Nova najmanja limuzina bavarskog proizvođača postaviti će nove standarde ne samo u pogledu performansi već i razine upravljivosti, luksuzno opremljenog putničkog prostora i visokog stupnja tehnološkog razvoja koji se očituje u niskoj potrošnji goriva i emisiji štetnih plinova.
Pročitajte i ovo
Savjeti stručnjaka
Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima
Sportski simbol
[PREDSTAVLJAMO] BMW serija 3 slavi 40 godina
Najnovija generacija BMW serije 3 porasla je u odnosu na svoje prethodnike a povećao se i trag kotača, prednji za 37mm a stražnji za 47mm. Dužina automobila porasla je za 93mm dok je međuosovinski razmak u odnosu na petu generaciju 50mm duži. Sve to utječe na veću prostranost u unutrašnjosti automobila što će posebno cijeniti putnici na stražnjim sjedalima. Nova 'trojka' dolaziti će s tri različita paketa opreme – Sport Line, Luxury Line i Modern Line......a naravno u dolasku je i M paket.
Dobrobiti većih dimenzija nove generacije serije 3 ponajprije će osjetiti putnici na stražnjim sjedalima koji imaju više prostora za noge ali i glavu, dok se i zapremnina prtljažnika povećala na 480 litara što je 20 litara više u odnosu na prethodnika. S opcionalnom Comfort Access funkcijom poklopac prtljažnika može se otvoriti putem 'hands-free' funkcije, što se može pokazati izuzetno korisnim ako su vam obje ruke pune. Sve što treba napraviti je stopalom proći ispod branika i aktivirati mehanizam za otvaranje prtljažnika.
Tehnologija iza izrade pogona i šasije oduvijek je bila glavna snaga ovog brenda, a agilnost i vozna dinamika nove generacije serije 3 ni ovoga puta neće razočarati. Unatoč većim dimenzijama i razini opremljenosti, nova serija 3 čak je u prosjeku 40 kg lakša od svog prethodnika. Uzdužno postavljen motor u kombinaciji sa stražnjim pogonom omogućava savršenu raspodjelu težine od 50:50 što uz razne druge čimbenike garantira dobre sportske performanse.
Prednji kraj automobila ono je što je najviše promjenjeno u odnosu na prethodnika. Svjetlosni sklopovi na novoj 'trojci' vizualno su povezani s rešetkom hladnjaka izvedenom u karakteristična BMW-ovska dva bubrega te tvore jedinstvenu estetsku cjelinu koja dodatno naglašava veću širinu vozila. Središnje postavljen usisnik zraka s prethodne generacije sada je zamijenjen sa dva veća usisnika pozicionirana ispod svjetlosnih sklopova prema vanjskim rubovima prednje maske a isti daju još izraženije sportski izgled automobilu. S krajnje lijeve i desne strane glavnih usisnika nalaze se mali uzdužni usisnici koji stvaraju tzv. zračnu zavjesu. Ova nova tehnologija omogućava protok zraka oko prednjih kotača što povećava aerodinamičku učinkovitost i smanjuje potrošnju goriva pri većim brzinama.
Interijer nove BMW serije 3 sve je ono što očekujemo od BMW-ovih dizajnera. Kao prema udžbeniku, kokpit je orijentiran prema vozaču i dosloce ga obavija na način da su sve glavne komande pozicionirane oko vozača na udaljenosti koja omogućava lak i brz pristup te se nalaze pod kutom koji omogućava da vozač može usmjeriti pogled prema njima bez da izgubi cestu iz svog vidokruga. Tanki samostojeći iDrive monitor visoke rezolucije nalikuje nečemu što smo navikli vidjeti u dnevnoj sobi a ne u unutrašnjosti automobila a iDrive kontrolor na sredini središnjeg grebena lako je dostupan vozaču i suvozaču.
BMW ConnectedDrive nudi nevjerojatnu kombinaciju pomoćnih sustava koju se ne može naći niti u jednom drugom konkurentnom automobilu. Nova generacija serije 3 tako će imati najnoviji tip Head-Up Displaya u boji koji prikazuje sve važne informacije u fantastičnoj rezoluciji na vjetrobranskom staklu u visini očiju vozača. Tu je i Surround View sa kamerama koje prikazuju i bočne krajeve automobila ali i omogućavaju pogled iz ptičje perspektive na vozilo i područje oko vozila. Uz standardne senzore za pomoć pri parkiranju, i nova serija 3 će se praktički sama bočno parkirati, a kupci nove 'trojke' također će uživati u dobrobitima sustava za detekciju vozila u mrtvom kutu (Active Blind Spot Detection System) te sustava za obavještavanje u slučaju prelaska u suprotan trak (Lane Departure Warning System) te Collision Warning System koji upozorava na rizik od sudara a rad istoimenog sustava temelji se na nizu umreženih kamera i senzora. Navigacijski sustav s informacijama u stvarnom vremenu od sada je još lakši za korištenje, a u sklopu istoga dolazi i jedna zgodna novina koja zasigurno nije najnoviji tehnološki domet u svijetu autoindustrije, ali je svakako korisna, mogućnost da se poklopac prtljažnika otvori putem 'hands-free' funkcije. Sve spomenuto ipak se nalazi na popisu dodatne opreme.
