Dio autoceste kojim se prometuje slabo je korišten i cestarina se ne naplaćuje, ali za rasvjetu i održavanje ceste koju gotovo nitko ne koristi na godinu ide milijun i 900 tisuća kuna.


Tri milijarde kuna za autocestu koja ne vodi nigdje, a duga je samo 9 kilometara. Da, u pitanju je Hrvatska.

Vezani članci Milan Bandić Bandić ispunio zahtjeve ugostitelja: Ukida im se porez na potrošnju, uskoro novosti i na terasama Slika nije dostupna VIDEO Pogledajte hrvatsku autocestu koja ne vodi nikamo

Cesta kojom se u ponedjeljak vozio novinar Nove TV Ivan Forjan, jedna je od najskupljih, a istovremeno i najneisplativijih investicija u Hrvatskoj.

Cesta ne vodi nikamo. Počela se graditi prije 9 godina, a njezinih 47 kilometara trebalo bi povezati Zagreb i Sisak. No, autocesta od Zagreba do Siska, završava na naplatnim postajama u Buševcu.

Ministarstvo uprave preuzelo potpise za referendum o monetizaciju autocesta

Do sad je u promet pušteno tek njenih 9 kilometara, a porezne obveznike to je do sad stajalo 3 milijarde kuna.

'Ne znam zašto se ne otvara, ali bilo bi dobro da se otvori. Rasteretila bi se tamo ona cesta kroz sela, totalno', rekla nam je Nikolina iz Velike Gorice.

'Nema novaca i nisu riješeni imovinsko pravni odnosi, koliko znam', kaže Tomislav iz Velike Gorice.

Dio autoceste kojim se prometuje slabo je korišten. Mi smo zatekli tek nekoliko automobila, a u HAC-u ne znaju koliko ih na dan tim pravcem prođe. Cestarina se ne naplaćuje, pa takvih podataka ni nema. No, znaju da na godinu, za rasvjetu i održavanje ceste koju gotovo nitko ne koristi ide milijun i 900 tisuća kuna.

'Ako ne dođe do monetizacije autocesta, Vlada će morati dići cijenu goriva za 40 lipa'

Zanimljivo, cesta se zove A11 Zagreb - Sisak. No, ona niti počinje u Zagrebu, niti završava u Sisku. Najveći problem je spojiti dionicu između Zagreba i Velike Gorice.

Razlog - neriješeni imovinsko-pravni odnosi. S vlasnicima zemljišta, poručuju iz Hrvatskih autocesta, intenzivno se pregovara, i radi na otkupu zemlje.

Na putu od Zagreba do Siska, strojevi ne miruju. No kada će ova skupa autocesta biti gotova - za sada ne zna - apsolutno nitko.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook