Nakon desetaka špijunskih fotografija i renderinga koji su se pojavljivali na Internetu, Mercedes-Benz napokon je otkrio svoj najnoviji dodatak ponudi AMG modela, Mercedes-Benz SL63 AMG.


Nijemci su ubili dvije muhe jednim udarcem te su tako uz novi performansni roadster predstavili i najnoviji bolid Formule 1 za sljedeću sezonu, Mercedes AMG Petronas F1 W03, a svi ljubitelji Formule 1 i Rossa Brawna vjerojatno još više iščekuju da u akciji vide potonji bolid.

Vezani članci Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?

Novi Mercedes-Benz SL63 AMG dolazi s još boljim performansama, manjom ukupnom masom i nižom potrošnjom goriva. Razlog za impresivne karakteristike novog roadstera leži u ultra-lakoj konstrukciji, doradama na pogonskom sklopu i podvozju a sve to dolazi uz uštedu u potrošnji goriva i emisija štetnih plinova od 30 posto.

Novi SL63 AMG biti će dostupan u dvije inačice ovisno o snazi motora. Pod poklopcem se krije AMG-ov 5.5-litreni V8 bi-turbo motor koji serijski dostavlja 537 KS i 800 Nm okretnog momenta. Za one koji se odluče na AMG-ov performansni paket te se brojke dižu na 564 KS i čak 900 Nm okretnog momenta, brojke kakve ne nalazimo ni u jednom drugom konkurentnom automobilu u ovoj klasi.

Izuzetno visoke performanse novog roadstera daju se iščitati i iz sljedećih brojki: za ubrzanje od 0-100 km/h novom SL63 AMG-u potrebno je 4.3 sekunde tj. 4.2 sekunde u jačoj inačici, dok do 200 km/h roadster ubrzava za 12.9 tj. 12.6 sekundi. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h dok se kod odabira performansnog paketa limitator diže na 300 km/h. Prema novom europskom ciklusu, potrošnja se kreće oko 9.9 l/100km kod obje varijante što je cijelih 4.2 litre ili 30 % manje od prethodnog modela. Da sigurno, to je vjerojatno potrošnja niz brdo u leru!

Inteligentna inženjerska rješenja i ultra-laka konstrukcija glavni su čimbenici zaslužni za spomenuto smanjenje potrošnje. Novi SL63 AMG izgrađen je na ultra-lakoj potpuno aluminijskoj karoseriji sličnoj onoj kod SLS AMG superautomobila. U usporedbi sa svojim prethodnikom, dizajn novog SL63 AMG-a rezultirao je uštedom mase od oko 110 kg, ali i većom čvrstoćom, sigurnošću i udobnošću. S ukupnom masom od 1.845 kg, novi SL63 AMG lakši je za 125 kg od modela koji će zamijeniti.

Tijekom faze dizajna, razvoja, i konačno faze testiranja, inženjeri iz AMG-a najviše su pažnje poklanjali voznoj dinamici i performansama automobila. Izuzetno sportske vozne karakteristike s manjim naginjanjem te čvršće podešenim ovjesom (u podešenju 'Sport') ili više udobna vožnja za duža putovanja (u podešenju 'Comfort') vozač može odabrati jednostavnim pritiskom gumba.

Nova perjanica AMG-a opremljena je i novim, elektromehaničkim AMG-ovim sportskim upravljačem čime će nedvojbeno impresionirati i svojim agilnim prolaženjem kroz zavoje i izuzetnim odazivom u kritičnim vrijednostima. Sustav upravljanja prilagođava se podešenjima ovjesa a u standardnu opremu također ulazi i ESP sustav sa ''SPORT Handling'' načinom rada za vještije vozače. Na popisu dodatne opreme koju nudi AMG Performance Studio nalaze se i stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem i performansni ovjes.

Sustav prijenosa također se može podesiti željenim potrebama, obzirom da AMG-ov SPEEDSHIFT MCT 7-stupanjski sportski mjenjač dolazi s četiri načina rada: ''C'' (Controlled Efficiency), ''S'' (Sport), ''S+'' (Sport Plus), te ''M'' (Manual). U ''C'' načinu rada, ECO Start/Stop funkcija stalno je uključena te gasi 8-cilindrični motor kada automobil stoji na mjestu. Motor i sustav prijenosa postaju puno agilniji u ''S'', ''S+'' i ''M'' načinu rada, a u Start/Stop sustav u istima nije aktivan. RACE START funkcija također dolazi kao dio standardne opreme s AMG SPEEDSHIFT MCT 7-stupanjskim sportskim mjenjačem.

Maksimalne performanse oduvijek su bile prioritet za AMG Odjel pa tako i u slučaju novog SL63 AMG modela a pri postizanju tog cilja inženjeri su tako jednaku pažnju poklonili i kočionom sustavu novog roadstera. Novo-razvijen AMG visoko-performansni kočioni sustav sastoji se od 390x36mm diskova s 6-klipnim kliještima sprijeda te 360x26mm diskovima na stražnjoj osovini. Električna ručna kočnica dolazi kao dio standardne opreme dok se iz AMG Performance Studija opcionalno mogu naručiti crvena kočiona kliješta koja označavaju AMG Performance paket te sam vrh ponude kada govorimo o kočionom sustavu, AMG-ove visoko-performansne laganije keramičke kočnice kakve nalazimo na SLS AMG modelu.

Novi SL63 AMG iz tvornice izlazi na peterokrakim AMG ultra-lakim alu naplatcima u titanij sivoj boji s premazom visokog sjaja omotanim pneumaticima dimenzija 255/35 R19 sprijeda i 285/30 R19 straga. AMG-ovi kovani naplatci iz AMG Performance Studija s 255/35 R19 i 285/30 R20 gumama dostupni su uz određenu nadoplatu a isti dolaze i u mat crnoj boji te dodatno utječu na smanjenje mase vozila.

Mercedesova ponuda visoko-performansnih roadstera sada je uz SLS AMG i SLK55 AMG modele, s novim SL63 AMG postala potpuna, a nova V8 perjanica savršena je reprezentacija poznatog stilskog izričaja superiornih visoko-performansnih automobila iz Affalterbacha. Dinamična i jedinstveno oblikovana karoserija znakove AMG genskog koda nosi u dizajnu prednje rešetke s velikim usisnicima zraka, specifičnim AMG LED dnevnim svjetlima i nižim poprečnim sponama u srebrnoj kromiranoj boji.

Neki od posebno upadljivih elemenata su i nova AMG rešetka hladnjaka s duplim otvorima, bočni pragovi te ''V8 BITURBO'' oznake na bočnim stranama kod otvora za zrak sa srebrnim kromiranim tankim prugama. Na stražnjem kraju estetske ali i aerodinamičke karakteristike naglašavaju spojler na poklopcu prtljažnika, dva para kromiranih ispušnih cijevi na svakom kraju te izgled stražnjeg branika s umetkom u boji karoserije.

Ova šesta generacija SL modela i dalje dolazi opremljena s elektrohidraulički pomičnim krovom koji donosi uštedu u prostoru i omogućava SL-u da se, ovisno o raspoloženju vozača i vremenskim uvjetima, preobrazi iz coupea u roadster i obrnuto za manje od 20 sekundi. Za razliku od prošle generacije, novi SL dolaziti će u tri varijante, s obojanim krovom, staklenim krovom ili jedinstvenim panoramskim krovom s proizvođačevom poznatom MAGIC SKY CONTROL funkcijom za regulaciju propusnosti svjetla.

Unutrašnjost novog SL63 AMG modela jednako je inspirirana SLS AMG modelom te nudi pravu gozbu za sva osjetila. Četiri otvora za zrak i ovdje su dizajnirana kao propeleri aviona, E-SELECT poluga i AMG DRIVE UNIT izgledom podsjećaju na gore spomenuti supersportski automobil.

Standardna oprema uz novi SL63 AMG uključuje jednobojna ili dvobojna sportska sjedala s AMG oznakama na naslonima sjedala koja se mogu podesiti prema nekoliko parametara te dolaze s opcijom grijanja, zatim tu su ukrasni detalji od karbonskih vlakana, AMG osvijetljeni bočni pragovi, ambijentalno osvjetljenje i dizajnerski IWC analogni sat. Jedan od detalja koji se posebno ističu jest AMG performansni sportski upravljač s AMG logom na donjem metalnom umetku. Sportski dizajniran predio s mjernim instrumentima uključuje i TFT ekran u boji preko kojega se vozaču pruža obilje informacija o radu automobila, zatim AMG Start-Up display, AMG meni i RACETIMER za zabilježbu prolaznih vremena. Iako je samo po sebi razumljivo, ipak ćemo spomenuti da je interijer izveden u najkvalitetnijim materijalima s mnoštvom sitnih i vrlo precizno izvedenih ukrasnih detalja.

Aluminijska struktura karoserije optimizirana je za minimalno ugrožavanje putnika u slučaju sudara, a standardni PRE-SAFE sustav i pomoćni sustavi u vozilu karakteristični su za S klasu vozila. Čvrsta aluminijska karoserija ima vrlo precizno utvrđene zone deformacije na prednjem i stražnjem kraju a u slučaju da se vozilo prevrne na krov, A-stupovi od kombinacije aluminija i čelika i dvije automatske šipke dodatno štite osobe unutar vozila.

Novi Mercedes-Benz SL63 AMG u salone dolazi u svibnju a kako trenutno stoje stvari cijena novog roadstera u Njemačkoj će iznositi 157.675 eura, dok je AMG Performance paket vaš za 4.280 eura.