Brod je iz gradilišta izašao prije 45 godina po narudžbi za Ferruccija Lamborghinija, osnivača talijanskog brenda sportskih automobila, a za očekivati je da je to bila najbrža Aquarama na svijetu. Sada je ovaj prekrasan brod ponovno spreman za plovidbu. Prelijep primjer nautičke i automobilističke povijesti vraćen je u život.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Brod je godinama bio uskladišten u stražnjem kraju jednog spremišta za brodove, skriven od svijeta ispod stare cerade. Entuzijasti diljem svijeta znali su da Ferruccijev Riva Aquarama i dalje postoji ali nisu znali gdje se legendarni sportski brod nalazi nakon što je njegov vlasnik preminuo 1993. godine. Tada ga je napokon pronašao jedan kolekcionar Riva brodova iz Nizozemske koji ga je kupio i dao restaurirati. Svjetski poznati stručnjak za restauraciju Riva brodova, Riva World, uspio je brod vratiti u njegovo izvorno stanje.
Nakon tri godine restauracijskih radova na Lamborghinijevoj Aquarami, brod je ponovno udahnuo život u svom punom sjaju, još jednom veličanstven kakav je i bio. Ekipa iz Riva Worlda to nije postigla preko noći. Sandro Zani, vlasnik poznate restauratorske tvrtke za Riva brodove također iz Nizozemske, tijekom radova na Aquarami redovito je putovao u Italiju tijekom protekle tri godine te je također posjećivao i Ferruccio Lamborghini Muzej da bi dokumentirao sve detalje i elemente izvornog broda prije nego što bi počeo opsežnu restauraciju svakog pojedinog dijela broda.
Još jedan vrijedan izvor informacija u tom području bio je Lamborghinijev bivši testni vozač i developer, legendarni Bob Wallace, koji je nažalost nedavno također preminuo. On je timu Riva Worlda pružio neprocjenjive informacije o tome kako da pripreme dva Lamborghinijeva motora za plovidbu jer je bila potrebna konverzija motora tako da se jedan rotira u desno a drugi u lijevo, a povećan je i okretni moment pri nižim okretajima dok su neki jedinstveni dijelovi morali biti ponovno proizvedeni od nule.
►►► Jahta s garažom za superautomobil
Konačan rezultat su dva Lamborghini 4.0-litrena V12 motora s prekrasnim zvukom i 350 KS svaki opremljeni sa šest duplih Weber karburatora (sve skupa 12) s rasponom okretaja od 700 do 5.000 o/min i pozamašnim okretnim momentom koji je dostupan već od oko 1.500 o/min zahvaljujući raznim prilagodbama motora i većim omjerom cilindara i hodom klipova. Spomenute preinake omogućile su da Riva Aquarama Lamborghini postiže maksimalnu brzinu od oko 48 čvorova što je izvrstan rezultat u usporedbi s 40 čvorova koliko su postizale standardne Aquarame koje je Riva opremala s dva V8 motora.
Nakon nekoliko testnih vožnji u Nizozemskoj, legendarna Riva prošle je godine prevezena u Italiju gdje se mogla u potpunosti opustiti na Lago d'Iseu. Pod budnim okom Carlosa Rive, tvorca svih Riva modela, osnivača brenda i čovjeka kojeg je 1968. sam Ferruccio Lamborghini uspio nagovoriti da mu izradi njegovu posebnu Aquaramu za samo tri mjeseca.
Nakon što je restauracijski posao bio dovršen, ova jedinstvena Riva Aquarama Lamborghini ponovno će očaravati ljubitelje Riva brodova još dugi niz godina. Ovo je i nevjerojatan kolekcionarski primjerak kojem nema premca glede razine i kvalitete restauracije čime je Riva World opet oduševio poznavatelje nautike ali i ljubitelje čistokrvnih talijanskih sportskih automobila.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.