Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Povratak beštije – novi SRT Viper

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Upravo je službeno predstavljen novi SRT Viper a mjesto događaja je ovogodišnji New York Auto Show.

Povratak Vipera na tržište visoko-performansnih automobila željno je iščekivan a sudeći po onome što možemo vidjeti, nitko neće ostati razočaran. Novi Viper dolazit će u dvije varijante, kao SRT Viper i SRT Viper GTS.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži? Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?

Peta generacija legendarnog američkog sportskog dvosjeda predstavlja sljedeći korak u evoluciji ovog super-automobila koji će odlikovati izuzetno kvalitetna izrada, cijeli niz novih tehnologija i ergonomskih poboljšanja te najvažnije uz puno poštivanje iskonskog nasljeđa ovog pravog performansnog automobila.

Na karoseriji nalazimo nove aerodinamičke funkcionalne elemente koji su estetski ukomponirani u tehnološki naprednu karoseriju od karbonskih vlakana i aluminija. U unutrašnjosti pak dizajneri nisu pristali na ništa manje od najboljega te su se odlučili na korištenje najkvalitetnijih materijala i ugradnju nekih novih tehnoloških rješenja.

''SRT Viper nudi savršenu kombinaciju ekstremnih performansi i namjernog pokušaja očuvanja onoga što je postao prepoznatljiv genski kod svakog Viper modela,'' kaže Ralph Gilles, šef SRT brenda u Chrysleru, i dodaje: ''težili smo tome da napravimo superautomobil koji će vozaču pružati maksimalan osjećaj povezanosti s automobilom.''

SRT Viper sljedeći je korak u evoluciji Viper modela koji u svojoj petoj generaciji donosi još tehnološki naprednija rješenja kao što je npr. aktivni ovjes s dva načina rada koji omogućava GTS-u da pomakne granice na trkaćoj stazi dok je istovremeno još kvalitetniji i zreliji u pogledu opreme i držanja. Viper GTS moći će se natjecati protiv najboljih od najboljih u svijetu performansnih vozila uz cijeli niz elemenata za još veći komfor, te uz napredan ovjes i šasiju.

''Željeli smo nastaviti na temeljima svakog Viper automobila, točnije iskonske duše i sirovih performansi koje odlikuju ovu američku legendu i pružiti našim kupcima automobil kojim se mogu ponositi. S dva cjenovna razreda, SRT Viper i SRT Viper GTS, možemo ponuditi nešto za tradicionalne kupce Vipera kao i za nove kupce koji žele iste performanse u paketu s više tehnologije i komfora,'' dodaje Gilles.

U srcu SRT Vipera leži zadivljujući, ručno sastavljen 8.4-litreni V10 N/A motor od aluminija a s novom modelskom godinom spomenuti agregat dobio je novu usisnu granu, čvršće kovane klipove, nove ispušne ventile, nove katalizatore i još neke poboljšane mehaničke elemente. Ovaj monstrum od motora izgubio je i oko desetak kila na vazi.

Preliminarna testiranja pokazuju da će V10 motor pod poklopcem SRT Vipera dostavljati ukupno 640 KS i 814 Nm okretnog momenta što je daleko najviše okretnog momenta od ijednog drugog atmosferskog motora na svijetu.

Za učinkovito prenošenje takvih količina snage brine Tremec TR6060 šesterostupanjski ručni mjenjač koji je također prošao određena poboljšanja te sada ima kraće prijenosne omjere. Novi model biti će još dinamičniji i agilniji a maksimalna brzina postiže se u 6. brzini pri 6.200 o/min, u crvenoj zoni mjerača broja okretaja.

Počevši s tvrđom strukturom s 50 posto više torzijske tvrdoće, šasija novog Vipera okoristila se brojnim poboljšanjima od kojih su mnoga rezultat iskustva na trkaćoj stazi s Viper GTS-R i Competition Coupe modelima.

Među glavnim poboljšanjima treba spomenuti dodatak novog aluminijskog okvira u obliku slova ''X'' pod poklopcem motora koji povezuje dijelove motora i ovjesa s kućištem motora te tako poboljšava torzijsku tvrdoću i krutost.

