Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Tjedan cjeloživotnog učenja

'A kako učiš ti?': Obrazovanje je put prema napretku

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Međunarodni dan pismenosti obilježava se svake godine 8. rujna, a cilj mu je upozoriti na problem nepismenosti. Utemeljio ga je UNESCO 1967.

Ministar znanosti, obrazovanja i športa Radovan Fuchs otvorit će 5. tjedan cjeloživotnog učenja koji pod sloganom 'A kako učiš ti?' organiziraju Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Nacionalna i sveučilišna knjižnica.

Pročitajte i ovo Radovan Fuchs i Sabina Tandara-Knezović, reporterka Dnevnika Nove TV - 2 Za Dnevnik Nove TV Hoće li učitelji u štrajk? Ministar odgovara: "Nadam se da nitko neće izaći na ulicu. Imamo trend rasta plaća, trebaju biti zadovoljni" Ministar će se ispričati - 2 Je li bio pijan? Fuchs će se ispričati profesoru koji se potukao s učenikom, ali pod jednim uvjetom: "Alkoholizam je nešto najstrašnije"

Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja koja na jednostavan način, na temelju izravnih obraćanja građanima, potiče ostvarenje ideje o promoviranju učenja i obrazovanja.

Tjedan se provodi na cijelom području Hrvatske održavanjem brojnih radionica, tribina, sajmova učenja i okruglih stolova, a trajat će do 15. rujna. U sklopu Tjedna ove će godine sudjelovati više od 500 institucija s više od 200 programa.

Tjedan će započeti obilježavanjem Međunarodnoga dana pismenosti.

Međunarodni dan pismenosti ove godine ima temu Pismenost za mir kako bi se naglasila važnost pismenosti kao jednog od osnovnih ljudskih prava koje je ujedno i preduvijet za mir budući da zalazi u kulturne, socijalne, političke i ekonomske sfere.

Brojke o (ne)pismenosti su alarmantne. 793 milijuna odraslih je nepismeno, 67 milijuna djece osnovnoškolske dobi ne pohađa osnovnu školu, a 72 milijuna srednjoškolaca nema mogućnost za adekvatnu edukaciju riskirajući tako novu generaciju nepismenih. Sve to utječe na napore da se smanji siromaštvo te omogući daljnji razvoj.

Tijekom popisa stanovništva u Hrvatskoj 2001. pitanje o pismenosti postavljalo se osobama koje se nisu školovale ili su imale završena manje od četiri razreda osnovne škole. Smatralo se da je osoba pismena ako je izjavila da zna pročitati i napisati neki uobičajeni tekst. Pritom je bilo svejedno na kojem jeziku ili pismu, a rezultati se odnose na stanovništvo staro 10 i više godina.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, nepismenost je u Hrvatskoj 1953. iznosila 16,3%, a u idućih osam godina smanjila se na 12,1%. Popisom stanovništva provedenim 1991. dobiven je broj od 3,0% nepismenih, koji se do 2001. gotovo prepolovio. Naime, prema tom popisu, u Hrvatskoj je registrirano ukupno 69 777 nepismenih osoba, što iznosi 1,8% stanovništva. Podaci s posljednjeg popisa stanovništva iz 2011. godine, na kojem je veoma važna bila i informatička pismenost, još nisu poznati.

Ove je godine Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih utemeljila nagradu 'Maslačak znanja' za postignuća u učenju odraslih osoba. Cilj nagrade je isticanjem i promoviranjem životnih primjera odraslih polaznika različitih programa i oblika učenja potaknuti i motivirati sve građane u RH da se uključe u neki oblik obrazovanja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene