Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Subaru je krenuo korak unatrag ’lansiranjem' najobičnijeg automobila ikada, koji samo treba služiti kao najava – boljeg automobila.


Zaboravite na elegantni dizajn Porschea, zaboravite na BMW-e opremljene iPadima ili općenito neobične automobile – Subaru se svojim novim automobilom želi vratiti osnovama, i predstavlja model Mediocrity 2011 (iako prijevod nije potreban, da ipak kažemo, novi Subaruov model zove se 'Mediokritet').

Vezani članci Volkswagen, ilustracija (Foto: AFP) Volkswagen se ispričao zbog rasističke reklame za Golf: "Stidimo se, ne možemo objasniti kako je do toga došlo..." Jagoda Pornić ili reklama za sok? Smiju je emitirati samo u kasnim večernjim satima, provjerite zašto

Prije nego što ljubitelji automobila polude, nova Subaruova limuzina je na kraju samo šala. 'Mediocrity' je dio Subaruove kampanje za svoj novi proizvodni model, Legacy. Model Mediocrity nije opremljen gotovo ničime osim samih osnova – ipak ima i farove i retrovizore – a zapravo jedina svrha mu je pripremiti teren za nadolazeći Legacy.

'Mediocrity 2011 prevest će vas od točke A do točke B bez da itko to uopće primjeti, i to je dobra stvar', kaže 'predsjednik' Mediocrityja. Sve je to naravno šala – na internet stranici koja promovira Mediocrity čak se nalazi i najdosadnija igrica auto utrka na svijetu.

Pitanje je sljedeće: je li se ova kampanja 'obrnute psihologije' pokazala imalo uspješnom? Iz Subarua ne govore ništa na internet stranici kampanje; umjesto toga na stranici se povremeno pojavljuju linkovi koji upućuju korisnike na 'bolji automobil', na Legacy.

Za sada se čini da jedino što je kampanja uspjela postići jest ukazati na ono što Legacy nije umjesto puno izravnije poruke koja govori 'što Legacy zapravo jest'.

Reakcije čak pokazuju da bi ljudi bili više zainteresirani vidjeti povratak starijih, jednostavnijih modela koji bi bili i jeftiniji, jer za one ljude koji nisu tehnološki orijentirani i za koje automobil služi zaista da se dovezu od točke A do točke B, ovo je privlačna zamisao jer im je dosta da plaćaju velike novce za automobile s funkcijama koje niti ne koriste jer im to tržište nalaže.

Koja je druga opcija, kupiti indijski automobil koji se zapali nakon 5 mjeseci ili smoždi poput kartonske kutije pri najslabijem udarcu? A onda opet, ne možemo se vraćati unatrag. Cijene automobila nisu tako velike samo zbog iPod utora i sličnih gadgeta već zbog bolje sigurnosti, veće ekonomičnosti i više ekološke osviještenosti.

A to su stvari koje koštaju. Stoga, treba biti svjestan čega se odričemo, gadgeta i pomodnosti ili vlastite sigurnosti i čišćeg zraka?