Od devedesetak čistačica zaduženih za održavanje Zračne luke Resnik u Splitu, ovog tjedna na posao je došlo njih desetak. Ostale su na bolovanju ili su jednostavno odlučile ostati kod kuće jer, kako tvrde, tvrtka za koju rade nekima od ožujka nije isplatila doprinose, a kasne i s isplatom plaća, piše portal Kaštela.org.
Pročitajte i ovo
Odluka Sindikata
Gotov je štrajk u zdravstvu: "Mi smo dobili ono što smo tražili..."
Golemi dugovi
Biočina za Dnevnik Nove TV o propadanju nekadašnjeg diva: "Nedopustivo je da netko radi za tako malu plaću, prodaja nekretnina nije rješenje"
Radi se o tvrtki International Outsorcing Serviceu IOS DUD, koja je poslove čišćenja u Zračnoj luci Split dobila temeljem natječaja i ugovora. Aerodrom u Splitu još od 90-ih poslove čišćenja prepušta vanjskim tvrtkama.
"Besplatno možemo raditi bilo gdje"
"Mi ne štrajkamo, mi smo jednostavno ostale kod kuće jer naš poslodavac nas ne plaća niti nam uplaćuje doprinose, a besplatno možemo raditi bilo gdje. Tko je lud dolaziti raditi na 50 stupnjeva koliko je na platformi aerodroma doslovno 'za ništa'", kazala je jedna od čistačica za spomenuti portal.
"Redovitost odvijanja prometa nije dovedena u pitanje u niti jednom trenutku. Napravili smo prioritete koji nam s ovim raspoloživim resursima stoje na raspolaganju. Posluga zrakoplova i čišćenje, što može utjecati na redovitost prometa, to je neupitno i odvija se bez poteškoća. Isto tako javni prostori u kojima borave putnici to se sve za sad redovito čisti, mislim da u bliskoj budućnosti neće bit problema. Očekujemo da nam pružatelj usluga s kojim imamo potpisan ugovor uskoro ponudi rješenje za problem nedostatka radne snage kojeg ima na adekvatan način", rekao nam je Pero Bilas, pomoćnik direktora Zračne luke Split.
Aerodrom: "Mi svoje obaveze izvršavamo na vrijeme"
Istakno je kako je Ugovor o sklapanju ovih usluga sklopljen temeljem postupka javne nabave te su njihovi odnosi uređeni.
"Mi sve svoje obaveze prema njima izvršavamo na vrijeme. Znamo da postoje poteškoće i da je došlo do promjena na tržištu rada, ali ugovor je jasan i mi ćemo se prema njemu ponašati", dodao je.
Inače, Zračna luka Split prošlog je vikenda dočekala 212 zrakoplova koji su dovezli više od 50.000 putnika sa više od 100 svjetskih destinacija. U prvih pola godine splitski aerodrom bilježi porast broja putnika od osam posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Bilas je istaknuo kako su 26. lipnja dočekali ovogodišnjeg milijuntog putnika, a očekuju da će im početkom kolovoza stići i dvomilijunti putnik.
"Kasnili smo s doprinosima i plaćom"
Iz tvrtke IOS su nam odgovorili kako je do problema došlo "zbog kašnjenja pri isplati plaće i doprinosa od strane nas kao poslodavca". Dodali su kako su doprinose isplatili, a jednu nesiplaćenu plaću djelatnice bi trebale dobiti "po isteku trenutne blokade sredstava". Ističu kako "uz pomoć angažmana specijalne terenske ekipe osigurava pružanje usluga čišćenja na zračnoj luci Split".
Odgovor tvrtke IOS DUD prenosimo u cijelosti:
Tvrtka IOS d.o.o. u ovom trenutku uz pomoć angažmana specijalne terenske ekipe osigurava pružanje usluga čišćenja na zračnoj luci Split.
Prije svega, vezano za postavljena pitanja kako tvrtka nije podmirila dospjele doprinose, to je učinjeno tijekom tekućeg radnog tjedna, te će po obradi biti svima vidljivo i dostupno kao informacija. Kada se govori o zaostalim „plaćama“, smatramo bitnim napomenuti da se radi o kašnjenju sa isplatom jedne mjesečne plaće koja je u postupku isplate. Odnosno, po isteku trenutne blokade sredstava, započeti će isplata plaća radnicima.
Isto ne smatramo opravdanjem već se nalazimo u periodu kada zbog stanja na tržištu rada u kojem nedostaje radnika svih kategorija smanjenim kapacitetom nastojimo odraditi dogovorene poslove i ispuniti sve obveze. Radi se o djelatnosti koja isključivo egzistira od ljudskog rada.
Tvrtka na tržištu opstaje više od dva desetljeća, u kojima su premoštena mnoga krizna razdoblja. Neprestano tražimo rješenja za trenutnu situaciju, te vjerujemo da ćemo u narednih nekoliko dana uspjeti otkloniti postojeće probleme.
Kao poslodavac uvijek nastojimo pravovremeno ispuniti sve dužnosti i obveze prema radnicima, te istima pristupamo profesionalno i ljudski, u pogledu navedenog tijekom zimskog perioda na samoj zračnoj luci zapošljavali smo čak veći broj radnika no što je sam obim posla zahtijevao kako ne bismo otpuštali ljude izvan sezone što je uzrokovalo kraći period smanjene likvidnosti i spomenuto kašnjenje isplate.
U svezi postavljenih pitanja, odgovori su slijedeći:
1. Privremeno odsustvo djelatnica sa rada na Zračnoj luci Split nije službeni štrajk, već otvaranje bolovanja od strane većine djelatnika kao znak revolta zbog kašnjenja zadnje plaće prema redoslijedu isplate.
2. Do samog problema kako je gore u tekstu navedeno došlo je zbog kašnjenja pri isplati plaće i doprinosa od strane nas kao poslodavca.
3. Trenutačno zbog enormnog broja otvorenih bolovanja djelatnika, poslovi na Zračnoj luci obavljaju se uz pomoć specijalnog terenskog tima operativne jedinice za čišćenje i održavanje.
4. Naša tvrtka na Zračnoj luci Split obavlja isključivo poslove čišćenja.
Sindikalisti smatraju da su čistačice obustavom rada povukle loš potez u borbi za svoja prava te su ponudili savijet kojeg im je prenjela Jelka Kljaković-Gašpić. "Da se obrate državnom inspektoratu, odnosno inspektoru za radne odnose koji bi trebao doći kod njihovog poslodavca, dakle te agencije koja se bavi uslugama čišćenja u zračnoj luci", rekla je Kljaković-Gašpić.
Špica sezona za drugu najprometniju hrvatsku zračnu luku je pred vratima. Ovo je problem koji traži hitno rješenje.