Stvari su manje-više poznate: Duster je dostupan po cijeni od 80 tisuća kuna, što je cijena koja nema konkurencije. Duster za taj novac nema branike u boji, nema alu naplatke, ESP i dosta drugih stavaka s popisa opreme te, razumljivo, nema pogon na sve kotače. Za pretvorbu u labuda potrebno je dublje posegnuti u novčanik i izdvojiti 148 tisuća kuna.
Pročitajte i ovo
Nebu pod oblake
Parking postao luksuz: Nećete vjerovati za koliko se prodaju garaže u Zagrebu!
UPOZORENJE VOZAČIMA
Popularna hrvatska skijaška destinacija od 1. prosinca poskupljuje vinjetu
Izgled nećemo suviše komentirati, jer je on uvijek stvar individualnog dojma, no dodajemo samo kako je Dacija pogodila s robusnim, nimalo šminkerskim dizajnom. Iznutra - blago razočaranje. Ponajprije stoga što Duster u potpunosti dijeli kokpit s ostalim Dacijinim modelima. Nema nimalo osobnosti, što bi ipak trebalo biti svojstveno najboljem modelu kompanije. No tada zasigurno niti osnovna cijena ne bi bila diskontnih 80 tisuća, a i dojma smo kako kupci Dacije ne mare za takve detalje. Važnije im je da je automobil pouzdan, robustan i povoljan.
Obzirom na duljinu od 4,3 metra, kabina nije osobito prostrana. Posebice se osjeća manjak prostora na prednjim sjedalima, dok je prtljažnik s 408 litara solidan. Rušenjem stražnje klupe raste na 1570 litara.
Štedljivost i dovoljna rezerva snage
Testni top model pogonio je jači dizelski motor sa 110 konja. Poznati Renaultov agregat isprobali smo u više modela u kojima se, kao i ovdje, pokazao prilično dobrim. Štedljivost i dovoljna rezerva snage njegove su glavne prednosti, no treba računati s nešto grubljim, glasnijim radom. S pogonom na sve kotače, Duster ubrzava za 12 i pol sekundi uz najveću brzinu od 168 km/h. Testni je prosjek iznosio korektnih 6,8 litara, što samo po sebi znači kako je riječ o prilično ekološki nastrojenom vozilu. Naime, Dusteru je tek malo nedostajalo za najbolju ocjenu na našem eko testu.
Sa 240 Nm, motor ima dovoljno momenta za izvlačenje iz ozbiljnijih terenskih uvjeta. Jedino što smeta u gradu – vrlo kratka prva, pa i druga brzina, optimizirane za terensku, ali ne i gradsku vožnju. Ostalih zamjerki na mjenjač sa šest brzina nije bilo. Sama vožnja u Dusteru predstavlja pravo zadovoljstvo. Naime, poput ostalih kućnih modela i ovdje je ovjes mekano podešen, pa Duster gotovo da i ne osjeti katastrofalno loše hrvatske prometnice. Naravno, ta mekoća utječe na dinamiku, stoga zaboravite na jurnjavu zavojima.
>> VIDEO: Duster - Dacijin kompaktni SUV
Ali zato, na teren, svih vrsta sa zadovoljstvom se može. U verziji 4x4, s pripadajućim 'Lock' prekidačem, Duster će bespogovorno odraditi većinu težih off-road zadaća. Za vikendaše, avanturiste, lovce, šumare to je idealno. U konačnici, Duster je test prošao s vrlo dobrom ocjenom. Minusi poput skučene kabine, iritantne prve brzine i relativno visoke cijene ipak su u sjeni pogođenog ovjesa, udobnosti, motorizacije i 4x4 pogona. A na koncu, cijenu uvijek možete smanjiti ukoliko baš ne trebate top verziju. Tako će budžet ostati izdašniji za registraciju, kasko i nekoliko punih spremnika goriva.