Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Primjera poput onog s Korčule, gdje je jedan trgovac opalio pljusku hrvatskom turizmu pokušavši stranim turistima prodati dvije kile voća za nevjerojatnih 251 kunu, nažalost ima mnogo. Istražili smo na koje zamke gosti nailaze u na obali.


Ogorčeni prodavači na tržnici u Dubrovniku, gdje su kontrole česte pa imaju vidljivo istaknute cijene, kažu da im korčulanski slučaj nanosi štetu jer im gosti zbog toga ne vjeruju.

Vezani članci Turizam: Propast Makarske rivijere - 2 Zbog mjera na granici Makarska rivijera zjapi prazna. Ugostitelji očajni: „Ništa više ne pomaže, nije dobro...“ Turisti u Opatiji, ilustracija - 1 Istražili smo hoće li hrvatski hotelijeri spustiti cijene za sezonu: "Mislim da sada trčanje za gostom neće puno toga donijeti"

'Odmah bi ga trebalo kazniti i to strogo, to nikako nije u redu. Za nas koji prodajemo je katastrofa to što se događa', kaže Tonći Balić, prodavač na dubrovačkoj tržnici. 

Javna je tajna da su neki dubrovački restorani godinama radili s duplim cjenicima. Na temelju jednog prime narudžbu, a na temelju drugog, u pravilu puno skupljeg, naplaćuju.

Ugostitelji kažu da je za sve kriv zakon koji se, da stvar bude gora, uopće ne provodi. 

'Prije ste trebali potvrditi cijene u Općini i tek nakon dva tri dana ih registrirati. Danas vi možete staviti da je biftek sto ili dvjesto eura. Znači samo možete mijenjati cijene. I to će se događati još', isprićao je ugostitelj Ivo Rudenjak.

Ista je priča i s iznajmljivačima soba, apartmana i brodica za izlet. Sve se dogovara neposrednom pogodbom.

Pokušaj prijevare na Korčuli nažalost nije izoliran slučaj. Jučer je u jednoj dubrovačkoj pizzeriji strani turist pizzu platio sto kuna.

'To je nedopustivo. Ja bih zatvarao lokale zbog toga. To nosi štetu ne samo Dubrovniku nego i državi', rekao je Rudenjak.

Iako se često znamo hvaliti kako je čovjek 'Ključ uspjeha u turizmu' svi ovi slučajevi demantiraju taj slogan, jer kad se prevareni turist vrati iz Hrvatske s ovakvim pričama, sve milijunske kampanje i spotovi o hrvatskom turizmu padaju a vodu, a prigovori o neljubaznosti i skupoći postaju jedina istina.