Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Uzmete malo terenca, pomiješate ga s dobrim cestovnim mogućnostima i svakodnevnom iskoristivošću i gotov je naš današnji gost, Mitusbishi Outlander.


SUV Crossover, koji se može podičiti sa solidnom razinom popularnosti i uspjeha na našem tržištu od nedavno ima i novi prodajni adut. Riječ je o SST mjenjaču, zasnovanom na tehnologiji s dvostrukom spojkom, koji se odlično uklopio u pogonski koncept atraktivnog Mitsubishija. No krenimo redom.

Po ukusu širokog spektra kupaca

Vezani članci Slika nije dostupna Ovo je najsmrtonosniji grm na svijetu: Čim 'rokne', neprijatelja kokne Slika nije dostupna Sljedeći Mitsubishi ASX bi mogao dobiti Evo izvedbu

Za početak dizajn. Outlander je vrlo dopadljiv automobil. Uspjela kombinacija terenskih i cestovnih dizajnerskih rješenja uklopljena u prilično modernu i pomalo agresivnu pojavu. Posebno dopadljiv je prednji dio u kojem je karakteristična Mitsubishi maska koja karakterizira većinu aktualnih cestovnih Mitsubishija odlično uklopljena u povišenu terensku pojavu.

Sve u svemu, Outlander se sviđa vrlo širokom spektru potencijalnih kupaca, a tako nešto je uvijek znak kako je dizajn automobila pogođen. I u unutrašnjosti je Outlander moderan i prilično elegantan.

Za pogon ovog automobila zadužen je provjereni četverocilindrični motor obujma 2,2 litre koji je Mitsubishi razvio u suradnji i PSA grupacijom. Naime, poznavatelji Outlandera znaju kako je ovaj automobil tehnički brat blizanac Peugeota 4007 i Citorena C-Crossera pa je stoga logično da se dijele neke komponente.

Motor je sa svojih 156 konjskih snaga sasvim adekvatna motorizacija za Outlandera. Snage ima dovoljno u svim uvjetima vožnje, a oduševljava i mirnoća rada ovog motora. Jedini problem, njegova potrošnja. Naime, ovaj motor ne spada u kategoriju najštedljivijih, toga su očito svjesni i u Mitsubishiju te su već u ponudu uvrstili novi snažniji dizel koji je razvijen samostalno i troši osjetno manje goriva. Jedini problem, taj motor za sada nije dostupan u kombinaciji sa SST mjenjačem.

A mjenjač? On zaslužuje samo pohvale. Da je ovakva koncepcija mjenjača s dvostrukom spojkom najbolja, bilo je jasno još davno kada je Volkswagen predstavio svoj prvi DSG.

Visoka nadoplata za mjenjač

Konkurenciji je trebalo prilično dugo da odgovori, pa su i danas automatski mjenjači s dvostrukom spojkom izvan Volkswagen koncerna prilično rijetki. Mitsubishi se u utrku uključio među prvima, a njihov mjenjač je zaista besprijekoran. SST mijenja brzo, komforno, bez trzaja. Kada se nalazi u automatskom načinu rada izmjene se gotovo ne osjete, a kada ga se prebaci na manual mijenja brže nego bi to bilo moguće s klasičnim ručnim mjenjačem.

Dodatne prednosti, štednja goriva i bolja ubrzanja. No sve to ima i svoju cijenu. Nadoplata za mjenjač u Mitsubishiju stoji 18 tisuća kuna. Mnogo novaca, no slične ili čak više iznose traži i konkurencija.

Ukupna cijena Outlandera s ovim mjenjačem i osnovnim, ali svejedno prilično bogatim paketom opreme Intense iznosi 267 tisuća kuna. Ako vam mjenjač nije bitan, loš odabir nije niti model s manualnim mjenjačem. Outlander je jednostavno jako dobar automobil, i zato nije ni čudo da u Hrvatskoj spada među najpopularnije Mitsubishijeve modele.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.