Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Otkriven uzrok nesreće

Cessna na Velebitu pala jer se zaledila

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Najvjerojatniji uzrok nesreće zrakoplova cessne T 303, koja se dogodila na Velebitu 5. veljače prošle godine, jest ulazak s necertificiranim zrakoplovom za letenje u uvjetima zaleđivanja u oblake.

Cessna je ušla u zonu zaleđivanja i u planinske valove, a zrakoplov se najvjerojatnije najprije zaledio na repu, stoji u završnom izvješću o nesreći toga zrakoplova koje je priopćila Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske.

Pročitajte i ovo Prijelomi zbog skliskih površina - 4 Pripazite! Posljedice leda i skliskih površina: Do poslijepodneva 30-ak ljudi završilo u bolnici Snijeg u Daruvaru Bijeli Daruvar "Iznenada se smračilo, a onda je iz crnog oblaka krenulo": Zasuli ih i snijeg i led, stanovnici u čudu

Kako se navodi, pošto se zrakoplov najvjerojatnije kompletno zaledio, postao je pretežak, ušao u planinske valove i postao potpuno neupravljiv. Nakon toga je pod oštrim kutom pao s visine od oko 6500 stopa (ft) i udario u brdo podno Vaganskog vrha i od siline udarca se u potpunosti raspao.

Podsjeća se da je Agencija 8. studenoga ove godine, u skladu s dodatkom 13. međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO), dostavila završno izvješće o nesreći zrakoplova cessne Agenciji za civilno zrakoplovstvo, Ministarstvu unutarnjih poslova i vlasniku zrakoplova.

Završno izvješće izrađeno je na temelju Zakona o zračnom prometu, Pravilnika o izvješćivanju i istraživanju događaja koji ugrožavaju sigurnost te nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, dodatku 13 i EU Direktivi 94/56.

>> Velebit: Ostaci cessne izvučeni iz vrtače i prevezeni u Zagreb

>> Službeno potvrđeno: Piloti Cessne nisu preživjeli!

Agencija je provela istragu u suradnji s FAA-om (Federal Aviation Administration) i NTSB-om (National Transport Safety Bord) Sjedinjenih Američkih Država, koji ga je odobrio 28. listopada 2010. Ističe se da u skladu s EU Direktivom 94/56 nije navedeno nijedno ime ni odgovornost neke osobe pa ono ne može i ne smije poslužiti za optuživanje, utvrđivanje odgovornosti i naplatu štete od osiguravatelja.

Među ostalim, u izvješću stoji da je zrakoplov trebao letjeti u skladu s popunjenim i odobrenim planom leta, da je na području oko Gospića ušao u oblake i do nesreće letio suprotno odobrenu planu leta te da su na nesreću utjecali vremenski uvjeti, a vremenska prognoza upozoravala je na zaleđivanje na području kroz koje je zrakoplov letio. (HIna)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene