VÄTH Motorentechnik specijaliziran je za rad na Mercedes-Benz vozilima a narudžbe primaju za sva vozila ovog njemačkog brenda proizvedena od 1953. godine. Između ostaloga, radili su na projektima kao što su Adenauer, 300SL, 190SL, Heckflosse, Pagode, SL W107, itd. Restaurirati se mogu gotovo svi dijelovi automobila od kompletnog motora, dijelova motora, sustava ubrizgavanja goriva, mjenjača, diferencijala, pogonskih osovina, ispušnih sustava do kontrolnih sustava.
Pročitajte i ovo
Kralj ostaje kralj – osvježena G klasa
Mercedes-Benz GLK dobio tretman pomlađivanja
Ovako rijetki primjerci automobila kao što je ovaj Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 doista su u dobrim rukama kod VÄTH Motorentechnik-a. Ova tuning tvrtka iz bavarskog Hösbacha inače je poznata kao jedan od ponajboljih Mercedes-Benz tunera na svijetu. Ovoga puta stručnjaci iz VÄTH-a dobili su priliku napraviti restauracijski projekt na pravom raritetu.
Veličanstveni W109 snagu crpi iz M100 V8 motora zapremnine 6.332cc koji dostavlja 250 KS pri 4.000 o/min u kombinaciji s maksimalnim okretnim momentom od 510 Nm pri 2.800 o/min. Ubrzanje od nule do 100 km/h postiže se za 6.5 sekundi a ova prava ljepotica koja se proizvodila od 1968. do 1972. godine doseže maksimalnu brzinu od 220 km/h što je u to doba doslovce oduzimalo dah. Popravci na karoseriji i u unutrašnjosti automobila nisu bili toliko opsežni dok su motor i osovina prošli kompletan remont. Kućište motora također je u potpunosti restaurirano i sačuvano.
Kompletan remont bloka motora obuhvaća vrlo osjetljiv i zahtjevan proces rastavljanja motora, čišćenja dijelova i pregleda stanja. Blok motora, radilica prošli su poliranje i balansiranje a zamašnjak je dobio tretman olakšavanja. Klipovi i klipnjače također su prošli tretman pomlađivanja. Ležajevi i nosači bregaste osovine, uljna i vodena pumpa, sve je to prošlo kroz ruke stručnjaka iz VÄTH-a nakon čega izgledaju kao da su upravo izašli iz tvornice.
Mijenjanje glava cilindara i općenito remont počinje s rastavljanjem na dijelove i čišćenjem. Tada dolaze otisci glava cilindara (za otkrivanje pukotina). Zatim brušenje. Nakon pažljivog ugađanja dijelovi se vraćaju na svoje stare pozicije te slijedi testiranje. Osim glava cilindara, popravljene su i prednja i stražnja osovina. Kada je cijeli proces gotov slijedi završno testiranje kompjuterskim dijagnostičkim programima.
Sve u svemu, kompletan remont vozila, popravljanje svih komponenti, pregled i održavanje kao i testiranje emisija ispušnih plinova i testiranje rada vozila, sve to moguće je kod VÄTH Motorentechnika.
Ako vam se ovo vozilo čini nekako poznatim, možda ćete ga lakše prepoznati u svojoj poznatoj trkaćoj boji. Ovaj je automobil proizvođačev performansni odjel AMG koristio za profesionalne utrke.
AMG-ova trkaća limuzina tehnički je bila temeljena na Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 modelu. Povećanje zapremnine motora na 6.835 kubika nije jedini razlog za povećanje snage na 428 KS (pri 5.500 o/min) i okretnog momenta sa 510 na 608 Nm. Su-osnivač AMG-a, Erhard Melcher, ''uštimao'' je 8-cilindrični motor koristeći se klasičnim metodama: precizno podešena bregasta osovina, ultra-lagane klipnjače, novi Mahle klipovi, veći usisni ventili, modificirana komora za izgaranje, polirani usisni i ispušni kanali, trkaći ispušni sustav koji je osiguravao poboljšani protok goriva i omogućavao veću brzinu motora, itd., itd.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.