Otkad je predstavljen SR1 koncept na prošlogodišnjem ženevskom auto-salonu, Peugeot je krenuo novim dizajnerskim smjerom, s naglaskom na veću kvalitetu i povratak sportskog voznog iskustva kakvo smo nekada povezivali s legendarnim 205 modelom. Kulminacija tog procesa je upravo novi 208.
Model 208 nasljednik je Peugeot 207 modela koji se proizvodi od 2006. godine, a osmišljen je kao izravan konkurent automobilima kao što su Opel Corsa, FIAT Punto ili VW Polo u ovoj izuzetno popularnoj klasi automobila diljem Europe.
Pročitajte i ovo
Međunarodna prezentacija
[VOZILI SMO] Peugeot 208 Facelift
Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?
Novi model od samog će početka biti ponuđen kao varijanta s troja i petera vrata, a stilski gledano ovaj dodatak floti isticati će se u odnosu na konkurenciju visoko-kvalitetnim materijalima i velikom pažnjom koja se poklanja detaljima. Iako se varijanta s tri vrata i ona s pet vrata temelji na istoj mehaničkoj podlozi, obje su dizajnirane od samog početka kao dva zasebna entiteta.
U svjetlu kritika na račun inertnog karaktera automobila i visoke mase za tu klasu vozila, Peugeot se kod nasljednika 207-ice dobrano potrudio smanjiti masu i postići više zabavne i sportske vozne karakteristike koje podsjećaju na fenomenalni Peugeot 205.
Tako je novi Peugeot 208 u svom najlakšem izdanju (sa 975 kg) čak 173 kg lakši od 207 modela. Novi model također je 70mm kraći od svog prethodnika s 3.975mm te oko 10mm niži pri 1.492mm. Međuosovinski razmak je pak ostao isti s 2.540mm a unatoč manjim dimenzijama na vanjštini, putnici unutar vozila moći će uživati u više prostora. Prtljažnik je također 15 litara veći od 207 modela sa zapremninom od 285 litara.
Rešetka hladnjaka prvi je znak raspoznavanja. Kod varijante s tri vrata rešetka je izvedena putem horizontalnih rešetki dok je kod modela s petera vrata rešetka hladnjaka saćastog dizajna. Kromirani detalj koji se proteže nakon zadnjih prozora u C stup kod varijante s tri vrata ukazuje na stari 205 model.
U unutrašnjosti također nalazimo brojne promjene. Veliki ekran na dodir smješten na središnjem grebenu dominira unutrašnjim prostorom a isti dolazi serijski sa svim modelima osim početnog. Preko spomenutog ekrana upravlja se funkcijama kao što su audio sustav, navigacija ali i sustavima za kontrolu dinamike vozila. Peugeot također obećava upotrebu samo visoko-kvalitetnih materijala.
Ponuda 1.4 i 1.6-litrenih benzinaca koji se nalaze pod poklopcem 207 modela sada su zamijenjeni novim, izuzetno štedljivim, 1.0 i 1.2 VTi jedinicama. Najučinkovitija 1.0-litrena varijanta donosi potrošnju od tek 4.3 l/100km te emisije C02 od niskih 99 g/km. Izlazna snaga kretati će se od 75 do 100 KS. Ponuda dizelaša nešto je obilnija sa čak 5 opcija od kojih će neki biti opremljeni Peugeotovom štedljivom 'micro-hybrid' tehnologijom. Četiri varijante dolaze opremljene Start/Stop sustavom a najučinkovitiji agregat donosi potrošnju od samo 3.4 l/100km dok se emisije CO2 kreću oko 87 g/km.
Novi Peugeot 208 u prodaju stiže u proljeće 2012. godine. Model s tri vrata poslužiti će kao osnova za budući 208 GTI koji pak stiže krajem sljedeće godine. Jedva čekamo!