Motorizacijska ponuda sastoji se od dva jaka, uglađena i vrlo učinkovita benzinska turbo motora i jednog dizelskog motora ali u dvije verzije. Dizelski modeli su 320d EfficientDynamics koji razvija 163 KS te malo jači 'obični' 320d sa 184 KS koji do 100 km/h dolazi za samo 7.5 sekundi.
Pored uspješnog 6-cilindričnog N55 motora koji se nalazi pod haubom modela 335i, kupci će moći odabrati i novi 4-cilindrični turbo motor oznake N40 koji pogoni BMW 328i model. Tehnološki inovativan 2.0-litreni motor koristi BMW-ovu TwinPower Turbo tehnologiju s varijabilnim radom ventila i visoko-preciznim sustavom izravnog ubrizgavanja. Novi agregat nudi maksimalnu snagu od 240 KS pri 5.000 o/min i maksimalan okretni moment od 352 Nm dostupan već pri 1.250 o/min i ostaje takav do 4.800 o/min. S novim dvolitrašem pod haubom, BMW 328i ubrzava od nule do stotke za 5.9 sekundi a maksimalna brzina je elektronički ograničena na 210 km/h dok je sa Sport Line paketom opreme ista 250 km/h.
Redni 6-cilindrični motor tvorničke oznake N55 je prvi u nizu motora koji su počeli koristiti BMW TwinPower Turbo tehnologiju i High Precision Direct Injection sustav te VALVETRONIC varijabilan rad ventila a svoj debi ima i tzv. twin scroll turbo. Zahvaljujući intenzivnom i detaljnom procesu naštimavanja motora, BMW-ovi inženjeri uspjeli su još više smanjiti potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova od njegovog prethodnika dok istovremeno održava istu visoku razinu performansi, točnije 306 KS pri 5.800 o/min uz maksimalni okretni moment od 400 Nm dostupan u rasponu od 1.200 do 5.000 o/min što garantira da se snaga dostavlja gotovo trenutačno i bez imalo muke. Za ubrzanje do stotke potrebno je svega 5.6 sekunde a u kombinaciji s automatskim mjenjačem to se vrijeme poboljšava za dvije stotinke (5.4 sekunde). Maksimalna brzina i dalje je elektronički ograničena na 210 km/h, tj. 250 km/h sa Sport Line paketom.
Snaga se prenosi na stražnje kotače putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača a uz nadoplatu je moguća ugradnja 8-stupanjskog automatika. Inovativan 8-stupanjski automatski mjenjač koji se po prvi puta nudi u automobilu ove klase omogućava sasvim novu razinu performansi. Ovaj mali i izuzetno učinkovit mjenjač omogućava modelima nove BMW serije 3 da nadmaše modele opremljene standardnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kako u pogledu performansi tako i u pogledu potrošnje goriva. Na smanjenje potrošnje goriva utječu i funkcije ili sustavi poput Auto Start/Stop funkcije i Brake Energy Regeneration sustava koji su inače sastavni dio BMW-ove EfficientDynamics linije. S četiri načina rada, Comfort, Sport, Sport + i ECO PRO, vozač može prilagoditi sustave unutar vozila da rade na optimalnoj razini čime se dodatno može smanjiti potrošnja goriva.
Nova serija 3 dolazi s cijelim nizom sigurnosnih sustava koji su inkorporirani u Dynamic Stability Control sustav kao što su: Anti-lock Braking System (ABS), Automatic Stability Control (ASC), Dynamic Traction Control (DTC), Dynamic Brake Control (DBC) i Cornering Brake Control (CBC), te start-off assist.
U jesen sljedeće godine, modelskoj liniji nove BMW serije 3 pridružiti će se još jedan revolucionaran model, ActiveHybrid 3. Kombinacija 6-cilindričnog motora i elektromotora pružati će nenadmašne vozne karakteristike i izuzetno nisku potrošnju goriva i emisija štetnih plinova.To će nakon BMW ActiveHybrid 7, ActiveHybrid X6 i ActiveHybrid 5 biti četvrti proizvodni model sa ovom inteligentnom kombinacijom motora s unutarnjim izgaranjem i električnog pogona.
Pogonski sklop koji će biti zaslužan za pogon novog BMW ActiveHybrid 3 nuditi će 300 KS iz N55 motora i dodatnih 55 KS iz elektromotora. Potrošnja će se kretati ispod 6.4 litre na 100km što je ušteda od 12.5 posto u odnosu na jednako snažne sportske limuzine iz BMW s konvencionalnim pogonom.
Prednji kraj nove serije 3 udomljuje razne sustave za zaštitu pješaka. Na branicima se tako nalazi zona za upijanje udaraca koja u slučaju (ne daj Bože) udarca smanjuje ozbiljnost ozljeda u području nogu a hauba automobila izrađena je na način da upija energiju udarca što zajedno rezultira daleko manjim i lakšim ozljedama. Uz sustave za obavještavanje o riziku od sudara i cijeli niz senzora i kamera, vjerojatnost sudara svedena je minimum.
Potpuno nova sportska limuzina serije 3 dolazi u veljači sljedeće godine. Jedva čekamo!