Problemi na tehničkom pregledu (Foto: Newspress)
Problemi na tehničkom pregledu (Foto: Newspress)

Na tehničkom pregledu svi su automobili ravnopravni. Zbog ovih nedostataka neće vas pustiti.


Svake godine brojni vlasnici starijih automobila drhte kao da im predstoji bolan zahvat u stomatologa. Pritom tehnički pregled nije nikakav bauk. Preduvjet: automobil je redovito održavan, a uoči odlaska na tehnički pregled eventualno je provjereno postoje li neki nedostaci.

Laici mogu i sami ponešto provjeriti, primjerice svjetla. Jednostavno se dovezite ispred izloga, uključujte redom svjetla i pratite gore li sve žarulje. Ne zaboravite i reguliranje dometa svjetala. Stanje ispušnog uređaja može se provjeriti postavljanjem krpe u otvor cijevi da se zatvori izlaz – ako pišti, uređaj negdje ima rupu.

Svjetla
Osim nedovoljnog brtvljenja kućišta svjetala često se javljaju kvarovi regulatora dometa svjetla. To je važan nedostatak, baš kao i pregorene žaruljice vanjske rasvjete. Ako ne radi oboreno svjetlo, ne možete proći na tehničkom pregledu.

Gumeni vodovi kočnica
Nakon devete godine raste udio neispravnih gumenih vodova. Razlog: vodovi kočnica s godinama postaju porozniji ili nabubre prema unutra. U ovom drugom slučaju tekućina za kočnice ne može stvoriti dovoljan tlak na pripadajućem kotaču.

Cijevi goriva i kočnica
Hrđa na vodovima goriva i kočnica ne može se uvijek lako prepoznati. Problem kod mnogih suvremenih vozila: podvozja su obložena, vodovi se nalaze ispod obloge i ne vide se.

Diskovi kočnica
Hoće li izdržati 20.000 ili 90.000 kilometara ovisi ponajprije o načinu vožnje. Duboke brazde, napukline ili nedovoljna čvrstoća materijala onemogućit će prolaz na tehničkom pregledu. I kočne pločice moraju imati dovoljnu debljinu obloge.

Zračnost na upravljaču
Kad na automobilu ispitivač klima prednjim kotačima, zapravo provjerava glave spona. Imaju li zračnosti, nema prolaza na tehničkom. Isto vrijedi i za istrošen prijenosnik upravljača.

Osovinski zglob
Ako su oštećene gumene manšete osovinskih zglobova ili je u njima velika zračnost, vođenje kotača više nije sigurno. Osovinski se zglobovi brzo istroše, posebice kod teških automobila sa širokim gumama.

Hrđa
Ovdje nisu važne točkice hrđe na rubu blatobrana ili koji mjehurić na preklopu vrata, ali na tehničkom pregledu nećete proći čim hrđa napadne nosive dijelove poput praga ili nosača osovina te uzrokuje prohrđavanje.

Gubitak ulja
Neki automobili kapaju kao potrgane pipe. Kad motori ili mjenjači gube ulje, trpi okoliš. Zbog toga na tehničkom pregledu vozila koja gube ulje ne dobivaju zeleno svjetlo.

Ispuh
Postoje mali automobili čiji ispušni lonci izdrže samo tri godine. Razlog nije samo loša kvaliteta materijala, nego i područje primjene. Kratke dionice potiču stvaranje kondenzirane vode pa cijev zahrđa.