ADAC je testirao 12 dodataka za bicikle, takozvanih baby prikolica. Ispitivala se sigurnost, vozne osobine, lakoća rukovanja, komfor, izdržljivost i moguća štetnost materijala od kojih su napravljeni.
Pročitajte i ovo
Kobna nedjelja
Policija objavila detalje tragedije na Sljemenskoj cesti: Poznat razlog pogibije 18-godišnjeg biciklista
dva tjedna pedaliranja
Bojan Glavašević biciklom krenuo na put od čak 1573 kilometra: "Na ovo sam se odlučio..."
'Ukupni su rezultati prilično zastrašujući. Morali smo smanjiti ocjenu za više od polovice prikolica i za jedan priključni sustav jer je količina štetnih tvari bila previsoka. Zbog toga su dobili najlošiju ocjenu, nedovoljan', rekao je Stefan Grabmeier, voditelj testiranja.
Iznenadna, prilično nerijetka ljetna kiša, može pokvariti užitak vožnje. Baby prikolice moraju, razumljivo, biti vodeno nepropusne. Kod testa na kišu, koji je uključivao i simulaciju vjetra u vožnji, pokazalo se kako pojedini proizvodi mogu poslužiti i kao kupka.
Izloženi ispušnim plinovima
Ovdje se model proizvođača Prophete pokazao naročito lošim dok je Kindercarov Twin Classic SSL ostao potpuno suh. Zbog niske pozicije sjedenja, mališani su u prometu prilično jako izloženi štetnim ispušnim plinovima. Ispitivano je, stoga, kakvo je provjetravanje prikolica, odnosno prodiru li plinovi u prikolicu i koliko brzo se apsorbiraju.
Kod Croozerovog modela Kid For 1 je situacija iznimno loša. Chariotov model Cougar 2 je pokazao kako se treba odupirati štetnom ugljičnom dioksidu. Kod pokusa bez zaštite od kiše, kroz mrežicu se prilično lako apsorbiraju štetni plinovi. I ovdje je najbolji bio model Chariot Cougar 2.
Sudar s automobilom
Najgori scenarij koji je moguće doživjeti je sudar s automobilom. U ovom testu ADAC pokazuje što se tada može dogoditi. Čak i kada je prikolica ojačana baš za slučaj sudara, ovdje postoji još mnogo prostora za poboljšanja. Kod sustava koji se povezuje osovinom, udarac je direktan te nezaštićeno dijete biva pogođeno točno u visini kuka.
Mehanička stabilnost i sigurnost upravljanja su naročito važni kod ovakvih sistema. I ovdje ocjene nisu bile dobre. U nastavku još donosimo tablicu s konačnim ocjenama 12 testiranih sustava.
Čak pola je ocijenjeno neprolaznom ocjenom, što jasno govori kako proizvođači ulažu male ili gotovo nikakve napore kako bi povećali sigurnost mališana. Stoga će se slijedeći test ADAC-a provoditi s posebnim povećalom.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.