Ovaj graciozni stroj odabran je za službeno lice prestižnog Concours d'Elegance, okupljanja koje se krajem ovog mjeseca prvi put održava u Australiji. Concours d'Elegance ima višestoljetnu tradiciju koja seže do Francuske 17. Stoljeća, a u kasnijoj povijesti jedna od najpoznatijih okupljanja događaju se na Pebble Beach golf terenima u Kaliforniji i (naravno) u središtu Manhattana pod pokroviteljstvom Louis Vuittona.
Pročitajte i ovo
Restauriran Holden Hurricane iz 1969. godine
Nagradili radnike
Poslodavci godine? Bonus zaposlenima od 25 tisuća dolara
Ljubitelji automobila na takvim okupljanjima mogu vidjeti klasična i egzotična vozila iz cijelog svijeta. Voditelj dizajna u Holdenu i osoba koja je stvorila Efijy, Richard Ferlazzo, rekao je da se svi u tvrtki osjećaju izrazito počašćeni što je australski koncept izabran da sudjeluje na tako prestižnom događaju.
'Sigurno da smo ponosni što možemo pokazati Efijy u njegovom rodnom gradu u istoj klasi s nekim od najljepših automobila na svijetu', rekao je Ferlazzo.
Međutim, da se vratimo Efijyju. Holden je prekrasni Efijy prvi puta predstavio još 2005. godine kojom prilikom je automobil trenutačno prigrabio pohvale dizajnera, ali i ljubitelja automobila zahvaljujući svom izgledu inspiriranom 50-im godinama prošlog stoljeća, ali i svojim pogonskim sklopom.
Naime, pod ovim retro 'hot-rod' oklopom krije se sasvim moderan pogonski sklop i šasija koju je Holden posudio od Corvette. A 'Soprano ljubičasta' boja još više naglašava obline ovog 5,2 metara dugačkog automobila koji izgledom podsjeća na legendarni australski FJ model koji je tvrtka Holden proizvela 1953. godine.
Ova retro ljepotica zapravo je prava beštija. Pod haubom coupea krije se 6.0-litreni supercharge LS2 V8 motor. A odlučite li se otvoriti obje pipe, na raspolaganje dobivate pozamašnih 645 KS i 760 Nm okretnog momenta. Snaga se na stražnje kotače prenosi putem automatskog GM-ovog mjenjača. Službenih podataka o performansama u ovom trenutku još uvijek nema, međutim možemo samo zamisliti što bi Efijy radio asfaltu obzirom na gore navedene podatke.
Od dodataka tu su još podesivi pneumatski ovjes kojim se Efijy može spustiti na visinu od 27 milimetara od tla, touchscreen LCD ekran sa navigacijom, prednji i stražnji svjetlosni sklop izrađeni u LED tehnologiji, a ista se metoda koristila se i za osvjetljenje kontrolne ploče.
Masivna kromirana maska i prošireni odbojnici uz prekrasne 20-colne felge daju mu stvarno zastrašujuć izgled i jako podsjećaju na stare američke 'muscle carove' dok izduljeni stražnji kraj sa retro stop-svjetlom smještenim na središnji dio prtljažnika daje onaj dašak elegancije i stila. Unutrašnjost je također dorađena do posljednjeg detalja i savršena je kombinacija retro dizajna i moderne tehnologije. Ekran se nenametljivo izvlači i izgledom čak podsjeća na stare crno-bijele televizore.
EFIJY koncept svakom svojom pojavom dobiva sve veći krug obožavatelja a svjetsko priznanje stiglo je dodjelom prestižne titule Konceptnog automobila godine za Sjevernu Ameriku 2007. godine koju dodjeljuje South East Automotive Media Organization (SEAMO). Holden EFIJY također je opisan kao 'vjerojatno najljepši konceptni automobil ikada', a vrlo utjecajni američki časopis 'Hot Rod magazine' darovao mu je titulu 'Hot Rod of the Year'.
Iako je EFIJY u ovom trenutku planiran kao konceptni automobil i nema naznaka za njegovu proizvodnju, mi se ipak nadamo da će ova retro-krstarica dobiti priliku pa makar u limitiranoj verziji za nekog bogatog kolekcionara jer bi zaista bila šteta da sve što jednoga dana ostane bude fotografija, kao što i biva s mnogim konceptima.