Fanovi kompaktnog sportskog hatchbacka došli su na svoje jer je na pariškom auto salonu predstavljena nova sportska verzija četvrte generacije Clio modela, Clio RS 200 EDC.


Novi kompaktni sportaš umnogome će se razlikovati od svojih prethodnika. Za početak, biti će ponuđen isključivo kao model s petera vrata. Ipak, najveće promjene primjetne su pod poklopcem motora.

Vezani članci Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima Slika nije dostupna Grobnik Auto Track Day

Naime, Renault je zamijenio prpošni 2.0-litreni atmosferski četverocilindrični motor iz dosadašnjeg Clio RS modela s 6-stupanjskim ručnim prijenosom s novim 1.6-litrenim turbakom koji snagu prenosi preko EDC mjenjača s dvije spojke. Unatoč manjoj zapremnini motora, izlazna snaga je ista dok je okretni moment porastao na 240 Nm što je povećanje od 25 Nm u odnosu na svog prethodnika, Clio III RS-a, a isti je dostupan od 1.750 o/min.

Na prvi pogled prepoznatljiv je prednji spojler u F1 stilu koji podsjeća na uspjehe Renaulta u Formuli 1 dok na stražnjem kraju dominiraju difuzor i spojler koji stvaraju 80 tj. 20 posto više potisne sile. Novi Clio RS 200 jedinstven je po novoj rešetci hladnjaka i spojleru, novi su i prednji i stražnji branik. Široko razmaknuta LED dnevna svjetla uzurpiraju bokove automobila na čijem su se donjem kraju smjestili bočni pragovi i 17-inčni naplatci dok će se na popisu dodatne opreme nalaziti i 18-inčne varijante. Dvije ispušne cijevi i sportski zvuk zaokružuju ovaj dinamičan paket.

U unutrašnjosti nailazimo na tipično sportski ambijent pri čemu je crvena dominantna boja. Upravljač je okružen s obje strane s polugama za promjenu brzina a izgled instrumenata i papučice s aluminijskim pokrovom jasno ukazuju na performansni potencijal i sportski duh automobila.

Sportska sjedala koja opcionalno dolaze s kožnim presvlakama pružaju izuzetno kvalitetnu bočnu potporu a ne treba posebno naglasiti da najnovija zvijezda Renault Sport odjela dolazi sa svom onom opremom koja se očekuje od top modela u ponudi. Drugim riječima, novi Clio RS 200 EDC dolazi opremljen s multimedijalnim sustavom, navigacijom, ekranom na dodir, Bluetooth radijem i USB sučeljem, handsfree ulaskom i pokretanjem motora te raznim pomoćnim sustavima. Automatska klima i senzori za parkiranje također su dostupni ali uz određenu nadoplatu.

Renault Sport odjel za novi je Clio RS 200 EDC pripremio poseban personalizacijski program za vanjski izgled automobila. Prva stavka u ovom programu jest mogućnost odabira između četiri teme vozila koje se mogu kombinirati s različitim motivima a u ponudi će biti i razni dodatni elementi i paketi opreme s jasno definiranim karakterom. Isto će omogućiti svakom vlasniku novog Clio RS-a da konfigurira točan tip i razinu sportskih karakteristika koja mu najbolje odgovara.

Novi 1.6-litreni T Renault Sport 200 motor uparen s EDC prijenosom nalaziti će se isključivo u novom Clio RS 200 EDC modelu što je još jedan pokazatelj da Renault Sport Technologies spremno grabi naprijed u svojim težnjama da stvori još bolje performanse.

Novi benzinski motor sa 16 ventila i četiri cilindara razvija 200 KS pri 6.000 o/min a visok okretni moment od 240 Nm dostupan je već od 1.750 o/min. Maksimalan okretni moment od tada nadalje konstantno je na raspolaganju sve do 5.600 o/min na čemu možemo zahvaliti turbo punjaču.

Drugi, novi element u sportskoj filozofiji Renault Sport odjela jest da će 1.6T Renault Sport 200 motor biti dostupan samo u kombinaciji s EDC 6-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke. Udobnost i učinkovitost EDC prijenosa s dvije spojke omogućavaju vozaču svaki stil vožnje koji poželi. Pitom i mekan u svakodnevnoj vožnji, EDC mjenjač istovremeno je izuzetno učinkovit u sportskoj vožnji s tri različita načina rada uključujući i 'Race' način rada.

Upravljač je dizajnom inspiriran profesionalnim automobilizmom te će po prvi puta za Renault dolaziti s ugrađenim polugama za promjenu brzina što nudi veći komfor ali i brzinu rada od ručnog mjenjača. U 'Race' načinu rada, promjene brzina odvijaju se u 150 milisekundi.

Ne bi li ispunili očekivanja tipičnih kupaca sportskih hatchback modela koja se često razlikuju kao i način upotrebe vozila, novi Clio RS 200 EDC moći će se opremiti s dvije različite šasije, sportskom šasijom za optimalnu ravnotežu sportskih karakteristika i udobnosti u svakodnevnoj vožnji i naravno Cup šasijom za tehničare i amaterske vozače utrka. Potonji će uživati u 15 posto većoj tvrdoći u odnosu na Sport šasiju i 5 mm manjoj visini od tla.

Što se pak tiče kočione snage, novi Clio RS 200 EDC opremljen je moćnim 320mm diskovima sprijeda što je povećanje od 8mm u odnosu na prethodnika. RS tako će više nego ikada prije biti istinski sinonim za izvrsnost što se tiče šasija i kočionog sustava.

Novi Clio RS 200 EDC pružati će savršenu kombinaciju zabave i tehnologije koja dolazi u obliku 'Sport' gumba nazvanog RS Drive. Pritiskom spomenutog gumba mijenjaju se mapa motora i mjenjača, ESC podešenja, osjećaj upravljača i odaziv papučice gasa. Na raspolaganju su tri načina rada (Normal, Sport i Race) koja novom kompaktnom sportašu daju višeslojan sportski karakter.

Novi Clio RS 200 EDC pravi je sportaš budućnosti koji osim visokih performansi brine i za okoliš što je moguće zahvaljujući tehnološkim rješenjima koja izviru iz sve veće potrebe za učinkovitom potrošnjom. Tzv. 'downsizing' principom motora manje zapremnine u kombinaciji s EDC mjenjačem ostvarena je 25 posto manja emisija CO2 u odnosu na Clio III RS. Konkretno to znači da 1.6 T Renault Sport 200 motor koristi 2 litre goriva manje na 100 km uz istu izlaznu snagu te ima 25 Nm više okretnog momenta u usporedni sa svojim prethodnikom, 2.0 (F4R) atmosfercem koji pogoni Clio III RS.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.