U vremenima koja su sve samo ne sjajna, dok se stara Europa guši u izbjegličkoj, a mnoge njezine zemlje članice i ekonomskoj krizi, autoindustrija kao da ne mari za sve to. Blještavilo ovogodišnjeg Frankfurta zasjenilo bi i najveća izdanja IAA salona koja pamtimo otprije desetak i više godina.


 

Ako ste pomislili da teške političke prilike mogu stati na kraj luksuzu i glamuru, itekako ste se prevarili. Barem je tome tako pogledamo li aktualnu svjetsku automobilsku industriju koja je svo svoje blještavilo prikazala na ovogodišnjem IAA salonu u Frankfurtu, vjerojatno najznačajnijoj priredbi te vrste na svijetu.

Vezani članci Slika nije dostupna Renault predstavio karavanski Talisman Slika nije dostupna [SALONI] Međunarodni salon automobila - Ženeva 2015.

Bilo da je riječ o supersportskim automobilima, luksuznim limuzinama, moćnim SUV modelima, modernim i sve bolje opremljenijim kompaktima ili pak gradskim mališanima, u Frankfurtu smo imali prilike vidjeti od svega ponešto novo. I, niti jedan od navedenih segmenata nije iznevjerio naša očekivanja, štoviše.

No, kako to uvijek biva, konceptni su automobili i ovoga puta igrali važnu ulogu na jednom velikom međunarodnom salonu. Prikazao ih je, kao i gotovo uvijek, skoro svaki proizvođač. Ipak, sada je posve jasno kojem se smjeru okreće autoindustrija - koncepti postaju "pametni automobili" koji će jednoga dana postati stvarnost, a mi ćemo u toj realnosti biti tek pasivni umreženi promatrači. Naime i dok samostalno parkiranje, u pravilu upravljano putem pametnog telefona, na neki način postaje Must have u visokim klasama, potpuno autonomni automobili sve glasnije kucaju na naša vrata.

Hoće li upravljanje automobilom uskoro u potpunosti izumrijeti, ostaje nam tek da vidimo no nekako nam izgleda da ćemo svojim unucima sa sjetom pričati o zabavnoj vožnji prekrasnim brdskim cestama. Autoindustrija nas polako pretvara u "poslušnike zakonskih odredbi". No zapravo, taj je smjer već godinama vidljiv jer, počelo je sve još davno uvođenjem sustava koji (barem donekle) ispravljaju vozačke greške i uče nas da je ritam vožnje možda i najbolje prepustiti viziji koju je imao proizvođač samog automobila, a ne vlastitim željama...

Cijeli članak pročitajte na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju