Novi veliki SUV iz Volva ispunio je sva naša očekivanja. Još jednom, pred nama je primjer profinjenog dizajna, vrhunskog luksuza, najviše razine sigurnosti ali i tehnologija koje su ispred svog vremena.


Nakon dugog čekanja, odgađanja te pomalo iscrpljujućeg pretpremijernog perioda punog teasera, pojedinačnog predstavljanja pojedinih značajki novog automobila pa na kraju i samog najavnog koncepta, Volvo je napokon premijerno predstavio novu generaciju modela XC90.

Vezani članci Slika nije dostupna Volvo detaljnije predstavio XC90 T8 Plug-in Hybrid Slika nije dostupna Volvo najavio manji crossover

Riječ je o možda jednom od najvažnijih automobila ovog proizvođača s obzirom kako će o njegovom uspjehu uvelike ovisiti i uspjeh cjelokupne marke, koja je u vlasništvu kineskog Geelyja. Ukupno gledajući, novi XC90 u odnosu na prethodnika predstavlja tek daljnju evoluciju dizajna, no ipak nudi rafiniranost linija te eleganciju kakva se teško nalazi u ovom segmentu, ako ništa drugo onda zbog uobičajenog oblika većine SUV modela.

Od važnijih detalja stylinga posebno se ističu LED svjetla za dnevnu vožnju koja u Volvu nazivaju "Thorovim čekićem", a tu je i nova velika kromirana maska s okomitim dvostrukim letvicama. Nadalje, svjetla za maglu su pozicionirana nisko u prednji branik, dok veći kromirani detalji prednjem dijelu daju tzv. upscale look.

Bočne linije su čiste i jednostavne, neki bi im mogli prigovoriti i da su dosadne, no ipak i tu se javljaju kromirani detalji poput okvira bočnih prozora, a profilom će dominirati i raskošni alu-naplaci veličine do 22 cola.

Stražnji kraj donosi moderniju interpretaciju lako prepoznatljivih svjetala. Tu je i krovni spojler, a o kojoj se izvedbi radi, pored oznake modela, govorit će i različiti završeci ispušnih cijevi pa tako kupci mogu očekivati okrugle ili četvrtaste dvostruke ispušne cijevi. Recimo i kako će za one željne robusnijeg izgleda Volvo ponuditi i dodatnu zaštitu lukova blatobrana, branika i pragova izrađene od tamne plastike.

Interijer automobila je predstavljen još ranije i o njemu smo izvještavali u par navrata. Ukratko, recimo kako je usvojena tzv. minimalistička konfiguracija prednje armature gdje je ostao tek manji broj prekidača s obzirom da je većina zamijenjena velikim zaslonom osjetljivim na dodir koji čini središnji dio infotainment sustava.

U putničku se kabinu može smjestiti do sedam osoba u tri reda sjedala, s time da je treći red namijenjen prvenstveno djeci. Volvo se pohvalio visokom razinom kvalitete upotrijebljenih materijala (aluminij, drvo, koža i sl.) te završne obrade i ugradnje, a putnici će uživati u bogatoj i naprednoj opremi. Sve spomenuto ustvari čini najluksuzniji interijer jednog Volva ikada.

Ovaj se model dakako temelji na modularnoj SPA platformi Volva i bit će opremljen vrlo modernom i sofisticiranom sigurnosnom tehnologijom poput sustava automatskog kočenja, prepoznavanja ruba prometnice i prepreka, sustav upozorenja vozača, zadržavanja prometne trake, prepoznavanja prometnih znakova, nadzora tzv. mrtvog kuta, pomoći pri vožnji u koloni, prepoznavanja pješaka u mraku i sl.

Što se tiče motorizacije u Volvu su se još otprije pohvalili kako će novi XC90 biti "najsnažniji te ujedno najčišći SUV na svijetu" zahvaljujući novoj liniji 4-cilindričnih motora pod oznakom E-Drive. Konkretnije, D5 pokretan bi-turbo dieselskim motorom razvija snagu od 168 kW, odnosno 228 KS te najveći okretni moment od 470 Nm, dok mu se prosječna potrošnja goriva kreće oko 6 l/100 km. Slabiji D4 razvija snagu od 142 kW, odnosno 193 KS, a najveći okretni moment mu iznosi 400 Nm uz istovremenu prosječnu potrošnju od svega 5 l/100 km.

Ako pak preferirate benzince u ponudi se nalaze T5 snage od 189 kW, odnosno 257 KS i najvećeg okretnog momenta od 350 Nm, kao i snažniji T6 s turbo-kompresorskim motorom snage od 239 kW, odnosno 325 KS i najvećeg okretnog momenta od 400 Nm.

XC90 će također biti dostupan u plug-in hibridnoj izvedbi pod oznakom T8 koju će pokretati kombinacija 2,0-litrenog turbo i kompresorskog benzinca zaduženog za prednju i električnog motora snage od 60 kW (82 KS) zaduženog za stražnju osovinu. Njihova kombinirana snaga iznosit će 298 kW, odnosno 405 KS, a najveći okretni moment više no respektabilnih 640 Nm. Električna autonomija ovog modela će se kretati oko 40 km.

Proizvodnja druge generacije modela XC90 započet će početkom iduće godine u pogonima Volva u Torslandi, u blizini Göteborga, a prve isporuke se očekuju do ožujka 2015.

Na kraju dodajmo kako će Volvo kupcima ponuditi i posebnih 1927 (godina kada je osnovan Volvo) primjeraka izvedbe pod nazivom First Edition koja će se prodavati isključivo putem Interneta te biti dostupna s motorima T6 i D5. Od standardne će se izvedbe ovi modeli razlikovati mnogim detaljima poput posebne crne boje, jedinstvenih naplataka, Nappa kožnih presvlaka i sl.

Više čitajte na Autonet.hr

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook