Strože kazne očito nisu doprle do nekih vozača. Nadzorne kamere Hrvatskih autocesta i dalje bilježe apsurdne poteze vozača na našim autocestama.

Galerija


Od vožnje u suprotnom smjeru, stopiranja, do nestvaranja sigurnosnog koridora kako bi hitne službe mogle doći do unesrećenih. Zašto je tome tako - odgovor smo potražili kod prometne psihologinje Ljiljane Mikuš.

''Očito su emocionalno uzbuđeni, u stanju anksioznosti, panike, straha, uznemirenosti. I to sprečava njihovo pravilno i ispravno reagiranje u tom trenutku. To može biti izuzetno kobno i moramo sve učiniti da se takve situacije spriječe i da se ne događaju'', rekla je Mikuš.

Policijske aktivnosti objasnio je Miron Huljak iz Ravnateljstva policije: ''Kad se radi o prekršajima polukružnog okretanja, vožnje unatrag to su sve prekršaji koje mi pomoću tih kamera možemo detektirati, evidentirati i ako se dobro vide registarske pločice možemo od vlasnika zatražiti tko je upravljao vozilom tada. Isto tako, ako se nešto tako detektira, odnosno djelatnici HAC-a primijete tako nekakvo ponašanje koje je nedopustivo djelovanje, obavještavaju policiju i možemo operativno odmah djelovati.''

Više od 50 vozača uhvaćeno je prošle godine kako voze u suprotnom smjeru. Ništa bolja statistika nije niti ove godine - unatoč strožim kaznama koje mogu biti i do 20 tisuća kuna.

Neodgovorni vozač (Ilustracija: Guliver/Thinkstock) Oštre kazne: Mora platiti 24.000 kuna kazne jer je vozio pijan i bez vozačke dozvole, dvije godine ne smije za volan

Prometna policija/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) Novi zakon stupio na snagu, kazne se penju u nebesa. Evo koliko će vas stajati prekršaji u prometu

Za sigurnost vas koji krećete prema Dalmaciji na dionici oko tunela Mala Kapela brine se u kontrolnoj sobi HAC-a u kojoj smo razgovarali s jednim od glavnih inženjera Hrvatskih autocesta Davorom Bićanićem.

S kakvim se sve snimkama susreću HAC-ovi operateri?

Iz 17 centara naši operateri svakodnevno se susreću s raznim situacijama, kao što su vožnja u suprotnom smjeru, polukružno okretane na autocesti, pješacima na autocesti, i drugim opasnim situacijama o kojima jako treba voditi računa.

Koje su sve mogućnosti vaših sustava, konkretno u tunelu Mala Kapela?

Cijeli tunel vidimo kao na dlanu, prometni sustav na kojem je prometna signalizacija unutar tunela. Jedan od sustava koji nam je jako bitan je i sustav videonadzora. Sada vidimo zaustavljeno vozilo koje su naši operateri uočili, informacije su prenijeli ophodarskoj službi i dalje je postupanje prema važećim procedurama.

Mogu li vaše kamere primijetiti da vozilo vozi u suprotnom smjeru?

Da, naše kamere imaju mogućnost detekcije vožnje u suprotnom smjeru, detekcije zaustavljenog vozila, detekcije požara u tunelu i razne tehničke mogućnosti koje svakodnevno olakšavaju operaterima.

Koliko je bitna brzina, kada primijetite da je vozilo recimo ušlo u suprotni smjer?

Rekao bih da je brzina reakcije krucijalne važnosti. Nakon uočene situacije ona se odmah mora rješavati. Razlika između života i smrti ponekad mogu biti sekunde.

Sve češće svjedočimo stopiranju na autocestama.

Na autocestama su velike brzine – i 130 km/h. Pješak na autocesti velika je opasnost kako za njega samoga tako i za ostale sudionike u prometu. Apelirao bih na pješake da autocestu ne koriste kao šetalište.

Kakva je trenutačno situacija na videozidu koji prikazuje snimke svih nadzornih kamera?

Da se dogodi neka nepredviđena situacija kamera bi detektirala mjesto zaustavljenog vozila i onda bi operateri poduzeli određena postupanja.

Koji je vaš savjet vozačima?

Poštujte prometnu signalizaciju, treba prilagoditi brzinu uvjetima na cesti. Nije prometna signalizacija tu radi nas, nego u funkciji sigurnosti prometa svih korisnika.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr