Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što se može promijeniti?

Poražavajući rezultati istraživanja među maturantima nametnulo pitanje o građanskom odgoju: ''Postojeće kurikulume moguće je prekrojiti''

Veliko istraživanje provedeno među hrvatskim maturantima pokazalo je da gotovo polovica njih smatra da je pozdrav "Za dom spremni" u nekim situacijama opravdano koristiti. Razina političkih znanja i građanske kulture kod maturanata je niska, a pokazalo se i da imaju sklonosti prema predrasudama i stereotipima.

Mladi u Hrvatskoj su demokratičniji i manje konzervativni nego što su bili prije šest godina, pokazalo je novo istraživanje provedeno među maturantima. Taj napredak nikako nije zadovoljavajući. Mladi ne vjeruju institucijama, političkim strankama, dio njih još uvijek diskriminira manjinske skupine u društvu, no više od 90 posto mladih ipak može zamisliti da im osoba druge rase, vjere ili nacionalnosti postane prijatelj.

Na koji način obrazovati mlade i što točno treba promijeniti otkrio je Petri Buljan u Dnevniku Nove TV Dražen Hoffman iz GONG-a.

''Mladi svoje političke kompetencije vuku s različitih strana i politički se socijaliziraju zahvaljujući različitim činiteljima - roditeljima, vršnjacima, društvenim medijima. Međutim, ono što je im je zajedničko i čemu se može napraviti ozbiljan pomak je građanski odgoj u školama proveden sustavno i kvalitetno'', kaže.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Poražavajući podaci VIDEO Za trećinu mladih homoseksualci su bolesni, gotovo polovica smatra da je u redu koristiti ZDS

Dodaje da, kada je riječ o građanskom odgoju u školama, u Hrvatskoj uglavnom zapinje u provedbi.

''Mi građanski odgoj imamo kao međupredmetnu temu koja je provučena kroz školsko obrazovanja na različitim razinama. Na papiru to stoji. No u praksi je činjenica da je taj model međupredmetne provedbe manjkav utoliko što raspršuje odgovornost za kvalitetnu i sustavnu provedbu'', smatra i poručuje da bi bilo najbolje da se građanski odgoj radi kao zaseban školski predmet.

Na pitanje bi li još jedan predmet bio teret učenicima, Hoffman odgovara da je preopterećenost jako jednostavan argument. ''Mi, kao članica inicijative za sustavno uvođenje građanskog odgoja, vjerujemo da se radi o prevažnim kompetencijama, o cijelom skupu onih znanja, vještina i stavova koji mlade pripremaju za život u demokratskom društvu da bi ga se tako lako moglo odbaciti, odnosno da je i postojeće kurikulume moguće prekrojiti'', pojasnio je.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene