Sportaši iz 'über-klase', iako po vokaciji spadaju u njemačku premium elitu, nešto su najbrže što je kompaktna klasa ikada ponudila. Samo nekoliko brutalnih činjenica na početku da ne bi bilo zabune. Ove dvije rakete zajedno razvijaju gotovo 700 konja i jedan od njih do 100 sprinta brže od velikog dijela ergele njemačkog sportskog ponosa – Porschea.
eskalacija sukoba
VIDEO Izrael pokrenuo novu rundu napada, gori kod zračne luke! Oglasio se Trump
Koliko košta ljudski život?
FOTO/VIDEO Objavljeno što je spasilo jedinog preživjelog iz aviona smrti: Poginulo više od 290 ljudi, obiteljima ponuđena odšteta
Važno je znati
Haraju dijelovima Istre, najgore je u Puli: Ako ih sretnete, ovo je ključno
Brže od bilo kojeg Boxstera, brže od svih Caymana, brže od 911, od 911 S i jednako brzo kao 911 GTS. Da bi nadmašio ovo čudo iz Ingolstadta, Porsche mora posegnuti za 435 konja. Tek kultni GT3 uspijeva nadmašiti najjači A3 svih vremena, model RS3.
Drugi akter naše priče u pogledu ubrzanja nije toliko spektakularan, no ipak je vraški brz. Na legendarnoj stazi Nordschleife u Nürburgringu, nadmašio je i M3, pa čak i brutalnu luksuznu raketu sa 507 konja – M5. Njegovo ime je BMW serije 1 M Coupe. Pomalo nepravedno da se ne zove M1, kad ima sva obilježja rasnog M sportaša. No, M1 već postoji, odnosno postojao je, stoga je ime moralo biti nanovo smišljeno.
Lagan i silovito brz
Pa iako je riječ o dosad najmanjoj modelskoj seriji s M oznakom, ovaj sportaš dimenzijama neodoljivo podsjeća na prvi M3 i stoga mnogi smatraju kako će ovo biti najbolji M model u aktualnoj ponudi. Kompaktan, okretan, relativno lagan i silovito brz…
Prva disciplina je neodlučena, to je naime iznos konjskih snaga koje svaki od ovih automobila prenosi na užareni asfalt. Ili po potrebi, na ledeno hladni snijeg. Upravo snimke najbolje dočaravaju ogromne razlike kod ova dva automobila. Jer osim što su jednaki po snazi, po gotovo svemu drugom 'jedinica M' i 'RS trojka' dijametralno su suprotni takmaci za tron kompaktne klase.
Obiteljska 'trojka'
Počnimo od izgleda. BMW je za svog najjačeg kompakta odabrao limuzinsko-coupe odijelo. 'Jedinica Coupe' se svojim agresivnim izgledom nametnula kao najlogičniji odabir za ovu eksploziju snage. S druge strane, Audi je išao sasvim suprotnim putem. Njegova trojka RS obučena je u Sportback odijelo, znači u karoseriju s petora vrata koju su ljubitelji Audija do sada karakterizirali kao umjerenu obiteljsku 'trojku' za svaki dan.
Do sada jer pojavom RS-a i percepcija A3 Sportbacka se u potpunosti mijenja. Druga kategorija koja ove automobile čini toliko moćnima, a opet različitima je motor. Snaga je identična, no koncept je različit.
Dok se BMW odlučio za kultnih rednih šest cilindara koji su potpomognuti turbo punjenjem, a u novijim BMW-ovim modelima doživjeli pravu renesansu, u Audiju svjedočimo turbu s pet rednih cilindara. Iste one koncepcije koja je svojedobno proslavila legendarni Quattro.
Snaga u prvom planu
U A3 RS-u ovaj motor razvija rekordnu snagu, jednaku onoj u TT RS-u. Naravno, niti BMW-ov motor od tri litre, a ni Audijev od dvije i pol nemaju ništa zajedničko s legendarnim strojevima iz osamdesetih i devedesetih. No barem ideja podsjeća na slavna vremena kada je u prvom planu bila samo snaga.
I u pogledu pogona BMW i Audi su potpuna suprotnost. Snježne akrobacije jasno daju na znanje koja se tehnologija krije u osovinama Audija. RS3 3 je Quattro, sa svom perfekcijom koju donosi takav pogon, a BMW je tipičan BMW, sa stražnjim pogonom i svim njegovim šarmom i uzbuđenjem. U tome, ali i u činjenici da Audi koristi fantastičan S-tronic mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam brzina, a BMW klasični ručni sa šest, krije se razlog razlike u ubrzanju.
Limitirani na 250 km/h
Naime, dok Audi svoj sprint do 100 obavlja za maestralnih 4,6 sekundi, BMW-u treba 4,9. Nije neka razlika, no dovoljno da 'jedinicu' svrsta iza dvije 911-ice s početka priče. I dok bi razlika u ubrzanju mogla biti stvar prestiža, podatak o maksimalnoj brzini to svakako neće biti. Oba automobila se zaustavljaju na elektronski limitiranih 250 kilometara na sat. Sasvim dovoljno, iako u ovoj priči ni 300 ne zvuči kao nedostižna granica.
Dva automobila, dvije priče. I dok BMW spremno, svaki automobil vozi na Nurburgring, Audi se zasad drži podalje od popularnog zelenog pakla. Tko zna, možda bi RS3 ovdje posramio mnoge razvikanije sportaše iz vlastitog dvorišta, baš kao što je BMW posramio svoje veće i moćnije rođake. A možda i ne bi jer je gotovo 100 kilograma teži od BMW-a.
Bilo kako bilo, i to ćemo vjerojatno vrlo brzo saznati jer bi se oba automobila na tržištu trebala naći sredinom proljeća. Audi za 49.900, a BMW za 50.500 eura, po trenutno dostupnim cijenama za njemačko tržište. I ovdje je mrtva trka dva kompaktna diva, kakve svijet još nije vidio…