Projektu Croatian Makers, koji su pokrenuli Nenad i Rujana Bakić, u cilju je da se djeci u hrvatskim školama omogući da kroz igru i učenje isprobaju BBC Micro:bitove (mini kompjutere) i vide zanima li ih možda robotika, automatika i programiranje. Projekt su s 3000 dolara donirali i uspješni i mladi poduzetnici Zlatko Hrkać i Ivan Bešlić.
Pročitajte i ovo
Ivan Vidaković
"Nedostatak IT-ja kao obveznog predmeta od osnovne škole sramota je akademskog sektora"
Više od 200 škola žele Micro:bit
''Ono što trenutno nudi hrvatsko školstvo je tragično''
"Preuzmite obrazovanje u svoje ruke i njegujte pozitivan stav" - Zlatko Hrkać i Ivan Bešlić
"Čim je prvu večer kampanja javno izašla, Ivan i ja smo osjetili želju i potrebu donirati ovako pozitivan projekt s idejom da se društvu pokaže kako stvari ipak mogu ići uz malo vlastitog truda i angažmana", kaže Zlatko.
"Rad gospodina Bakića pratimo otkako smo ga imali priliku slušati uživo na 'konferenciji o neuspjesima' u organizaciji HGK-a. U protekle tri godine čitamo njegove članke o tome kako pojedinac može mijenjati okolinu s pozitivnim stavom i upornim radom što i sami prakticiramo posljednjih 10 godina od prvog doticaja s poduzetništvom", kaže Ivan.
STEM REVOLUCIJA U HRVATSKIM ŠKOLAMA
Zlatko i Ivan prema definiciji spadaju u “millennials” generaciju rođenu između 1981. i 1997. U njihovom slučaju to znači da su jedni od onih koji su imali priliku odrastati zajedno s operacijskim sustavima DOS, Win 3.1, WIN XP te igrice posuđivati jedan drugome na disketama. Prvi put su se spojili “on-line” davne 1999., kada je Google bio tek studentski projekt u nastajanju. U ovoj STEM revoluciju u školama vide veliki potencijal.
"STEM revolucija omogućuje da učenici u školskim ustanovama nauče osnove logike i programiranja, a nakon toga će sami moći to predznanje unaprjeđivati kod kuće uz pomoć online lekcija, starijih prijatelja i roditelja. Vjerujemo kako će projekt već za 2-3 godine generirati povećani broj upisa u srednje tehničke škole koje su zapostavljenje u korist gimnazija i ekonomskih srednjih škola.
Već godinama posjećujemo velike konferencije koje okupljaju čak i do 80.000 sudionika kao što su Web Summit ili Mobile World Congress. Na njima imamo priliku iz godine u godinu vidjeti kako IT sektor raste brže nego što to većina vlada na svijetu može pratiti.
"RODITELJI I DJECA MORAJU ZNANJE PREUZETI U SVOJE RUKE"
Smatramo kako roditelji i njihova djeca moraju obrazovanje preuzeti u svoje ruke i pobrinuti se za vlastitu budućnost. Znanje je nešto što im nitko ne može oduzeti, a s pozitivnim stavom će pomalo mijenjati i sve prijatelje oko sebe", uvjeren je Hrkać.
"Čak i obrazovna reforma koja se napiše danas, te uđe u školski sustav za 2 godine bit će pomalo zastarjela iz pogleda eksponencijalnog rasta ICT znanja. Osobno sam imao priliku ići na nastavu informatike kod pokojnog profesora Markov. (X. Gimnazija u Zagrebu). On se još tada šalio na račun obrazovnog plana prema kojem smo morali učiti kako se pali računalo i bojaju slova u Wordu. On je tada samoinicijativno predavao C++ programski jezik te su učenici s interesom mogli već u srednjoj školi postati vrhunski programeri", kaže nam Ivan.
UČENJEM I RADOM DO USPJEHA
Pohađajući matematičko-tehničke škole i fakultete, Zlatko i Ivan cijelo su vrijeme bili u doticaju sinternetom i najnovijim ICT tehnologijama. Zbog toga su vrlo rano shvatili moć interneta, softwarea i na posljetku pametnih telefona. Kontinuiralno su razvijali software koji se gotovo 100% izvozi izvan granica Republike Hrvatske.
Njihov tim čini 30 mladih inženjera koji rade na sportskom “big data” projektu. U suradnji s najvećim svjetskim providerima sportskih podataka rade na analizi tisuća sportaša u realnom vremenu. Većina podataka otvorena je za javnost putem projekta www.SofaScore.com koji posjećuje 10 milijuna korisnika mjesečno. Druge detaljne analize koriste se i na specijaliziranim sportskim portalima i vrlo popularnim fantasy football managerima.
"Osim školovanih inženjera, trenutno imamo i nekoliko stipendista koji su za vrijeme studija odlučili isprobati realan sektor i razvijati svoje programerske vještine paralelno uz studiranje. Ovo je isto jedan važan smjer nove obrazovne reforme. Fakulteti moraju intenzivno surađivati s tvrtkama kako bi se poboljšala kvaliteta studijskog programa i pratio brzi napredak tehnologije", kaže ovaj uspješan dvojac.
"STEM područje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) je ključno, ne samo jer se u njemu nalazi većina najatraktivnijih zanimanja današnjice, nego i zato jer kompetencije iz njega postaju nezaobilazne u većinu drugih zanimanja, a i ključno je za razvijanje duha i karaktera" - Nenad Bakić
Smatraju kako je STEM područje otvoreno prema brojnim idejama i omogućuje dječjoj mašti da sama istražuje koje su njihove granice i mogućnosti. "Roditelji će moći pomoći kada bude trebalo financijski uskočiti za nadogradnju opreme. Njihovo će dijete s vremenom otkriti kako postoje napredniji uređaji kao što su raspberry, arduino ili odroid. U tom će trenu moći sami složiti simpatične opcije kao što su prikaz temperature stana dok ste na godišnjem odmoru, daljinsko paljenje/gašenje rasvjete ili čak grijanja", slikovito opisuju Zlatko i Ivan.
PRIKUPLJANJE NOVCA I ZA NAGRAĐIVANJE EDUKATORA
Za projekt Croatian Makers do sada je kroz crowfunding prikupljeno sredstava za 40.000 BBC Micro:bitova što znači da će od iduće školske godine ovaj mini kompjuter biti na stolu svakog učenika 6. ili 7. razreda. Novac se sada prikuplja i za nagrađivanje edukatora-ambasadora.
"Na kraju ove kampanje pokazuje se i kako osim nabavke robota treba uložiti veliki trud od strane mentora koji trenutno volontiraju. Kako je kampanju podržalo više od 2000 tvrtki i pojedinaca, očekujemo kako će se možda i u toj bazi uglavnom IT stručnjaka tražiti volonteri. Oni bi zajedno s profesorima i mentorima mogli održavati 'gostujuća predavanja' u svojim područnim školama", poručuju ovi mladi poduzetnici koji su već pokazali da žele biti dijelom ove pozitivne promjene.