Mnogi dijelovi šasije dorađeni su ne bi li se maksimalno iskoristile dobrobiti korištenja novih materijala čime je smanjena debljina šasije u nekim područjima dok su na drugim dijelovima neke komponente preoblikovane za više strukturalne čvrstoće. Rezultat je ušteda mase od oko 50 kg.

Na stražnjem kraju novi aktivni ovjes redizajniran je za bolju kontrolu i dinamičku stabilnost te nudi dva načina rada. Uz Bilstein DampTronic Select amortizere ovjes je moguće podesiti za maksimalan komfor tijekom gradske vožnje i tvrdoću za trkaće uvjete. Na GTS modelima spomenuti ovjes dolazi kao dio standardne opreme.

SRT Viper snagu će na površinu prenositi preko Pirelli P Zero guma s znatno boljim performansama u svim vremenskim uvjetima, boljom prianjivošću i upravljivosti. Opcionalni SRT Track paket uključuje Pirelli P Zero Corsa mekše pneumatike koji nude još veću upravljivost i preciznost kako na cesti tako i na trkaćoj stazi.

Osim što će novi SRT Viper nuditi više stabilnosti i upravljivosti, ovaj pravi američki 'muscle-car' biti će ujedno i sigurniji nego ikada. Standardna oprema uključivati će elemente poput ESC sustava (Electronic Stability Control) i Traction Control sustava protiv proklizavanja. Novi Viper također će dolaziti opremljeni s Launch Control funkcijom koja će se aktivirati preko gumba na upravljaču za optimalno ubrzanje iz mrtvog starta.

Kočiona snaga novog SRT Vipera također donosi novu razinu kvalitete i učinkovitosti uz kraći zaustavni put, bolju modulaciju, duži radni vijek i uravnotežen rad i u najekstremnijim uvjetima. Za isto su zaslužne Brembo kočnice s 4-klipnim kliještima i ventiliranim diskovima promjera 355mm na sva četiri kraja automobila. Kočiona kliješta su kovana a posebnim proizvodnim procesom optimizirana je njihova masa. Spomenuta kliješta među najtvrđima su na tržištu a deformacije od visokih temperatura gotovo su u potpunosti eliminirane i u najzahtjevnijim uvjetima. Opcionalan SRT Track paket kupcima povrh standardne konfiguracije donosi ultra-lake dvodijelne kočione diskove tvrtke StopTech.

U unutrašnjosti novi SRT Viper u potpunosti je orijentiran ka vozaču te pruža još veću razinu kvalitete izrade i materijala kao i novih tehnoloških rješenja.

Po prvi puta sve veće površine u unutrašnjosti vozila imaju pod presvlakama ušivene dodatne obloge za još veću udobnost i mekoću. Viper GTS model biti će u potpunosti presvučen u kožu pri čemu će kontrastne boje biti primijenjene na sjedala, vrata te središnji greben u obliku ukrasnih prošiva.

Interijer također serijski krase visoko-performansna sportska sjedala tvrtke Sabelt izrađena od kevlara i staklene vune a posebnim procesom izrade postignuta je manja masa i dugoročna postojanost. Vozač i suvozač tako će moći uživati u vožnji s još više udobnosti i potpore za tijelo, posebice dubokih bočnih potpora dizajniranih da pružaju stabilnost i sigurnost koja odgovara sposobnostima lateralnog ubrzanja SRT Viper modela.

Položaj sjedenja u novom Viperu za 20mm je niži u odnosu na prethodni model što omogućava još više prostora i bolju ergonomiju. Sjedalo se može pomaknuti za dodatnih 90mm u dubinu i 40mm u visinu što je kod SRT modela ručna operacija dok se na GTS-u ista radnja vrši elektronički.

Na komandnoj ploči novog Vipera, točnije među mjernim instrumentima nalazi se novi 7-inčni ekran u boji koji je posebno dizajniran za ovaj automobil a isti prikazuje podatke o radu vozila. Vozač može odabrati između nekoliko standardnih i personaliziranih opcija poput dodatnog digitalnog brzinomjera, a željene informacije može kombinirati kako želi.

Sve u svemu, nakon što je gotovo doživio preranu smrt, kolaboracijom Chryslera i SRT-a, nova generacija Vipera vraća se doista jača i veća nego ikada.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene