Ako kažemo da je Toyota Yaris najpopularniji model marke, nećemo pogrešiti. Čak i ako znamo da se u njenim redovima krije, planetarno simpatični – Prius. Iza naših riječi stoje i brojke, upravo one otkrivaju kako je svaki četvrti prodani automobili Toyote - Yaris. Dok je u Hrvatskoj ta statistika još više na strani Yarisa, svaka treća Toyota je upravo ovaj gradski model.
Što je po pitanju izgleda novo na Yarisu?
Japanci u kampanju ulaze s riječima dinamičnog i elegantnog duha, na gotovo istim proporcijama prethodnika. Ostavljamo vam prostora za mišljenje, ali doista Yaris zaslužuje pohvale kada je prvi dojam u pitanju. Prednji kraj je naglašenije agresivan, na kojem se posebno ističe novi dizajn prednjih svjetala. Kao i straga gdje novi, prilično veliki LED potpis svjetala stvaraju masivniji dojam, nego što je bio slučaj u prethodnika. Atraktivni paketi opreme ponovno će donositi dvobojne izvedbe, kod Toyote znane pod imenom Bi-tone.
Koliko je novosti u unutrašnjosti Yarisa?
Osim vidljivo boljih materijala, najveća pažnja je zapravo pridodana tehnološkom poglavlju. Prije svega TFT ekranu u boji između obrtomjera i pokazivača brzine, poznatom već iz Auria I Avensisa. Dok veseli I novi Toyota Touch 2 infotainment koji će svome korisniku ponuditi različite usluge (ponajviše kada ste spojeni na internet).
Pročitajte i ovo
INSIDER
Punih 40 godina nitko nije ušetao u ovaj auto salon, evo što nas je dočekalo
Vozili smo
Rolls-Royce u Opatiji - kraljevska kočija u carskom gradu
Ostaje li Yaris I dalje jedini s hibridnim pogonom u klasi?
Naravno. Japanci su izabrali put koji se pokazuje izuzetno efikasnim. Osim što su u pogledu prirode osvješteniji, samim kupcima jamče male potrošnje, ali I još više smanjenu razinu buke. Prosječnih 3,3 litre I 75 g/km emisija dovoljan su znak da će I nova generacija Yarisa biti najzastupljenija u tom pogonskom obliku. U Hrvatskoj je primjerice gotovo 20% prodanih Yarisa hibridnog pogona.
Što je s ostalim motorima u ponudi?
Glavna zvijezda uz hibrida svakako je 1.5 litreni benzinac. Punih 111 KS jamči dobra vozna svojstva, ali I veću razinu uštede goriva (do 10%), ali I smanjenu razinu buke. U Toyoti ističu kako je ovaj motor prilično elastičan, što mnogi vozači u gradskom prometu I traže.
Koliko je siguran Yaris u prometu?
Iznimno siguran. Kada jedan tako maleni automobile donosi sustave poput Pre-collison systema (predviđanja sudara), prepoznavanja znakova ili napuštanja trake u kojoj se nalazite, razina sigurnosti ne može biti mala. Pedantni Japanci su donijeli redizajnirali oblik zračne zavjese za bolju zaštitu putnika, kao i prihvat za ISO-fix sjedalicu. Tako da se na skorašnjim Euro NCAP testovima mogu očekivati izvrsni rezultati.
Povoljna cijena Yarisa na domaćem tržištu?
Prosudite sami. Početni Yaris u Sol izvedbi s 1.5 litrenim modelom kreće od 98.800 kuna, dodatak poput atraktivnijeg C-stupa i alu naplataka dolazi u Trendu paketu – 99.900 kuna. Hibridna izvedba počinje 120.800 kuna. Čekamo samo poticaje, Hrvati sigurno nisu imuni na Yarisa.