SUV Crossover, koji se može podičiti sa solidnom razinom popularnosti i uspjeha na našem tržištu od nedavno ima i novi prodajni adut. Riječ je o SST mjenjaču, zasnovanom na tehnologiji s dvostrukom spojkom, koji se odlično uklopio u pogonski koncept atraktivnog Mitsubishija. No krenimo redom.
Pročitajte i ovo
Ništa i od Eva
Mitsubishi otklonio mogućnost novog Lancera
Nova generacija pogonskog sklopa
Mitsubishi za Ženevu najavio novi koncept
Po ukusu širokog spektra kupaca
Za početak dizajn. Outlander je vrlo dopadljiv automobil. Uspjela kombinacija terenskih i cestovnih dizajnerskih rješenja uklopljena u prilično modernu i pomalo agresivnu pojavu. Posebno dopadljiv je prednji dio u kojem je karakteristična Mitsubishi maska koja karakterizira većinu aktualnih cestovnih Mitsubishija odlično uklopljena u povišenu terensku pojavu.
Sve u svemu, Outlander se sviđa vrlo širokom spektru potencijalnih kupaca, a tako nešto je uvijek znak kako je dizajn automobila pogođen. I u unutrašnjosti je Outlander moderan i prilično elegantan.
Za pogon ovog automobila zadužen je provjereni četverocilindrični motor obujma 2,2 litre koji je Mitsubishi razvio u suradnji i PSA grupacijom. Naime, poznavatelji Outlandera znaju kako je ovaj automobil tehnički brat blizanac Peugeota 4007 i Citorena C-Crossera pa je stoga logično da se dijele neke komponente.
Motor je sa svojih 156 konjskih snaga sasvim adekvatna motorizacija za Outlandera. Snage ima dovoljno u svim uvjetima vožnje, a oduševljava i mirnoća rada ovog motora. Jedini problem, njegova potrošnja. Naime, ovaj motor ne spada u kategoriju najštedljivijih, toga su očito svjesni i u Mitsubishiju te su već u ponudu uvrstili novi snažniji dizel koji je razvijen samostalno i troši osjetno manje goriva. Jedini problem, taj motor za sada nije dostupan u kombinaciji sa SST mjenjačem.
A mjenjač? On zaslužuje samo pohvale. Da je ovakva koncepcija mjenjača s dvostrukom spojkom najbolja, bilo je jasno još davno kada je Volkswagen predstavio svoj prvi DSG.
Visoka nadoplata za mjenjač
Konkurenciji je trebalo prilično dugo da odgovori, pa su i danas automatski mjenjači s dvostrukom spojkom izvan Volkswagen koncerna prilično rijetki. Mitsubishi se u utrku uključio među prvima, a njihov mjenjač je zaista besprijekoran. SST mijenja brzo, komforno, bez trzaja. Kada se nalazi u automatskom načinu rada izmjene se gotovo ne osjete, a kada ga se prebaci na manual mijenja brže nego bi to bilo moguće s klasičnim ručnim mjenjačem.
Dodatne prednosti, štednja goriva i bolja ubrzanja. No sve to ima i svoju cijenu. Nadoplata za mjenjač u Mitsubishiju stoji 18 tisuća kuna. Mnogo novaca, no slične ili čak više iznose traži i konkurencija.
Ukupna cijena Outlandera s ovim mjenjačem i osnovnim, ali svejedno prilično bogatim paketom opreme Intense iznosi 267 tisuća kuna. Ako vam mjenjač nije bitan, loš odabir nije niti model s manualnim mjenjačem. Outlander je jednostavno jako dobar automobil, i zato nije ni čudo da u Hrvatskoj spada među najpopularnije Mitsubishijeve modele.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.