Toyota je predstavila GRMN Concept II, hibridni kabriolet sa središnje smještenim benzinskim motorom i elektromotom.


Prošle godine, Toyota Motor Corporation (TMC) je iznenadila javnost svojom konceptnom studijom koja je pod ljušturom koja izgleda poput MR2-ke na steroidima skrivala hibridni pogonski sklop s 3.3-litrenim V6 benzinskim motorom i elektromotorom. Sada nam dolaze sa novom poboljšanom verzijom!

Vezani članci Slika nije dostupna Polestar 1 – Cool hibridni kupe iz frajerskog odjela Volva koji (ne) možete imati Slika nije dostupna Toyota Yaris – dobra hibridna priča dobiva nastavak

Punog naziva GRMN Sports Hybrid Concept II, zapravo je dorađena verzija hibridnog koncepta prikazanog na Tokyo Auto salonu 2010. godine.

GRMN Sports Hybrid koncept rezultat je suradnje japanskog proizvođača automobila s tvrtkom Gazoo Racing, a suradnja se pokazala prilično plodnom jer ove godine ista ekipa donosi novi konceptni automobil koji izgleda puno modernije i elegantnije od izvorne studije.

GRMN označava GAZOO RACING tuned by MEISTER of NÜRBURGRING, a ovo podugačko ime koje se skriva iza akronima GRMN dato je u čast pokojnog testnog vozača za Toyotu, čovjeka po imenu Hiromu Naruse (1944-2010) koji je predvodio i Toyotin trkaći tim, a preminuo je u automobilskoj nesreći prošlog ljeta prilikom testiranja prototipa novog Lexus LFA Nürburgring Edition modela u Njemačkoj.

Toyota je, da se podsjetimo, na tržište uvela prvi serijski proizvodni hibrid koji koristi kombinaciju bezninskog i električnog motora s Priusom još 1997. godine te već dugi niz godina provodi istraživanja na polju primjene hibridnih tehnologija u trkaćim i sportskim automobilima. GRMN Sports Hybrid Concept II predstavlja sljedeći korak u evoluciji Toyote.

Unatoč tome što GRMN potječe iz istih korijena kao i Prius, ovaj konceptni kabriolet nije namijenjen zaštiti okoliša, ali su u Toyoti smatrali da je ovo primjeren automobil za odavanje počasti svom testnom vozaču.

Dizajnerski gledano, automobil izgleda poput križanca MR2 i Audi R8 Spydera, posebno na stražnjem kraju. U tipičnom japanskom stilu, prepun je udubina, izbočina i otvora za zrak na što se treba malo naviknuti, priznajemo. Prednja maska puno je više zaokružena i izgleda gotovo poput 'njuške' morskog psa, a svjetlosni sklopovi također su prošli redizajn kao i prednji branik koji je prepoznatljiv po agresivnijem prednjem spliteru.

Poput prošlogodišnje verzije, snaga će se prenositi na sva četiri kotača preko središnje smještenog V6 benzinskog motora koji pogoni stražnje kotače dok elektromotor posuđen iz Lexusovog RX450 modela brine za pogon prednjih kotača. Konceptni kabriolet moći će raditi u gotovo bešumnom EV modu po gradskim ulicama dok se V6 pali po potrebi.

Obujam benzinca povećan je za 200 kubika na 3.5 litre te je posljedično porasla i snaga motora s prijašnjih 208 KS na potentnih 246 KS. U kombinaciji s elektromotorom, dorađeni roadster proizvodi maksimalnih 295 KS. Naravno, isto je utjecalo na povećanje mase te je Toyotin konceptni roadster dobio 200 kg na vagi što nas dovodi do konačnih 1500 kg ukupne mase.

S 4350mm dužine, 1890mm širine i 1200mm visine, novi hibridni GRMN roadster je 270mm duži, 150mm širi i 195mm niži od Honde CR-Z, najbliži sportski hibridni model s kojime bi mogli usporediti novi koncept iz Toyote.

Nama izgleda super te se nadamo da će uskoro u proizvodnju!