Holden je odlučio vratiti iz mrtvih svoj tada revolucionarni koncept zvan Hurricane koji je tvrtka predstavila javnosti davne 1969. godine.


Kada je javnosti predstavljen Holden Hurricane Concept, ovo futurističko vozilo tvrtka je opisala kao istraživački projekt čiji je cilj bio istražiti trendove, nove pogonske sklopove i druge dugoročne razvojne projekte. Kodnog naziva RD 001, Hurricane je bio revolucionaran sportski coupe dvosjed sa središnje smještenim motorom koji je snagu slao na stražnje kotače. Hurricane je osim futurističkog izgleda bio nakrcan tehnološki naprednim sustavima za koje dosta današnjih vlasnika automobila ne može reći da imaju u svojim automobilima.

Vezani članci Slika nije dostupna Kia predstavila konceptualnu sportsku limuzinu Slika nije dostupna Lexus LF-Gh hibridni koncept

Naime, još davne 1969. godine, Hurricane je imao GPS navigacijski sustav, digitalne mjerne instrumente i kameru za vožnju unatrag koja je za prikaz koristila CCTV ekran na središnjem grebenu, te u to doba jednako neuobičajeno i rijetko, automatsku klimu i funkciju automatskog traženja radio stanica. Činjenica da je Holden prije 42 godine predstavio automobil sa sustavima i funkcijama od kojih su se mnogi tek nedavno počeli pojavljivati u masovnoj proizvodnji, pokazuje koliko su inženjeri u Holdenu bili nevjerojatno pronicljivi i točni u predviđanju napretka auto-industrije, kako dizajnerski tako i tehnološki gledano.

Hurricane je 1969. godine bio glavna vijest na naslovnicama tiskovina u Australiji i svijetu a tko god ga je vidio uživo na službenom predstavljanju 1969. godine na Melbourne Motor Showu sigurno nije ostao ravnodušan. Michael Simcoe, izvršni direktor GMIO Designa, rekao je: ''Svi mi u Holdenu oduvijek smo se ponosili našom sposobnošću da našim konceptnim automobilima ponudimo pogled u budućnost. A nevjerojatno je da su stvari koje danas uzimamo zdravo za gotovo rođene prije više od 40 godina'' kaže Simcoe.

Tim inženjera koji je dizajnirao i izradio izvorni Hurricane Concept koristio je neke prilično napredne tehnologije i tehnike što se tiče pogonskog sklopa. Tada eksperimentalni 4.2-litreni V8 motor bio je preteča Holdenovog V8 programa koji je lansiran 1969. godine kada su se u serijske automobile prvi puta počeli ugrađivati V8 motori. Krajnji rezultat bio je oko 262 KS što je bilo nevjerojatno za to doba.

Pored razvoja V8 pogonskog sklopa, jednako ako ne i više inovativno bio je tadašnja inačica GPS sustava zvana ''Pathfinder'' i kamera za vožnju unatrag. ''Pathfinder'' je bio primjer navigacijskog sustava prije pojave satelitske navigacije čiji se rad temeljio na sustavu magneta ugrađenih u gornji sloj ceste na raskršćima uzduž cijele cestovne mreže koji je usmjeravao vozača prema željenom odredištu. Ekran na komandnoj ploči obavještavao je vozača gdje treba skrenuti osvjetljavanjem strelica ali i oglašavanjem zvučnog alarma. Kamera za vožnju unatrag također je u to doba bila revolucionarna inovacija. Inženjeri su iskoristili CCTV crno-bijeli ekran koji je prikazivao snimku kamere ugrađene na stražnji branik.

Hurricane koncept bio je samo 990mm visok i nije imao konvencionalna vrata. Krov se posebnim hidrauličkim mehanizmom podizao prema gore i naprijed iznad prednjih kotača a dva gotovo svemirska sjedala podizala su se električki i pomicala prema naprijed zajedno s upravljačkim stupom za lakši ulazak u vozilo. Vozač i suvozač tada bi se spustili u polu-ležeći položaj prije nego što bi se krov zatvorio iznad njih.

Karoserija od fiberglasa sastojala se od tri odvojena dijela: krovišta, poklopca motora i donjeg temeljnog dijela. Karoserija je bila testirana u zračnom tunelu prije nego što je dobila također eksperimentalan sloj metalik narančaste boje s komadićima aluminija. Što se tiče sigurnosti, ni tu nije manjkalo inovacija. Spremnik goriva bio je obložen posebnom pjenom, u automobilu se nalazio i 'roll-over bar' te protupožarni sustav.

Projekt za restauraciju započeo je 2006. godine i doista je bio test ljubavi i živaca za nekolicinu vrlo posvećenih dizajnera i inženjera iz Holdena koji su posvetili tisuće sati svog slobodnog vremena da rade na projektu (čitaj: besplatno). Veliki je izazov bio pronaći što je više moguće izvornih dijelova a ako se iste nije moglo naći, morali su ih proizvesti modernom tehnologijom ali prema specifikacijama iz 1969. godine.

''Cijeli tim napravio je fantastičan posao s restauracijom ovog prekrasnog konceptnog automobila,'' kaže voditelj projekta Paul Clarke i dodaje: ''Hurricane ima veliko mjesto u povijesti Holdena a naša tvrtka ponosi se osjećajem za prošlost i nasljeđe te nam je stoga bilo vrlo važno vratiti RD 001 natrag u život. Ovo je bilo izazovno ali i nevjerojatno bogato iskustvo za sve nas.''

Proteklih pet godina skupina dizajnera i inženjera iz Holdena radila je na projektu restauracije tada doista revolucionarnog vozila a nedavno su završili svoj posao i uspješno vratili Hurricaneu stari sjaj. Holden Hurricane biti će izložen na Motorclassica auto showu u Melbourneu nakon kojeg očekujemo još tehničkih podataka.