Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Šef Microsofta Hrvatske i BiH Ivan Vidaković, nakon presice oko raspodjele prvih micro:bit računala hrvatskim školama, poslao je jasnu poruku akademskoj zajednici, ali i vlastima.


"STEM je podloga za 21. stoljeće. U hrvatskim je školama dosta zanemarena ta STEM, odnosno tehnička podloga i kad vidite s čim se pate današnji tehnološki fakulteti - nemaju dovoljan broj studenata. Ako pogledate IT-tvrtke, programerske tvrtke u Hrvatskoj ne mogu naći dovoljan broj programera", istaknuo je Ivan Vidaković, šef Microsofta Hrvatske i BiH.

Vezani članci Slika nije dostupna Zapošljavaju 30 vršnjaka inženjera - Ovo je njihova poruka mladima Slika nije dostupna "Ne treba čekati na političare, radne skupine i razna povjerenstva da donesu promjenu. Promjenu donosimo sami!"

"Ovo sigurno neće donijeti brze rezultate, ali srednjoročno i dugoročne promijenit će način na koji se u Hrvatskoj radi", rekao je šef Microsofta Hrvatske i BiH.

Poručio je da se danas poslovi više ne mogu zamisliti bez IT-tehnologije i da ona više nije svrha sama sebi, već da je utkana u sve pore naših života.

IT uvesti već u osnovne škole

Projekt micro:bit računala - STEM revolucija bit će pozitivan sustavni poticaj u tom smislu, ističe Vidaković, jer smatra da djecu osnovama IT-ja treba učiti već od osnovne škole.

"Inženjerski posao nije težak. Ima puno ljepote u matematici i prirodnim znanostima", kaže Vidaković, ali naglašava i poraznost najnovijih anketa koje kažu da je svega 10 posto đaka zainteresirano za znanost.

"Zašto? Zato što misle da je teško. Nije teško. Teško je ako im se (to) ne približi, teško je ako rano ne počnu", kaže Vidaković. To je lanac koji povlači sve za sobom, jer ako nema dovoljno matematike u osnovnoj školi i srednjim školama, onda neće biti niti studenata za prirodoslovne fakultete.

Nedopustiva sporost

Smatra da se sve to može drastično ubrzati iako ističe da sve što Microsoft radi u Hrvatskoj, ima potporu Vlade i nadležnog ministarstva. "Zasad je (to) jako sporo, nedovoljno brzo, nedopustivo sporo. Zato što drugi bježe", kaže Vidaković.

Problem je i u nastavnom programu po kojem hrvatski učenici uče (izborni predmet) informatiku. Podsjetimo, taj program je iz 1994. godine. Vidaković to smatra poraznim.

"Danas ne da više nemate diskete, nemate ni CD-e. Djecu treba učiti onome što je danas relevantno, a ne o arhaičnim uređajima ili kako pisati u binarnom sustavu ili heksadecimalnom sustavu. To je prošlost, to su osnovna znanja i to se može u jednoj lekciji naučiti", smatra Vidaković.

Sramota akademske zajednice

"Da nemamo IT kao obavezan predmet od prvog razreda osnovne škole je doista sramota, prvenstveno akademskog sektora", kaže šef Microsofta Hrvatske i BiH. Od njih, kaže, očekuje upravo takve inicijative te da ih proglase strateški ključnima za budućnost obrazovanja u Hrvatskoj.

Za kraj Vidaković otkriva i zašto toliko promovira tehnologiju i učenje iste. "Ako ste tehnološki obrazovani i ako znate bar malo engleskog jezika, vi ne morate otputovati iz Hrvatske da biste radili za najbolje globalne poslodavce. To možete i iz Hrvatske", poručuje na kraju Vidaković.

Podsjetimo, Nenad Bakić, predsjednik Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), na press konferenciji objavio je plan aktivnosti projekta BBC micro:bit - STEM revolucija i slanje prvih 7000 primjeraka BBC micro:bit računala školama i ustanovama Croatian Makers lige.