Nedavno je objavljen izvještaj Europskog vijeća za sigurnost u prometu kojime su predstavljeni trendovi u sigurnosti putnika u automobilskoj industriji.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Oko 240.000 putnika u automobilima poginulo je u prometnim nesrećama na europskim prometnicama u razdoblju od 2001. do 2012. godine. Ipak, u odnosu na 27.000 smrtno stradalih 2001. godine taj broj je i više nego prepolovljen 2012. kad je zabilježeno 12.345 smrtno stradalih. A iako je smanjenje broja stradalih od 55% impresivan rezultat i to je 12.345 previše kad govorimo o ljudskim životima.
Drugim riječima, sigurnost vozača i putnika u automobilima najviše je napredovala od svih ostalih sudionika u prometu (motociklista, pješaka...) i to uvođenjem raznih sigurnosnih mjera koje su nastupile tijekom posljednjih desetak godina.
To je zapravo i logično obzirom da su mnoge od tih mjera ciljane na vozače i putnike u automobilima (poput raznih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava u automobilima) dok su također uvedene i strože sankcije za kršenje prometnih propisa te je u manjoj mjeri zaslužna i bolja infrastruktura.
Broj smrtno stradalih vozača i putnika automobila u postotku izraženom u odnosu na ukupan broj smrtno stradalih u prometu 2012. kretao se od 33% do 80% dok je u većini zemalja taj postotak od 40 do 60%. Čak 43% smrtno stradalih u automobilima odnosi se na prometne nesreće u kojima je sudjelovalo samo jedno vozilo, dakle u slučaju izletavanja s ceste, udara u stacionarni objekt i slično dok taj postotak varira u zemljama EU-a od 30% do 60%.
Sve veća opasnost na prometnicama koju ne očekujemo – šahtovi!
Daljnja analiza odnosi se na razlike u spolu, te su tako 56% smrtno stradalih u prometnim nesrećama u razdoblju od 2010. do 2012. bili muški vozači, 17% su bili muški suputnici, dok je taj postotak u odnosu na žene vozačice 13% a žene suvozačice 14%. Oko polovice muškaraca smrtno stradalih u prometnim nesrećama bili su u dobi od 15 do 35 godina.
U većini zemalja, postotak vozača i suputnika koji su vezani daleko je veći 2012. godine nego 2005. ETSC procjenjuje da je 8.600 smrtnih slučajeva spriječeno 2012. diljem EU-a zbog vezanja sigurnosnog pojasa. Još 900 života bi bilo spašeno da su putnici u 99% automobila koji su sudjelovali u sudarima također bili vezani.
Prosječno smanjenje brzine od samo 1 km/h također je moglo spasiti još 1.300 života 2012. godine dok bi eliminiranjem vozača pod utjecajem alkohola bilo spašeno još 5.600 života od kojih su većina suputnici. Broj smrtno stradalih suputnika u automobilima također je znatno smanjen zbog sve većeg broja automobila na cestama s 5 zvjezdica po NCAP testu i zbog ESP sustava.
Prema rezultatima istraživanja čini se da su Španjolska i Latvija napravile najveći pomak u smanjenju broja smrtno stradalih u prometnim nesrećama. Uvođenje sustava kaznenih bodova navedeno je kao vrlo važna komponenta u nizu drugih mjera koje su uvedene u ovim zemljama za povećanje sigurnosti na cestama.
Zemlje koje su već tradicionalno poznate po sigurnosti na prometnicama su Švicarska, Nizozemska, Velika Britanija i Švedska, koje ostvaruju daljnji napredak u tom području te su trenutno najsigurnije zemlje izmjereno prema broju smrtno stradalih u vozilima po milijardi vozila i prijeđenih kilometara.
Izvještaj službenog naziva ''Ranking EU Progress on Car Occupant Safety'' temelji se na analizi podataka EU-a koju je provelo vijeće od 32 stručnjaka u području cestovne sigurnosti iz raznih zemalja članica EU-a.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.