Na Međunarodnoj VDI konferenciji pod nazivom 'Transmissions in Vehicles 2011', ZF Friedrichshafen AG predstavio je automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa za osobne automobile s poprečno postavljenim motorom i pogonom na prednje kotače.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Sustav prijenosa neće zamijeniti trenutni uzdužno postavljeni 8-stupanjski automatski mjenjač već je posebno osmišljen za ugradnju u poprečnom položaju u odnosu na smjer vožnje.
U usporedbi s današnjim uobičajenim 6-stupanjskim automatskim mjenjačima za poprečno postavljene motore koji snagu prenose na prednje kotače, ZF-ov novi 9-stupanjski automatski mjenjač jasno utječe na poboljšanje voznih performansi i smanjenje potrošnje goriva, a usto nudi nevjerojatno brze promjene i fantastičan odaziv.
Novi sustav prijenosa sačinjen je od istih onih 'sportskih gena' kao i njegovi prethodnici, 8-stupanjski automatski mjenjači; a u kombinaciji s nevjerojatno glatkim i neprimjetnim prijenosom zasigurno će oduševiti svakog vozača.
ZF predstavio je dvije varijante mjenjača s 9 brzina koji rade pri maksimalnom okretnom momentu od 280 Nm, odnosno 480 Nm. Zahvaljujući posebnom načinu izrade, sam mjenjač može se prilagoditi posebnim zahtjevima i primijeniti na vozila s hibridnim pogonskim sklopom. Temeljem paralelne hibridne arhitekture, pretvarač okretnog momenta u tom se slučaju zamjenjuje električnim motorom.
Zahvaljujući činjenici da na raspolaganju ima 9 brzina, ovaj mjenjač omogućava iznimno kratke prijenose. To ne samo da ima pozitivni učinak na udobnost u vožnji već i osigurava da motor uvijek radi u optimalnoj brzini u pogledu potrošnje goriva. U devetom stupnju prijenosa pri brzini od 120 km/h motor radi na samo 1.900 okretaja u minuti umjesto na 2.600 o/min kod sustava prijenosa s 6 brzina.
Izravne višestruke promjene brzina također su moguće s 9HP mjenjačem i ono su što daje novom automatiku sportski karakter. Stoga, rad mjenjača može kontrolirati proizvođač, ali i krajnji korisnik. Prijenosni omjeri i dinamika promjene brzina vrlo su varijabilni – od naglaska na udobnost i optimalnu potrošnju goriva do izrazito sportskog podešenja.
Kako bi se novi 9-stupanjski automatski mjenjač mogao ugraditi u što je više različitih modela automobila, isti je projektiran kao posebni konstrukcijski paket tako da se npr. kod vozila s pogonom na sva četiri kotača mjenjač lako može prilagoditi za rad s ovakvim tipom pogona.
S tim ciljem na umu, ZF također nudi i tzv. AWD Disconnect koji aktivira samo pogon na stražnje kotače kada se za to ukaže potreba te tasko ostvaruje uštedu goriva od 5 posto u odnosu na stalni pogon na sva četiri kotača.
Novi automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa sam po sebi je sposoban podržavati funkciju Start/Stop i bez dodatne uljne pumpe. 9HP također je lako prilagoditi za rad s hibridnim pogonskim sklopovima.
Na kraju, zahvaljujući svom softveru koji je kontinuirano moguće nadograđivati i specifičnom sučelju kao i vrlo jakoj elektroničkoj kontrolnoj jedinici, novi mjenjač biti će moguće ugraditi u razne tipove automobila. Raznovrsna primjena i fleksibilnost i lakoća ugradnje novog 9HP mjenjača stoga će se pokazati kao vrlo učinkovit sustav prijenosa za razne proizvođače.