Razgledavanje zidina s pučine uskoro bi mogla postati prošlost. Ribari i brodari strahuju od zatvaranja pumpne stanice u Sustjepanu. Ukoliko se to dogori najbliže je rješenje Vela Luka. Put do goriva tako bi iznosi čak 20 sati vožnje. 'Servisne vožnje nekoliko sati da biste napunili tank. Što je prvo neracionalno, ekološki opterećuje okolinu i nerazumno', ističe Niko Miljas iz koordinacija Hrvatske udruge brodara.
Pročitajte i ovo
Dubrovački ugostitelji
Mijenjaju se pravila i povećavaju cijene: "Tko će to izdržati dogodine?"
Važno postrojenje
Otkriće koje je promijenilo Hrvatsku: Nakon 50 godina budućnost je neodređena
Osim daljine, stanica u Veloj luci ima i drugi problem. 'Vela luka i Ubli imaju kapacitet da mogu napuniti 2 tone za jedan sat. To znači da bi 10 tona tražio ukrcaj od pet sati', kaže Ante Pavlović iz Ceha za ribarstvo i marikulturu. Prosječna koćarica ima spremnik od 40 tona. Ukidanje stanice ribare bi dovelo na rub egzistencije. Već sada, pola zarade od prodane ribe ode na gorivo, a brodari ne vide izlaz.
'Brodovi će se vjerojatno snabdijevati iz cisterni i opet će pobijediti taj cestovni lobi', kaže Miljas. 'Postoji i zakonski propis kako se može gorivo iz cisterni iskrcavati. Moraju biti posebna iskrcajna mjesta i mora to biti osigurano protiv požara', napominje Pavlović. Ina se, u ovom slučaju, obratila pismenim putem, u kojem šturo kaže da „konačna odluka još nije donesena". U pomoć ribarima danas je priskočio i dubrovački gradonačelnik, on je pak Ini uputio svojevrsnu prijetnju, da će u Dubrovnik dovesti crnogorskog distributera goriva.