Sajmovi novih automobila, poput frankfurtskog koji je upravo u tijeku, prepuni su konceptnih automobila od kojih rijetki dođu do serijske proizvodnje


Koncepti su omiljen način kojim autoindustrija pokazuje što može i ispituje javno mišljenje o svojim idejama. Ipak, mnogi pozitivno prihvaćeni koncepti nikad nisu došli u serijsku proizvodnju. Razlozi su za to različiti. Neki su samo pokazivali dizajnerske smjernice i pretvorili su se u daleko konzervativnije i običnije automobile.
Za druge su pak marketinški odjeli zaključili da iz nekog razloga nisu podobni za komercijalizaciju.
U proteklih petnaestak godina nagledali smo se koncepata na salonima automobila širom svijeta i mnogi su nam ostali u sjećanju kao iznimno zanimljive ideje.

Vezani članci Slika nije dostupna Alfa zbog koje će vam srce kucati 33 puta u sekundi! Slika nije dostupna Svi novi automobili s Frankfurt International Motor Showa

Lancia Fulvia
Točno 40 godina nakon predstavljanja legendarne Fulvie Lancia je na istom mjestu, u Ženevi pokazala koncept istog imena i slična stila. Automobil je oduševio sve promatrače, ali nažalost nikad se nije pronašao u serijskoj proizvodnji. Iako je mehanički bio baziran na Fiat Barchetti i stoga nije zahtijevao skup razvoj od nule, nikad nije stigao u serijsku proizvodnju. Bilo je nekoliko najava da ćemo ga ipak ugledati u salonima, ali na kraju od toga nije bilo ništa. Financijske poteškoće u kojima je Fiat bio tih godina došle su mu glave. Šteta.

Škoda Tudor
Češka je tvrtka 2002. atraktivnim konceptom kupea najavila izgled druge generacije Octavije. Ideja im nije bila raditi veliki kupe, već samo pokazati nove dizajnerske smjernice, u čemu su i dobro prošli kod publike, a modeli su ih se držali do prije nekoliko godina. Ipak, kad su tako uspjeli kod publike, možda su mogli razmisliti o velikom kupeu pristupačne cijene. Nije da bi im bilo prvi put, sjećamo se dobro i Rapida iz mraka socijalizma.

Seat Tribu
Seatov koncept kompaktnog SUV-a Tribu jedan je od onih kojima je glave došla kriza. Predstavljen je 2007., uz uobičajenu priču o novim dizajnerskim trendovima španjolskog proizvođača, a činilo se da bi lako mogao, naravno uz neke izmjene, završiti i u serijskoj proizvodnji. Trebalo je proći skoro 10 godina da prvi Seatov crossover (Ateca) krene u proizvodnju.

Alfa Romeo Kamal
Prije opće navale kompaktnih SUV-a i kojekakvih crossovera Alfa Romeo prije 14 godina u Ženevi je predstavio koncept Kamal. Reakcije su bile iznimno pozitivne, iako se sjećamo kako je na toj Ženevi Kamal više bio hrpa stiropora s kotačima. Ideja je bila važna, kao i dizajn, naravno. Nekoliko smo godina dobivali informacije o Alfinom SUV-u, sve do ovogodišnjeg Stelvija.

Smart Formore
Crteži Smartova malog SUV-a objavljeni su 2004. Automobil je trebao dijeliti platformu s Mercedesom GLK, a proizvodio bi se u tvornici u Brazilu. Stigao je vrlo blizu serijskoj proizvodnji, ali je pola godine prije planiranog predstavljanja projekt otkazan.

Volkswagen Beetle Dune
Kao dio pokušaja oživljavanja legendarne Bube, Volkswagen je 2000. prikazao i koncept terenski sposobnog New Beetlea s pogonom na sve kotače i snažnim V5 motorom. Teško da bi ovakvom verzijom zaradili milijune, ali svejedno bismo voljeli voziti upravo takav automobil. Tko zna, sprema se novi pokušaj s Bubom, a možda se nađe i kakva terenski sposobna verzija na temeljima novog VW T-Roca.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju