Iako Ford Focus RS već dugo vremena gledamo s krajnjom čežnjom u očima, i dok je ST nešto pitomija verzija sitnog ali dinamitnog RS-a, ST ipak nudi mnogo i može bezbrižno stati krajem uz kraj sa bilo kojim drugim automobilom svoje klase.
Pročitajte i ovo
NA MARGINI Paris Motor ShowA
Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijene vozila: Iza blještavila autosalona kriju se nova pravila koja nam stižu
Noviteti iz ženeve
VIDEO: Povratak u hrvatsku realnost
Ovo je prvi model koji dolazi izravno iz hale Fordovog 'Performance Vehicles' tima koji je zaslužan za to da će novi ST imati potpuno novi 2.0-litreni EcoBoost motor s direktnim ubrizgavanjem. Taj će motor zamijeniti dosadašnju 2.5-litrenu 5-cilindarsku jedinicu.
'Izvrsno je što možemo ponuditi novi motor koji ne samo da ima više konjskih snaga i okretnog momenta, već je i potrošnja goriva 25 posto manja', rekao je šef Forda za Europu, Stephen Odell.
U Fordu je i dalje na snazi potpuno zatišje kada je riječ o performansama novog ST-a. Međutim, ako ST-ov motor proizvodi istu snagu kao Renault Sport Megane 250, te ima 40 KS više od Golf GTI-a te 25 KS više od prijašnjeg ST-a, sasvim je realna pretpostavka da bi novi ST mogao stići do 100 km/h za oko 6 sekundi i postizati maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Samo srce novog Focus ST-a čini turbo-charge 2.0-litreni EcoBoost motor s 4 cilindra koji proizvodi 247 KS i 360 Nm okretnog momenta. Novi će motor biti uparen isključivo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem što ostavlja otvorenim pitanje zašto ST nema u nadoplati Fordov novi PowerShift dual-clutch automatski mjenjač.
Još jedna novost iz Forda je i sustav aktivne raspodjele okretnog momenta koji bi trebao pomoći da prednji kotači ostanu u pravcu kretanja uzimajući u obzir da su automobili s turbo motorom i prednjim pogonom uvijek pokazivali znakove proklizavanja.
U unutrašnjosti će Focus ST biti opremljen prema najvišim standardima kakve smo mogli vidjeti kod Focus Titanium opreme, međutim tu se sada nalaze Recaro sjedala (prednja i stražnja sjedala), mjerači za ulje i turbinu, mnoštvo detalja izrađenih od karbonskih vlakana dok su ostali detalji ostavljeni u 'piano' crnoj boji, te žućkasto-zlatni šavovi na sjedalima, mjenjaču, komandoj ploči i drugim površinama.
Mjesto za kotače popunjeno je do zadnjeg centimetra s vrlo atraktivnim 19-inčnim aluminijskim naplatcima s Y-kracima. Sportski ovjes s pametnim sustavom protiv proklizavanja koji je od sada opremljen tehnologijom aktivne raspodjele okretnog momenta (torque vectoring) koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz zavoje, osigurati će da se sva ta snaga u potpunosti prenese na površinu. Potrošnja će po Fordu biti oko 6,7 l/100km dok će emisija štetnih plinova iznositi 180 g/km. Ok, potrošnja od 6,7l će bit vjerovatno na 120 km/h nizbrdo!
Prednjim dijelom dominira ogromna rešetka hladnjaka a mišićave konture zaokružene su niskim pragovima, krovnim spojlerom i niskim stražnjim branikom koji ostavlja dovoljno mjesta za dvije ispušne cijevi koje se sada nalaze u sredini. Ford je prvi primjerak odlučio ofarbati u žarku narančastu boju službenim imenom – Tangerine Scream.
Po navodima Forda Focus ST više neće biti dostupan u varijanti s troja vrata (rezultati prodaje prijašnjih modela s troja vrata nisu se pokazali vrlo uspješnima), ali Ford je ostavio otvorenu mogućnost da se ST-u s petera vrata pridruži i karavan što će biti prvi takav Focus u povijesti.
Nadamo se da će još jednom dobro razmisliti o verziji sa troja vrata uzimajući u obzir kako je dobro izgledao prijašnji ST.Nova linija Focusa u prodaju dolazi krajem godine, a za ST ćemo se ipak morati strpjeti do kraja 2011.
Šteta što više nema dobrog starog Volvo turbo 5-cilindraša u Focus ST-u jer je on bio čar tog automobila. Sad nam ostaje vidjeti kako će se ovaj auto pokazati u stvarnosti.