Obavijesti Video Pretražite Navigacija
SUV za razmažene

VIDEO i FOTO Volvo predstavio novi XC90

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Novi veliki SUV iz Volva ispunio je sva naša očekivanja. Još jednom, pred nama je primjer profinjenog dizajna, vrhunskog luksuza, najviše razine sigurnosti ali i tehnologija koje su ispred svog vremena.

Nakon dugog čekanja, odgađanja te pomalo iscrpljujućeg pretpremijernog perioda punog teasera, pojedinačnog predstavljanja pojedinih značajki novog automobila pa na kraju i samog najavnog koncepta, Volvo je napokon premijerno predstavio novu generaciju modela XC90.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Stiže XC40? Volvo najavio manji crossover Slika nije dostupna Predstavljanje za dva tjedna Volvo detaljnije predstavio svoju modularnu platformu SPA

Riječ je o možda jednom od najvažnijih automobila ovog proizvođača s obzirom kako će o njegovom uspjehu uvelike ovisiti i uspjeh cjelokupne marke, koja je u vlasništvu kineskog Geelyja. Ukupno gledajući, novi XC90 u odnosu na prethodnika predstavlja tek daljnju evoluciju dizajna, no ipak nudi rafiniranost linija te eleganciju kakva se teško nalazi u ovom segmentu, ako ništa drugo onda zbog uobičajenog oblika većine SUV modela.

Od važnijih detalja stylinga posebno se ističu LED svjetla za dnevnu vožnju koja u Volvu nazivaju "Thorovim čekićem", a tu je i nova velika kromirana maska s okomitim dvostrukim letvicama. Nadalje, svjetla za maglu su pozicionirana nisko u prednji branik, dok veći kromirani detalji prednjem dijelu daju tzv. upscale look.

Bočne linije su čiste i jednostavne, neki bi im mogli prigovoriti i da su dosadne, no ipak i tu se javljaju kromirani detalji poput okvira bočnih prozora, a profilom će dominirati i raskošni alu-naplaci veličine do 22 cola.

Stražnji kraj donosi moderniju interpretaciju lako prepoznatljivih svjetala. Tu je i krovni spojler, a o kojoj se izvedbi radi, pored oznake modela, govorit će i različiti završeci ispušnih cijevi pa tako kupci mogu očekivati okrugle ili četvrtaste dvostruke ispušne cijevi. Recimo i kako će za one željne robusnijeg izgleda Volvo ponuditi i dodatnu zaštitu lukova blatobrana, branika i pragova izrađene od tamne plastike.

Interijer automobila je predstavljen još ranije i o njemu smo izvještavali u par navrata. Ukratko, recimo kako je usvojena tzv. minimalistička konfiguracija prednje armature gdje je ostao tek manji broj prekidača s obzirom da je većina zamijenjena velikim zaslonom osjetljivim na dodir koji čini središnji dio infotainment sustava.

U putničku se kabinu može smjestiti do sedam osoba u tri reda sjedala, s time da je treći red namijenjen prvenstveno djeci. Volvo se pohvalio visokom razinom kvalitete upotrijebljenih materijala (aluminij, drvo, koža i sl.) te završne obrade i ugradnje, a putnici će uživati u bogatoj i naprednoj opremi. Sve spomenuto ustvari čini najluksuzniji interijer jednog Volva ikada.

Ovaj se model dakako temelji na modularnoj SPA platformi Volva i bit će opremljen vrlo modernom i sofisticiranom sigurnosnom tehnologijom poput sustava automatskog kočenja, prepoznavanja ruba prometnice i prepreka, sustav upozorenja vozača, zadržavanja prometne trake, prepoznavanja prometnih znakova, nadzora tzv. mrtvog kuta, pomoći pri vožnji u koloni, prepoznavanja pješaka u mraku i sl.

Što se tiče motorizacije u Volvu su se još otprije pohvalili kako će novi XC90 biti "najsnažniji te ujedno najčišći SUV na svijetu" zahvaljujući novoj liniji 4-cilindričnih motora pod oznakom E-Drive. Konkretnije, D5 pokretan bi-turbo dieselskim motorom razvija snagu od 168 kW, odnosno 228 KS te najveći okretni moment od 470 Nm, dok mu se prosječna potrošnja goriva kreće oko 6 l/100 km. Slabiji D4 razvija snagu od 142 kW, odnosno 193 KS, a najveći okretni moment mu iznosi 400 Nm uz istovremenu prosječnu potrošnju od svega 5 l/100 km.

Ako pak preferirate benzince u ponudi se nalaze T5 snage od 189 kW, odnosno 257 KS i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm, kao i snažniji T6 s turbo-kompresorskim motorom snage od 239 kW, odnosno 325 KS i najvećeg okretnog momenta od 400 Nm.

XC90 će također biti dostupan u plug-in hibridnoj izvedbi pod oznakom T8 koju će pokretati kombinacija 2,0-litrenog turbo i kompresorskog benzinca zaduženog za prednju i električnog motora snage od 60 kW (82 KS) zaduženog za stražnju osovinu. Njihova kombinirana snaga iznosit će 298 kW, odnosno 405 KS, a najveći okretni moment više no respektabilnih 640 Nm. Električna autonomija ovog modela će se kretati oko 40 km.

Proizvodnja druge generacije modela XC90 započet će početkom iduće godine u pogonima Volva u Torslandi, u blizini Göteborga, a prve isporuke se očekuju do ožujka 2015.

Na kraju dodajmo kako će Volvo kupcima ponuditi i posebnih 1927 (godina kada je osnovan Volvo) primjeraka izvedbe pod nazivom First Edition koja će se prodavati isključivo putem Interneta te biti dostupna s motorima T6 i D5. Od standardne će se izvedbe ovi modeli razlikovati mnogim detaljima poput posebne crne boje, jedinstvenih naplataka, Nappa kožnih presvlaka i sl.

Više čitajte na Autonet.hr

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene