Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U Zagrebu je održan okrugli stol na temu "Obrazovanje i znanost – razvoj i mogućnosti" pod pokroviteljstvom Hrvatske narodne stranke, a među sudionicima je bio i Boris Jokić, bivši voditelj Ekspertne radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme.


Boris Jokić je podsjetio okupljene za okruglim stolom, ali i širu javnost, na važnost reforme obrazovanja, ali one istinske. Kao i obično, nije birao riječi da bi oslikao današnje stanje u obrazovnom sustavu.

"Političari zanemaruju ljudski potencijal"

Vezani članci Ivan Vrdoljak (Foto: Patrik Macek/PIXSELL) Vrdoljak poručio da je za HNS slučaj Pupovac završen: ''Nismo o tome razgovarali ni 30 sekundi'' Slika nije dostupna HNS predlaže da Povjerenstvo za obrazovnu reformu više ne bira premijer: Treba ga institucionalizirati

"Hrvatska je zemlja gdje političari zanemaruju ljudski potencijal. Gdje političari lažu, a od ljudi očekuju da ne lažu. Zemlja u kojoj  je 32.1% hrvatskih učenika na međunarodnim istraživanjima matematički funkcionalno nepismeno", poručio je okupljenima na okruglom stolu Jokić.

Niti trećina učenika koji završavaju srednju školu ne zna nabrojati dvije metode kontracepcije, ističe Jokić. "To je zemlja u kojoj 60 posto učenika na kraju 8. razreda uči samo prije ispitivanja", dodaje.

"Hrvatska je zemlja..." ... apsurda

Jokić dodaje kako postoji način da se ta slika promijeni te se ponovno osvrnuo na zaustavljenu Kurikularnu reformu.

"O Kurikularnoj reformi sam rekao da neću više govoriti, ali očito moram. Reforma je obuhvaćala nove materijale, dokumente, digitalne sadržaje. Reforma je bila osposobljavanje odgojno obrazovnih radnika.

Htjelo se u sve predmete uvesti i primijeniti ovo, da su učenici nakon 12 godina škole spremni rješavati probleme, kritički misliti i biti inovativni. Da učenici znaju učiti. To je da znaju upravljati sobom, da znaju biti aktivni građani.

Ta reforma ima vrlo malo veze s Markom Marulićem i (Branimirom Johnnyjem) Štulićem", ističe Jokić.

"Školu preziremo, a djecu pripremamo za nju"

"Moje dijete je u vrtiću i doblo je knjigu ''Ukinimo dosadu''. Tu se krije ključ što je ovo društvo. Preziremo školu, a pripremamo djecu za tu školu", kaže Jokić.

Dodaje da je ta reforma srednjim školama trebala omogućiti veću fleksibilnost učiteljima. U gimnazijskom obrazovanju bi omogućila razinu izbornosti.

"Tri godine se radilo na tome. Svi su u tom procesu uspjeli. Jedino tko nije uspio smo svi mi jer je 5. rujna 2016. počela školska godina. Učenici u toj godini uče po nastavnom programu iz 1993. A sad je 2017.'', istaknuo je.

"Priča koja se prodaje"

"Namijenjeno je za to 9,4 milijuna kuna, a potrošeno je 5, ostatak je vraćen u proračun iako su mi rekli da to ne radim."

''Ovo nije ni borba ni sukob različitih ideologija, to je priča koja se prodaje. To je sukob progresa i napretka i sukob nazadnjaštva. To je vizija budućnosti, nasuprot prošlosti. Od Hrvatske treba napraviti republiku budućnosti, a ne prošlosti", poručio je Jokić.

Politička akademija Hrvatske narodne stranke – liberalnih demokrata (HNS) održala je okrugli stol na temu "Obrazovanje i znanost – razvoj i mogućnosti". Na okruglom stolu sudjelovali su, osim Borisa Jokića, znanstvenog suradnika Instituta za društvena istraživanja i bivšeg voditelja Ekspertne radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme, i predsjednik HNS-a i potpredsjednik Hrvatskoga sabora Ivan Vrdoljak, voditelj Političke akademije HNS-a Boris Blažeković i rektor Sveučilišta u Rijeci Pero Lučin. Mišljenja su sučelili i uvaženi, nestranački sudionici - zamjenik predsjednika Upravnog odbora Hrvatske zaklade za znanost Dejan Ajduković, prorektorica za studije i studente Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić Samaržija i predsjednik Velikog vijeća Sindikata znanosti i obrazovanja Vilim Ribić.