Autobus budućnosti više nije u domeni snova. Superbus postaje stvarnost i upravo je krenuo na zahtjevna testiranja.
Podijelite
Ovaj stvarno neobičan autobus službenog imena Superbus dolazi iz Nizozemske a nedavno je bio predstavljen medijima u jednom od globalnih središta bogatstva i luksuza, u Abu Dhabiju.
Superbus Projekt je djelo grupe nizozemskih inženjera i studenata koji traje već više godina a osmišljen je kao prilagodljivo, po mjeri rađeno sredstvo masovnog prijevoza, pri velikim brzinama. Iza projekta stoji i nizozemska vlada te desetak sponzora i čak 56 dobavljača.
Vozilo je dizajnirano na način da bude fleksibilan neovisno o raznim potrebama svojih putnika. Dvije različite putničke kabine dizajnirane su za putnike koji putuju sami i za one koji putuju u grupama. Razina udobnosti može se usporediti s luksuznim limuzinama. Ovo senzacionalno iskustvo trebala bi pružiti visoka brzina vožnje, ergonomski dizajnirana unutrašnjost i sva multimedija koju itko može poželjeti za svakog pojedinog putnika.
Superbus leži na aluminijskoj konstrukciji omotanoj karbonskim vlaknima i ima vrlo inovativan sustav kojime se može mijenjati visina vozila od tla te se tako može spustiti i do 7 cm od tla za bolju aerodinamiku tijekom brze vožnje. Superbus koristi čak 750 senzora koji prate sve što se događa u autobusu od toga da li su svi putnici vezani do predmeta i udaljenosti od drugih vozila na cesti.
Vozilo koristi električni pogon i projektirano je za prijevoz 23 putnika. Time je ovaj Superbus zapravo hibrid autobusa i limuzine, a predstavljen je kao nova generacija transporta između Dubaija i Abu Dhabija. Kao i sve ostalo u bližoj ili daljoj budućnosti, ovaj autobus koristi elektromotore koji snagu crpe iz litij-polimerskih baterija. Baterije omogućavaju domet od 210 km i maksimalnu snagu od 600 kW (804 KS). Naravno tu se nalazi i sustav regenerativnog kočenja.
Tamnoplavi autobus postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h, dugačak je 15 metara, širok 2.5 i visok 1.65 metara. U autobus se ulazi kroz osam 'gullwing' vrata sa svake strane. Masa vozila iznosi 9.500 kg čemu je pridodana procijenjena prosječna masa maksimalnog broja putnika.
Trenutno je u planu izgradnja drugog autoputa na relaciji Dubai – Abu Dhabi kako bi se smanjile prometne gužve a novi autoput trebao bi imati i posebnu traku za brzu vožnju kojime bi se kretao novi Superbus. Time bi za tu relaciju umjesto 60-90 minuta bilo potrebno samo 30 minuta.
Ovaj Superbus neće imati fiksni vozni red već će putnici preko Interneta moći rezervirati kartu kao i preko mobilnih telefona, te će ih tada pokupiti i odvesti gdje žele. Vozilo je dobilo još jedan naziv – 'nizozemsko rješenje' za tri boljke javnog prijevoza: gužve, onečišćenje i sigurnost.
'Ovo vozilo je odgovor na pitanja mobilnosti, prostornog planiranja i ekoloških zahtjeva', kaže glavna dizajnerica Superbusa, Antonia Terzi, iz dizajnerskog tima sa tehnološkog sveučilišta Delft gdje je vozilo i nastalo.
Superbus je nizozemski proizvod, ali njegovi dizajneri kažu da se može smatrati globalnom investicijom jer će ga Nizozemci plasirati na razna tržišta diljem svijeta. Mnogo ljudi s velikim interesom prati ovaj projekt i čeka da vidi kako će Superbus funkcionirati u stvarnosti. Totalno ludo! Možda ga i ZET kupi pa da putovanje od Zagreba do Karlovca traje 5-6 minuta!