U skladu s današnjim standardima prvi korak prema ekološkom planu 2019. jest Drive E tehnologija koju čine benzinski, dizel i hibridni PHEV motori, učinkoviti automatski i ručni mjenjači te pametni pogon na sve kotače.
Inovativnim pristupom modularnom razvoju motora Volvo je smanjio kompliciranost, a time i održavanje, modernih motora. Dizelski i benzinski motori u današnjim Volvo automobilima imaju istu arhitekturu te dodavanjem turbo punjača ili kompresora te unikatnog programa rada donose dinamičnu, ali ekonomičnu vožnju.
Performanse takvih Volvo motora jednake su dimenzijama većih šestcilindarskih i osamcilindarskih motora. Ušteda goriva, primjerice kod Volvo motora s oznakom T6, postiže se pametnom upotrebom kompresora i turba u različitim prilikama vožnje.
Volvo T6 motori s kompresorom imaju snagu poput šestcilindraša uz potrošnju motora s četiri cilindra
Volvo je prvi proizvođač automobila koji je primijenio PowerPulse tehnologiju za pogon svojih dizel motora. Takvi Volvo motori koriste kompresor s povezanim dvolitarskim rezervoarom stlačenog zraka. Svi koji su vozili Volvo s tim motorima osjetili su punu snagu bez uobičajene tromosti dizelskih motora.
Kontrolirati snagu i potrošnju goriva u Volvu može se samo uz bitan dio Drive E tehnološkog pristupa. Osamstupanjski i šeststupanjski automatski mjenjači, gotovo identičnog sklopa, efikasno raspoređuju krivulju snage te koriste zadnje dvije brzine kako bi štedjeli gorivo pri stalnoj brzini putovanja.
Kod ručnih mjenjača omjeri brzina omogućavaju sličnu ekonomičnost uz dodatnu dozu upravljivosti.
Pogon na sve kotače nove generacije u Volvu naglašeno je usmjeren učinkovitoj potrošnji snage i goriva. Lagano i kompaktno rješenje pogona na sve kotače nastalo u suradnji sa specijalistima iz Borgwarnera pametno raspoređuje snagu između prednjih i stražnjih kotača. Procesor unutar pogonskog sklopa stalno dobiva i obrađuje informacije koje stižu iz senzora.
Na suhoj podlozi u normalnim uvjetima vožnje to znači kako je sva snaga na raspolaganju na prednjim kotačima. Prema potrebi i zahtjevima vozačke dinamike sustav trenutno može rasporediti 50% snage na stražnje kotače. Pri kretanju s mjesta pogon na sve kotače automatski je uključen i osigurava maksimalni prijenos snage na podlogu za vrijeme ubrzavanja. Sve ti procesi izvršavaju se bez puno naprezanja i potrošnje energije automobila i potpuno bezbrižno za vozača.
Volvo Twin Engine sustav je najlakše opisati kao simbiozu benzinskog i električnog motora. Uz pohranjenu baterijsku energiju sustav je poznat pod nazivom PHEV (Plug-in Hybrid Technology). Baterija u Twin Engine Volvo modelima središnje je smještena zbog više sigurnosti i bolje raspodjele mase vozila. Moguće ju je puniti direktno iz kućne električne utičnice ili pak na parkirališnim punionicama.
Zanimljivost sustava je što stvara vozačko okruženje u kojem posjedujete tri automobila u jednom. U Pure režimu rada koriste se sve blagodati potpuno električnog vozila. Bešumno dinamično kretanje dosega 43 kilometra, ušteda goriva drugog motora i smanjenje ispušnih plinova.
U Hybrid modalitetu optimalna raspodjela korištenja benzinskog i električnog motora osigurava ekonomično i održivo putovanje.
Kad god vozač to poželi Power opcija mu isporučuje svu dostupnu snagu oba Volvo pogonska motora. Sve bez kompromisa uživanja u vožnji.