Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Od sutra prometna policija kreće u opsežnu akciju kontrole na svim važnijim prometnim pravcima. Cilj je više upozoravati, a manje kažnjavati. Naime, po posljednjim podacima stroži režim nužno ne znači povećanu sigurnost.


Svaki zakon nosi nedoumice no učinci su najvažniji. Brojke su neumoljive, a one kažu da je u Hrvatskoj u prva tri mjeseca ove godine znatno manje prometnih nesreća u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slično je i s onim najtežim koje su imale tragične posljedice. 'Na jučerašnji dan evidentirali smo 87 smrtno stradalih u prometnim nesrećama,a na isti dan lani bilo je 109 smrtno stradalih osoba', kaže Josip Mataja, voditelj Odsjeka za promet MUP-a.

Vezani članci Prometna policija, ilustracija Dobio je paprenu kaznu: 36-godišnjak bez vozačkog ispita i s 3 promila alkohola u krvi bježao policiji Policijska kontrola na cestama povodom Martinja Noćas na hrvatskim cestama 105 vozača bilo pod utjecajem alkohola, rekorder imao 3,21 promila

U velikoj većini slučajeva glavni krivac je alkohol. Najteže nesreće s tragičnim ishodom događaju se vikendom osobito subotom nakon ponoći kada je najveći broj ljudi na povratku sa zabava ili iz noćnih klubova. Prometni stručnjaci kao najveću prednost 0,5 promila vide psihološku barijeru. Reakcija ljudi na stroge zabrane u pravilu je oportuna.Vozači loše reagiraju na činjenicu da ništa ne smiju popiti prije sjedanja za upravljač.

Veći broj stradalih motociklista u prometu

'Sada vozač zna da može popiti jedno pivo ili decilitar vina i na tom se zadrži. U slučaju kad je bilo nula promila već tad je vozač u prekršaju i obično pretjera, a tada nastaju najgore situacije jer najteže prekršaje rade vozači koji imaju jedan ili dva promila', objašnjava prof. dr. Željko Marušić, stručnjak za promet.

Službeni podaci kažu da je sve veći broj stradalih motociklista u prometu. I kod njih je u nekim slučajevima uzrok alkohol. Po važećem zakonu za njih vrijede ista ograničenja kao i za vozače automobila od 0,5 promila. Obzirom da alkohol ima puno veći utjecaj na motocikliste struka predlaže da se ta granica spusti na 0,2 promila što bi smatraju uveliko smanjilo tragične brojke.