Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Studija provedena od strane organizacije T&E-a, odnosno Transport & Environment, označila je Mercedes-Benz kao proizvođača vozila čija proklamirana potrošnja najviše odstupa od one u stvarnim uvjetima.


 

Drugim riječima, razlika između stvarnih rezultata i onih koje nam ovaj proizvođač navodi u službenim podacima iznosi gotovo 40%, dok je prosjek ostalih proizvođača koji su bili uključeni u istraživanje organizacije T&E nešto viši od 31%.

Vezani članci Novčanik (Foto: Getty Images) Rastrošnost u srpnju: Potrošili smo oko milijardu kuna više nego u istom razdoblju lani Tanker (Foto: Boris Scitar/Vecernji list) Iz tankera u more kod Splita iscurilo oko 200 litara goriva, vatrogasci uklanjali onečišćenje

Ono što je također zanimljivo je i što isti izvor navodi kako je razlika između "stvarnog života" i službenih podataka od 2001. do danas drastično narasla s obzirom da je početkom ovog stoljeća iznosila u prosjeku oko 8%. Drugim riječima, varaju nas sve više.

T&E također tvrdi kako dodatno potrošeno gorivo prosječnog europskog vozača godišnje stoji oko 500 Eura. Nadalje, kažu i da proizvođači to mogu raditi ne samo zato što je trenutni test potrošnje zastario, već i zato što proizvođači koriste razne metode s kojima dodatno mogu uljepšati svoje brojke.

Tu se prvenstveno misli na prenapuhavanje guma, korištenje posebnih lubrikanata, minimiziranje mase testnog automobila, lijepljene ljepljive trake preko spojeva karoserije i maske motora kako bi se povećala aerodinamičnost vozila, provođenje testiranja na višim nadomorskim visinama pri toplom vremenu na tzv. slick stazi i sl.

Interesantno je i što isti izvor navodi i kako su "moderni sustavi nadzora rada motora mogu prepoznati kada se provodi testiranje kako bi prikazao ekonomičniji rezultat", a riječ je o tzv. "cycle beating-u" koji je "prvotno upotrebljavan za lažiranje podataka o štetnim emisijama".

Dobra vijest za kupce i vozače bi pak trebao biti novi (realističniji) globalni test potrošnje goriva pod nazivom "Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure" koji bi trebao postati obvezan 2017. No, nažalost proizvođači automobila žele odgoditi njegovu primjenu do 2022. pa nam ostaje vidjeti čiji će interes prevladati, industrije ili potrošača.

---

Više o ovoj temi pročitajte uskoro u rubrici Predstavljamo.

Više o automobilima potražite na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.