinim križom. Situacija nije bolja ni u ostatku Hrvatske. Od 1.503 pružna prijelaza, svjetlosne i zvučne signale te polubranike ili branike ima njih trećina, 528. Najopasniji i najsmrtonosniji su u Virovitici, Vinkovcima, i Sesvetama.
>> Tragedija: U naletu vlaka poginule dvije djevojke
>> Virovitica: U naletu vlaka teško ozlijeđen muškarac
Mladi vozač iz Virovitice preksinoć je nalet vlaka preživio. U opasnosti nisu samo vozači. Ovdje ima i dosta djece koja prelaze u školu ujutro i popodne. O dvije nesreće u dva dana te o sanaciji opasnih prijelaza nitko iz HŽ-a nije htio govoriti pred kamerama. Tek poručuju da je za postavljanje branika i semafora na jedan prijelaz potrebno milijun kuna. Svake godine ih se sanira 20-ak. Gdje stoji samo ovaj znak vozače bi poznanovečka tragedija trebala podsjetiti da je vlak uvijek brži.