Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Gledate u prvi roadster na svijetu koji je izrađen od bambusa i ratana. Ovaj potpuno bio-razgradivi automobil zove se Phoenix.


Odmah da razjasnimo jednu stvar: prve bio-razgradive automobile počeo je proizvoditi Henry Ford davnih 30-ih i 40-ih godina prošlog stoljeća. To su bile kreacije izrađene od vlakana konoplje, soje i pšenice, a za gorivo je koristio ulje konoplje. Ovo šta sada gledamo je prvi bio-razgradivi automobil modernog doba!

Vezani članci Užasan dizajn Kič i neukus nekima su odbojni, no mogu biti i odličan izvor zabave i rođendanskih poklona Problematičan dizajn - 24 Njihovi dizajni završili su na internetu jer su problematični, svaki ima svoj faktor

Phoenix je tvorevina proizvodnih dizajnera Kennetha Cobonpuea i Albrechta Birknera kojima je trebalo svega 10 dana za njegovu izradu koristeći materijale kao što su bambus, ratan, čelik i najlon. Ovaj 3,9 metara dugačak automobil je malo i elegantno rješenje za velik i ružan problem: otpad koji stvaraju stari automobili nakon što im istekne rok trajanja.

'Cilj ovog projekta je pokušaj da otkrijemo novi pravac u budućnosti ekoloških automobila koristeći tkanje organskih materijala za vanjsku ljušturu u kombinaciji s kompozitnim materijalima koje bi za pogon koristilo najnovija tehnološka dostignuća u čistoj energiji', rekao je Cobonpue.

Filipinac Kenneth Cobonpue bavi se industrijskim dizajnom i poznat je po svom karakterističnom pristupu dizajnu koristeći prirodna vlakna i materijale. Cobonpue je kolekcionar 'vintage' automobila i često se upušta u amaterske popravke i radove na njima i strastveni je ljubitelj automobila. Međutim, njegova zabrinutost za okoliš bila je temeljna ideja vodilja ovog projekta.

Phoenixova biorazgradiva ljuštura osmišljena je na način da traje onoliko dugo koliko osoba u prosjeku vozi jedan automobil (u industrijski razvijenim zemljama to je 5 godina, te 10-20 godina u manje razvijenim zemljama prema njihovom istraživanju) tako da automobil ne stvara nepotrebni otpadni materijal time što traje duže nego što je vlasniku to potrebno. U slučaju da vlasnik želi voziti automobil duže od toga, vanjski dio može se zamijeniti uz niski financijski trošak.

Šasiju tvori kralježnica od bambusa koja se prostire u zavojitim linijama kako bi ostavila mjesta za kotače i motor koji je smješten straga. Na stražnjem kraju od ratana nalaze se LED rasvjetne šipke za nužno osvjetljenje. Bočne strane oblikovane su i izrađene na način da omogućavaju ugradnju i staklenih prozora.

Nije poznato kakav će motor pogoniti 'eko-roadster', ali sudeći po malim dimenzijama automobila, kompletno električki pogonski sklop trebao bi osigurati dovoljno energije da se ovo umjetničko djelo nesmetano kreće po gradskim ulicama.

Phoenix je prvi put prikazan svijetu u okviru milanskog Tjedna dizajna, kao dio postava izložbe 'Imagination and Innovation'. U ovom trenutku, Cobonpue ne namjerava komercijalizirati svoju kreaciju već promatra Phoenix kao vježbu mašte u pravom smjeru.


Kenneth Cobonpue: službeno je ušao u svijet dizajna 1987. godine studiranjem Industrijskog dizajna na Pratt Institutu u New Yorku. Nakon stjecanja diplome, radio je kao pripravnik u radionici za izradu proizvoda od kože i drva u blizini talijanskog grada Firence. 1994. godine nastavio je obrazovanje na Baden-Wurttemberg Export Akademie u njemačkom Reutlingenu te je neko vrijeme nastavio raditi u Njemačkoj.

Na Filipine se vratio 1996. godine da bi preuzeo vodstvo tvrtke Interior Crafts Inc., tvrtke za dizajn i proizvodnju namještaja koju je 1972. osnovala njegova majka Betty Cobonpue, također dizajnerica poznata po osmišljavanju novih tehnika rada s ratanom.

Tada je počeo otkrivati da prirodna vlakna i materijali mogu biti novo lice modernog dizajna i polako počeo izrađivati komade namještaja inovativnih tehnikama ručne izrade kojima je ponudio protutežu zapadnjačkoj definiciji modernog dizajna.

Kenneth Cobonpue s vremenom je stekao svjetski ugled. Dobitnik nebrojeno mnogo nagrada u području dizajna na rodnim Filipinima ali i u drugim azijskim zemljama. 2005. godine Kenneth je osvojio nagradu Design for Asia što je najviše priznanje u njegovom polju na području Azije koje je dobio za svoj stolac 'Lolah'.

Cobonpue često gostuje u europskim TV emisijama a časopisi Wallpaper, Newsweek, TIME i Washington Post često pišu o njemu i njegovim radovima.
Svake godine na dizajnerskim salonima od Pariza do New Yorka, Cobonpue dolazi s novim projektima i promiče južnoazijski dizajn.

 



 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju