Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Prodaja automobila u 2013. godini – i dalje u padu!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kriza na tržištu novih automobila u Hrvatskoj i dalje traje što je rezultiralo novim padom prodaje automobila.

U Hrvatskoj je u 2013. godini, prema prvim preliminarnim podacima agencije Promocija plus, prodano 27.421 osobnih automobila, što je 12 posto manje nego u istom razdoblju 2012. godine. Prošle godine tako je nastavljen pad prodaje budući da je godinu ranije prodano 31.360 novih osobnih automobila, što je 24,5 posto manje nego 2011. godine.

Pročitajte i ovo Ilustracija Podaci ACEA-e Veliki porast prodaje automobila u EU-u: Pogledajte kako stoji Hrvatska, brojka bi vas mogla iznenaditi Slika nije dostupna limeni ljubimci Kako izgleda hrvatski vozni park? Provjerite i zbog čega se najčešće pada na tehničkom

Sve je to još jako daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila, pa je tako 2007. godine prodano 82.664 vozila, 2008. godine 88.265 vozila a onda dolazi 2009. godina kada je broj prodanih automobila pao na 44.891.

Kada bismo uzeli prosječnu cijenu automobila od cca. 150.000 kuna, dolazimo do brojke od 4,113.150.000,00 kuna, koliko su otprilike hrvatski građani potrošili na kupnju osobnih automobila u 2013. godini.

Najprodavanija automobilska marka prošle godine na hrvatskom tržištu bio je Volkswagen s 4.691 automobilom i tržišnim udjelom od 16,9 posto. Drugo mjesto drži Opel s 2693 registrirana modela koji tako drži 9,65 posto tržišta automobila u Hrvatskoj. Francuski proizvođač Peugeot drži 7,34 posto tržišta s 2047 registriranih automobila u 2013. Četvrtu poziciju zauzeo je korejski Hyundai dok peto mjesto drži Škoda.

Među modelima, najprodavaniji su redom Volkswagenovi Golf i Polo, Opelovi modeli Astra i Corsa te Hyundai i30. Najveći pad zabilježio je Chevrolet koji je u 2012. godini prodao 1815 automobila, a u 2013. je prodao samo 1004 automobila, što je pad prodaje od 45 posto.

Treću godinu zaredom u premium segmentu najprodavaniji je Audi. Drugo mjesto drži BMW dok se Mercedes-Benz vratio u igru na trećem mjestu sa 466 prodana automobila.

►►► Čitatelji su odabrali – najbolji automobil 2013. godine je...

Gospodarska kriza i pad kupovne moći očito i dalje utječu na ponašanje kupaca, iako je među njima u 2013. godini bilo i onih spremnih registrirati luksuzni Ferrari čija su dva modela novoregistrirana u 2013. godini te jedan Rolls-Royce Phantom sa cijenom od 2.500.000 kuna.

Automobilska industrija zasigurno neće propasti, a kriza na tržištu možda natjera proizvođače automobila da pružaju više vrijednosti za novac i tako se izbore za bolje prodajne rezultate. Također, iako je na tržištu novih automobila zamjetan pad prodaje, a čini se da se taj trend neće tako brzo promijeniti, tržište rabljenih automobila nudi sve više zanimljivih opcija.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene